Η Alfa Romeo έχει δηλώσει αρκετές φορές πως οι επόμενες Giulia και Stelvio, θα είναι αποκλειστικά ηλεκτρικές. Οι Ιταλοί λέγανε επίσης για πλήρως EV γκάμα μέχρι το 2030 και λοιπά παρόμοια, φουλ εξηλεκτρισμένα πλάνα. Τώρα, όμως, η κατάσταση αλλάζει.
Η αγορά απομακρύνεται από τα ηλεκτρικά, η Ευρωπαϊκή Ένωση φαίνεται να χαλαρώνει τη στάση της απέναντι στα θερμικά μοτέρ, οπότε οι αυτοκινητοβιομηχανίες καλούνται να προσαρμοστούν. Ξανά. O CEO της μιλανέζικης φίρμας δηλώνει πανέτοιμος και εξαιρετικά ευέλικτος, να κάνει το χατίρι του αγοραστικού κοινού. Ο Jean-Philippe Imparato μίλησε στο Auto Express, υπογραμμίζοντας την προσαρμοστικότητα της Alfa Romeo στις απαιτήσεις του κόσμου: «Όσο οι πελάτες μας ζητάνε βενζινοκινητήρες, θα τους προσφέρουμε. Έχουμε την ευελιξία να αλλάζουμε τα πλάνα μας, προσφέροντας παράλληλα ηλεκτρικές και θερμικές εκδόσεις».
H πλατφόρμα STLA Large είναι η κύρια αιτία της άνεσης, που δείχνει ο Imparato με τον προσανατολισμό των μελλοντικών Alfa. Εκεί που πατάει το νέο Dodge Charger, δηλαδή, το οποίο επίσης αρχικά ήταν να κυκλοφορήσει μόνο ως ηλεκτρικό. Τελικά προσφέρεται και με έναν 3.0λιτρο twinturbo εξακύλινδρο εν σειρά, σε δυο εκδοχές μάλιστα (420 και 550 ίππους). Αμφότερες τετρακίνητες, αλλά με επιλογή απομόνωσης του εμπρός άξονα και τροφοδότηση μόνο του πίσω, για αγνές RWD εμπειρίες. Η ιδανική συνταγή για μια επόμενη Giulia QV, με άλλα λόγια – κι ας έχει η ηλεκτρική κοντά στα 1.000 άλογα.
Πρώτη θα λανσαριστεί η νέα Stelvio, το 2025. Η Giulia θα ακολουθήσει ένα χρόνο αργότερα, ενώ για την επόμενη Quadrifoglio Verde θα χρειαστεί να περιμένουμε ως το 2027. Μέχρι τότε, βέβαια, πολλά μπορούν να αλλάξουν. Προς το παρόν, το επικρατέστερο σενάριο θέλει τη δεύτερη γενιά των δυο Ιταλίδων να προσφέρεται τόσο με κινητήρες εσωτερικής καύσης, όσο και αμιγώς EV.