Μέχρι πριν λίγο καιρό, η στροφή στην ηλεκτροκίνηση έμοιαζε αναπόφευκτη. Οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες ανακοινώνουν κατάργηση θερμικών μοτέρ για χάρη των ηλεκτρικών, εναρμονιζόμενες με το νομοθετικό κλίμα που διαμορφώνεται μέσω των σχετικών απαγορεύσεων, οι οποίες ερχόντουσαν κατά κύματα από πολλές χώρες (και τη δική μας, εννοείται). Πλέον, όμως, το αφήγημα αλλάζει. Τα ηλεκτρικά δεν αντιμετωπίζονται ως ο Μεσσίας του περιβάλλοντος, με τον κόσμο να δείχνει ξεκάθαρα την προτίμησή του στα ντίζελ, τη βενζίνη και τα υβριδικά. Κάτι που αποτυπώνεται πλήρως, στα στοιχεία πωλήσεων.
Οι ταξινομήσεις EV στην Ευρώπη για το μήνα Ιούλιο κατέγραψαν πτώση 10,8%, την ώρα που εκείνες των υβριδικών πήραν τα πάνω τους κατά 25,7%. Αθροιστικά, δηλαδή, η διαφορά υπέρ του μερικού εξηλεκτρισμού ξεπέρασε το 36%. Συνολικά 10.705 νέα BEV πωλήθηκαν στην ΕΕ, με έναν βασικό λόγο για αυτήν την πτώση να εντοπίζεται στη δραματική μείωση του 36,8% στις πωλήσεις ηλεκτρικών, που σημειώθηκε στη Γερμανία: από 48.682 μονάδες τον Ιούλιο του 2023 σε 30.762 τον Ιούλιο του 2024. Ο αριθμός των ηλεκτρικών οχημάτων που πωλήθηκαν μειώθηκε και σε άλλες σημαντικές αγορές, όπως στις Φινλανδία (-21,3%), Ιρλανδία (-24,9%), Σουηδία (-14,9%) και Αυστρία (-11,7%). Ορισμένες αγορές κατέγραψαν μεγάλες αυξήσεις, περιλαμβανομένων των Βελγίου (+44,2%), Δανίας (+68,8%) και Λουξεμβούργου (+38,5%), αλλά στο σύνολο δεν μπόρεσαν να ανατρέψουν την κατάσταση.
Τα υβριδικά, αντίθετα, είδαν τα ποσοστά τους να ανεβαίνουν κατά σχεδόν 26%, φτάνοντας τις 273.003 ταξινομήσεις πανευρωπαϊκά – χαοτική διαφορά συγκριτικά με τις 30.762 πωλήσεις των ηλεκτρικών, που πρακτικά μεταφράζεται σε 9πλάσια ζήτηση! Εδώ τη δουλειά έκαναν οι τέσσερις μεγαλύτερες αγορές της Ε.Ε., ήτοι η Γαλλία (+47,4%), η Ισπανία (+31,5%), η Γερμανία (+22,4%) και η Ιταλία (+17,4%). Το μερίδιο της συνολικής «πίτας» που καταλαμβάνουν full και plug-in hybrid φτάνει πλέον το 32%, την ώρα που τα ηλεκτρικά μετά βίας ξεπερνούν το 12% (12,1%).