Η Lotus Esprit επιστρέφει με 1.000 άλογα!

Για πολλά χρόνια πλανάται η αίσθηση πως κάπου-κάπως-κάποτε θα επιστρέψει η Lotus Esprit. To εικονικό μοντέλο και άλλοτε ναυαρχίδα της αγγλικής εταιρίας, σταμάτησε να παράγεται το 2004. Έκτοτε, η φημολογία για πιθανό αντικαταστάτη δίνει και παίρνει, όμως ποτέ δεν υπήρξε επίσημη ημερομηνία. Για την ακρίβεια το μόνο χειροπιαστό δείγμα είναι το Esprit Concept που παρουσιάστηκε το 2010, ως μέρος της σειράς πρωτοτύπων που ευαγγελιζόντουσαν την επιστροφή της Lotus στην πρότερη λάμψη της.

Το κοντινότερο που είδαμε σε επιστροφή, ήταν το Esprit Concept που παρουσιάστηκε το 2010. Έκδοση παραγωγής δεν εμφανίστηκε ποτέ, λόγω της χρόνιας ασθένειας που πλήττει το Hethel και ονομάζεται «κακοδιαχείριση οικονομικών». Οι Κινέζοι της Geely, όμως, έβαλαν τους ισολογισμούς των Άγγλων σε μια σειρά και σήμερα, η Lotus έχει το προνόμιο να καυχιέται πως παρουσίασε το ισχυρότερο αυτοκίνητο παραγωγής όλων των εποχών. Και πέραν της Evija, το όραμα για comeback της Esprit είναι πιο υλοποιήσιμο, αλλά και κοντά, από ποτέ!

 

Το πρωτότυπο Theory 1 είναι αυτό που φέρνει το όνειρο ένα βήμα πριν την πραγματικότητα, ουσιαστικά «φωτογραφίζοντας» τη νέα Esprit. Το θρυλικό όνομα μπορεί να απουσιάζει και το αυτοκίνητο να είναι concept car, αλλά όταν ακούς τους Άγγλους να λένε πως εμπνεύστηκαν από τα πιο ιστορικά αυτοκίνητά τους για αυτό, μπαίνεις στο νόημα. Πηγή έμπνευσης αποτέλεσε και η μυθική καριέρα της Lotus στη Formula 1, όπως αποτυπώνει ο μαύρος-χρυσαφί χρωματικός συνδυασμός του αιχμηρού, άκρως αεροδυναμικού, φουτουριστικού, συνθετικού και εντυπωσιακού αμαξώματος. Η push rod αρχιτεκτονική της ανάρτησης και τα ενεργά αεροδυναμικά στοιχεία έρχονται κατευθείαν από τους αγώνες, την ώρα που η κεντρικά τοποθετημένη θέση οδήγησης με τις δυο εκατέρωθεν για τους επιβάτες, από την αλησμόνητη McLaren F1.

Την κίνηση, βέβαια, δεν αναλαμβάνει κάποιος ατμοσφαιρικός V12 (όπως στη McLaren) ή twinturbo V8 (όπως στην Esprit). Τέσσερις ηλεκτροκινητήρες (ένας ανά τροχό) παράγουν συνολικά 1.000 ίππους, επιταχύνοντας το Theory 1 στα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε λιγότερο από 2,5 δλ. και φτάνοντας μέχρι τα 320 χλμ./ώρα, όπου επεμβαίνει ο ηλεκτρονικός περιοριστής. Τα ειδικά εξελιγμένα ελαστικά Pirelli P Zero Elect, όπως και το προηγμένο launch control, παίζουν μεγάλο ρόλο στην επίτευξη του «βαλλιστικού» 0-100 χλμ./ώρα. Το ίδιο ισχύει για το βάρος των 1.600 κιλών, που με βάση τα ηλεκτρικά –κι όχι μόνο– δεδομένα είναι «πούπουλο» – κι αυτό παρά την ύπαρξη μπαταρίας 70 kWh, που εξασφαλίζει αυτονομία 403 χλμ.

Η Lotus δεν ανακοινώνει χρονοδιάγραμμα περάσματος στην παραγωγή ή λανσαρίσματος, αλλά επιβεβαιώνει πως εξελίσσει ένα νέο supercar κάτω από την Evija, με την κωδική ονομασία Type 135. To Theory 1 δεδομένα θα επηρεάσει σχεδιαστικά/μηχανολογικά την έκδοση παραγωγής, αλλά παραμένει άγνωστο πότε θα συμβεί.

Get it on Google Play Download on the App Store