Οτιδήποτε έχει σχέση με τη McLaren F1 αναμενόμενα είναι πανάκριβο. Πέρα από το τεράστιο κόστος της ίδιας, της κατασκευής, το γεγονός ότι οι F1 αλλάζουν χέρια πλέον μέχρι για 20 εκατομμύρια ευρώ, εκτινάσσει αναλόγως τις τιμές στα ανταλλακτικά. Εξάλλου, μιλάμε για ένα αυτοκίνητο που έχει επένδυση από πραγματικό χρυσό στο μηχανοστάσιο και το σύστημα εξαγωγής, για την καλύτερη απαγωγή θερμότητας από τον ατμοσφαιρικό 6.0 V12. Σε ένα τέτοιο σύνολο, λοιπόν, δεν γίνεται να είναι προσιτή ούτε μια απλή αλλαγή παρμπρίζ.
Το διαπίστωσαν με επώδυνο τρόπο δύο ιδιοκτήτες F1, σε εκδήλωση με ιστορικά supercars στη πίστα Sonoma Raceway, στην Καλιφόρνια. Η έξοδος προπορευόμενων αυτοκινήτων στην αμμοπαγίδα και η επανείσοδός τους στην πίστα, σήμανε πως μαζί τους έφεραν και πολλά χαλίκια. Όταν μαζεύονται πετραδάκια στο οδόστρωμα και περνούν τετράτροχα 500-600 ή παραπάνω ίππων, ζήτημα χρόνου και τύχης είναι ποιος θα τα «φάει» στο παρμπρίζ. Σε μια εξαιρετικά σπάνια κατάσταση, έτυχε να χτυπήσουν τις δυο McLaren. Και μιλάμε για καλά ραγίσματα, όχι απλές γρατζουνιές στο κρύσταλλο (που κι αυτές, ούτως ή άλλως, θα ήθελαν τουλάχιστον επισκευή), όπως μπορούμε να δούμε στο παρακάτω video
https://www.instagram.com/p/CzgsxwfLA-h/?utm_source=ig_embed&utm_campaign=embed_video_watch_again
Σε τέτοιες παρουσίες δεν είναι ανεκτή η παραμικρή οπτική ανορθογραφία, οπότε δεν χρειάζεται καν να πούμε πως αμφότερες οι F1 πήγαν απευθείας στο συνεργείο για αλλαγή παρμπρίζ. Πόσο κόστισε η διαδικασία; «Μόλις» 33.000 δολάρια (30.204 ευρώ) έκαστη! Συγκεκριμένα 25.000 δολάρια (22.882 ευρώ) στοιχίζει το κρύσταλλο, συν 8.000 δολάρια (7.322 ευρώ) τα εργατικά. Για να έχουμε ένα μέτρο σύγκρισης με τα δικά μας, καθημερινά και «γήινα», στάνταρ, ένα ολοκαινούργιο Nissan Qashqai ξεκινά από τις 24.990 ευρώ (με την έκπτωση). Στις 30+ χιλιάδες ευρώ που φτάνει η αλλαγή παρμπρίζ της McLaren, δε, αγοράζεις την έκδοση Premium, με τις 17άρες ζάντες, τον αυτόματο κλιματισμό και το σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 8 ιντσών, και σου μένουν και ρέστα (από 29.990 ευρώ χωρίς την έκπτωση).