Η εισβολή των κινεζικών ηλεκτρικών στην Ευρώπη έχει προκαλέσει ταραχή στις εδραιωμένες δυνάμεις της Γηραιάς Ηπείρου, οδηγώντας όλο και περισσότερες σε συνεργασίες ευρείας κλίμακας. Μια από τις μεγαλύτερες ήταν να λάβει χώρα ανάμεσα σε Renault και VW, αλλά τελικά οι διεργασίες ναυάγησαν.
Γάλλοι και Γερμανοί βρίσκονταν σε συζητήσεις για την από κοινού εξέλιξη ενός νέου προσιτού EV, στην περιοχή των 20.000 ευρώ – και λιγότερο. Το σχέδιο ήταν να παρουσιάσει η Renault το νέο Twingo και η VW το ID.1, προκειμένου να αντιπαρατεθούν τόσο με τις προτάσεις των Κινέζων όσο και το Dacia Spring, αλλά και το Citroen e-C3. Όπως δήλωσε στο Automotive News ο CEO της φίρμας από το Boulogne-Billancourt, όμως, οι συνομιλίες απέβησαν άκαρπες. Ο Luca de Meo δεν έκρυψε την απογοήτευσή του για την αποτυχημένη έκβαση των εξελίξεων, χαρακτηρίζοντάς τις μάλιστα ως χαμένη ευκαιρία.
Αυτό, ωστόσο, δεν σημαίνει πως η Renault αλλάζει τα πλάνα της. Το νέο Twingo θα εξελιχθεί κανονικά, πάντα με πρωταρχικό σκοπό τη διατήρηση του κόστους αγοράς γύρω ή κάτω από τις 20.000 ευρώ. Το νέο R5 E-Tech Electric θα λανσαριστεί στα επίπεδα των 25.000 ευρώ, αφήνοντας ένα κενό 5.000 ευρώ για ένα ακόμα πιο προσιτό μοντέλο. Εκεί θα μπει το αναγεννημένο Twingo, όπως αντιστοίχως θα πάρει θέση το ID.1 κάτω από το ID.2 στη γκάμα της VW, η οποία επίσης συνεχίζει κανονικά την εξέλιξη αμφότερων. Η πρόκληση για αμφότερες τις εταιρίες τώρα, είναι να κρατήσουν το κόστος χαμηλά κατά μόνας. Διότι άλλο να μπορείς να μοιράσεις τα έξοδα, άλλο να τα επωμίζεσαι αποκλειστικά. Εκτός κι αν προκύψει κάποια άλλη συμμαχία.