Σε δημοσιογραφική παρουσίαση που έγινε στη Σουηδική Πρεσβευτική κατοικία, η Volvo Car Hellas ανακοίνωσε το λανσάρισμα του καινοτόμου τεχνολογικά νέου V60 Plug-in Hybrid, το οποίο είναι το πρώτο στον κόσμο πολυτελές υβριδικό diesel που λειτουργεί και με ηλεκτρική ενέργεια. Η τιμή του στην πλούσια έκδοση Momentum με τον υπερπλήρη σε κάθε επίπεδο εξοπλισμό ανέρχεται στις 55.900 €, ενώ στο επίπεδο εξοπλισμού R-Design η προτεινόμενη τιμή λιανικής είναι 57.200 €. Να σημειωθεί ότι το αυτοκίνητο δεν επιβαρύνεται με ειδικό τέλος ταξινόμησης και φόρο πολυτελείας και παράλληλα ο κάτοχος δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας. Η τιμή του σίγουρα δεν μπορεί να θεωρηθεί προσιτή για τη μεγαλύτερη μερίδα των αγοραστών, ωστόσο είναι ανταγωνιστική και χαμηλότερη έναντι άλλων premium μεσαίων ή μεγάλων ντίζελ τετρακίνητων χωρίς να έχουν την τεχνολογία plug-in hybrid.
Για την κίνηση των εμπρός τροχών του V60 Plug-in Hybrid φροντίζει ένας 5κύλινδρος ντίζελ 2.4 λίτρων απόδοσης 215 ίππων και 440 Nm ροπής, ενώ στον πίσω άξονα εδράζεται το σύστημα ERAD (Electric Rear Axle Drive), ένας ηλεκτροκινητήρας απόδοσης 68 ίππων που αποδίδει ροπή 200 Nm και τροφοδοτείται από μια μπαταρία 11,2kWh (Ιόντων Λιθίου).
Η μετάδοση της κίνησης πραγματοποιείται μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων 6 σχέσεων. Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του τρεις επιλογές, από αντίστοιχους ισάριθμους διακόπτες στην κεντρική κονσόλα: Pure, Hybrid και Power. Η ιδανική αναλογία χρήσης του ηλεκτροκινητήρα και του πετρελαιοκινητήρα ανά πάσα στιγμή, επιτυγχάνεται μέσω μιας κεντρικής μονάδας ελέγχου.
Στην επιλογή Pure, το αυτοκίνητο χρησιμοποιεί μόνο τον ηλεκτροκινητήρα και με την αυτονομία να φτάνει έως τα 50 χιλιόμετρα, χωρίς εκπομπή ρύπων. Το Hybrid είναι το προεπιλεγμένο πρόγραμμα με το οποίο το αυτοκίνητο ξεκινά να λειτουργεί. Ο κινητήρας diesel συνδυάζεται με ιδανικό τρόπο με τον ηλεκτρικό, προκειμένου να υπάρχει ισορροπία μεταξύ της οδηγικής απόλαυσης και της επιβάρυνσης του περιβάλλοντος. Οι εκπομπές CO2 είναι 48 γρμ./ χλμ. και η κατανάλωση μόλις 1,8 λτ./100 χλμ. Η αυτονομία του αυτοκινήτου σε αυτή την περίπτωση, φτάνει τα 1.200 χιλιόμετρα. Στην επιλογή Power η συνδυαστική απόδοση του πετρελαιοκινητήρα με αυτή του ηλεκτροκινητήρα είναι 215 + 68 ίπποι, με τη μέγιστη τιμή της ροπής να ξεπερνάει τα 600 Nm, ενώ τα 0-100 χλμ./ώρα επιτυγχάνονται σε 6,1 δλ.
Πιέζοντας το πλήκτρο AWD ενεργοποιείται η ηλεκτρική τετρακίνηση. Αντί να υπάρχει ένα συμβατικό σύστημα τετρακίνησης, με την κίνηση να μεταφέρεται μηχανολογικά στους τέσσερις τροχούς, η κεντρική μονάδα ελέγχου κατανέμει τη ροπή ανάλογα, στους εμπρός τροχούς που κινούνται από τον πετρελαιοκινητήρα και στους ηλεκτροκίνητους πίσω. Το ηλεκτρικό σύστημα τετρακίνησης έχει σχεδιαστεί ως ένα σύστημα αύξησης της πρόσφυσης, είτε κατά την εκκίνηση είτε κατά την οδήγηση σε επιφάνειες με χαμηλό συντελεστή τριβής, όπως η λάσπη ή το χιόνι. Όταν ενεργοποιηθεί η τετρακίνηση, τότε ο πετρελαιοκινητήρας λειτουργεί συνεχώς και η γεννήτρια φροντίζει ώστε ανά πάσα στιγμή το επίπεδο φόρτισης στις μπαταρίες να είναι αρκετό ώστε να προμηθεύει τον πίσω άξονα με την απαιτούμενη ενέργεια.
Το V60 Plug-in Hybrid επαναφορτίζεται από το οικιακό ηλεκτρικό δίκτυο, μέσω μιας απλής κοινής πρίζας (230V/6A, 10A ή 16A) στο σπίτι ή το γκαράζ. Η διάρκεια της φόρτισης εξαρτάται από την ένταση του ρεύματος (αριθμός Amperes, A) και το επίπεδο της ενέργειας που έχει απομείνει στους συσσωρευτές. Μια πλήρης φόρτιση με ηλεκτρικό ρεύμα 10Α διαρκεί 4,5 ώρες. Με παροχή 16Α η διάρκεια φόρτισης περιορίζεται στις 3,5 ώρες, ενώ με 6Α ο χρόνος φτάνει τις 7,5 ώρες.