Η τρίτης γενιάς Mercedes Α-Class η οποία λανσαρίστηκε το 2012, παρουσιάστηκε ανανεωμένη τον Ιούνιο του 2015, διαθέτοντας αναβαθμίσεις σε διάφορους τομείς. Καταρχήν άλλαξε η ονοματολογία των μοντέλων με τους ντίζελ κινητήρες και το «CDI» έγινε «d». Για παράδειγμα η A 180 CDI μετονομάστηκε σε 180 d. Εξωτερικά, η ανανεωμένη A-Class διακρίνεται από τους πιο σπορτίφ σχεδίασης προφυλακτήρες εμπρός – πίσω και τα ανασχεδιασμένα φωτιστικά σώματα (χωρίς να αλλάξει το σχήμα τους).
Στην γκάμα των κινητήρων πετρελαίου αρχικός παρέμεινε ο 1.5 diesel σε δύο εκδόσεις ισχύος με 90 ίππους (Α 160 d) και 109 ίππους (Α 180 d). Παρόλη την αισθητή διαφορά μεταξύ τους σε απόδοση, η ισχυρότερη έκδοση κοστίζει μόλις 220 ευρώ παραπάνω (26.770 ευρώ έναντι 26.550 ευρώ στις αρχικές εκδόσεις), οπότε η Α 180 d αποτελεί μονόδρομο. Ωστόσο, σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο και σε πιο πλούσια έκδοση, τη τιμή της ξεπερνά κατά πολύ τις 30.000 ευρώ, ποσό αν μη τι άλλο υψηλό για μικρομεσαίο με 109 ίππους.
Σπορτίφ εσωτερικό με προσεγμένη ποιότητα
Στο εσωτερικό της ανανεωμένης A-Class οι αλλαγές εντοπίζονται στο νέας σχεδίασης πίνακα οργάνων, στο ανασχεδιασμένο σύνολο του ηχοσυστήματος με τους ασημί οριζόντια τοποθετημένους διακόπτες, στη νέα προαιρετική οθόνη των 8 ιντσών και στις νέες επενδύσεις. Ποιοτικά, πολλές επιφάνειες στο ταμπλό και στις πόρτες καλύπτονται από μαλακό πλαστικό και η συναρμογή είναι προσεγμένη, ωστόσο δεν λείπουν κάποιες μικροατέλειες. Η θέση οδήγησης είναι πάρα πολύ καλή, όμως η εργονομία έχει κάποια «κουσούρια» αφού για να πραγματοποιηθεί ακόμα και μια απλή διαδικασία απαιτείται χρόνος προσαρμογής. Σε επίπεδο χώρων, η Α-Class προσφέρει ικανοποιητικές ανέσεις σε 4 επιβάτες και τις αποσκευές τους (341 λίτρα).
Ικανοποιητικές επιδόσεις και οικονομία από τον κινητήρα
Το ντίζελ μηχανικό σύνολο των 1.5 λίτρων της A 180 d το οποίο προέρχεται από την Renault, παρουσιάζει και σε αυτό το αυτοκίνητο πολύ καλά χαρακτηριστικά λειτουργίας. Στην A-Class των 1.425 κιλών (με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων) προσφέρει σβέλτες επιδόσεις από στάση (0-100 χλμ./ώρα σε 11,3 δλ.) και εν κινήσει, διαθέτει θετικό τράβηγμα από χαμηλά, είναι ελαστικό στη λειτουργία του και με πολύ χαμηλά επίπεδα θορύβου και κραδασμών. Σε συνδυασμό με το προαιρετικό αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7G-DCT (διαθέτει πιο κοντή 3η και 7η ταχύτητα στην ανανεωμένη A-Class), ο οδηγός εκτός από το κινείται πιο άνετα, είναι σε θέση να επιλέξει μεταξύ των τεσσάρων προγραμμάτων Eco, Comfort, Sport και Manual από το DYNAMIC SELECT. Οι εναλλαγές των ταχυτήτων γίνονται σε κάθε περίπτωση σβέλτα, τόσο στο αυτόματο πρόγραμμα όσο και στο χειροκίνητο μέσω των paddles στο τιμόνι. Βελτίωση χρειάζεται ο συνδυασμός του start/stop του κινητήρα με το 7G-DCT, αφού η εκκίνηση δεν είναι ιδιαίτερα άμεση. Τέλος, η πραγματική κατανάλωση σε μεικτές συνθήκες κίνησης κυμαίνεται γύρω στα 5,3 λτ./100 χλμ., ενώ η μακριά 7η ταχύτητα (130 χλμ./ώρα με περίπου 2.200 σ.α.λ.) είναι ιδανική για ταξίδια.
Πολύ καλή σε οδική συμπεριφορά
Η A-Class παραμένει ένα από τα πιο ευχάριστα στην οδήγηση μοντέλα της Mercedes. Η σφιχτή ανάρτηση προσφέρει ουδέτερη συμπεριφορά με πολύ υψηλά περιθώρια πρόσφυσης σε μια διαδρομή με στροφές, ακόμα και σε πιεσμένους ρυθμούς. Ωστόσο, η άνεση που παρέχει στους επιβάτες είναι μέτρια στους γεμάτους ανωμαλίες δρόμους και ενδέχεται να ενοχλήσει. Η υποστροφή σπάνια θα κάνει την εμφάνισή της, ωστόσο και τότε το ESP θα επέμβει για να την εξαλείψει. Παράλληλα, ο οδηγός λαμβάνει πολύ καλή αίσθηση και από το σύστημα διεύθυνσης, ενώ το σύνολο συμπληρώνουν τα δυνατά φρένα. Σημαντικό ρόλο παίζει και το -προαιρετικό- DYNAMIC SELECT με τις επιλογές Eco, Comfort, Sport και Individual, όπου ανάλογα την επιλογή τροποποιούνται η απόκριση του κινητήρα, οι αλλαγές των ταχυτήτων, η ρύθμιση των αμορτισέρ και το βάρος του τιμονιού.
(+) Κατανάλωση, σχεδίαση μέσα – έξω, ποιότητα κατασκευής, οδική συμπεριφορά
(-) Εργονομία, τιμή, λειτουργία start/stop στην εκκίνηση με το αυτόματο κιβώτιο