Με το νέο, δεύτερης γενιάς i10, η Hyundai γίνεται ακόμα πιο ανταγωνιστική στην κατηγορία των μίνι αυτοκινήτων με ένα πλήρως εκσυγχρονισμένο προϊόν, το οποίο διατηρεί τις χαμηλές τιμές του προγενέστερου που λανσαρίστηκε το 2007, ενώ διαθέτει καλύτερο value for money μέσω και του πληρέστερου εξοπλισμού ασφαλείας από τη βασική έκδοση (π.χ. ESP και 6 αερόσακοι έναντι 1 αερόσακου στο προγενέστερο i10). Η τιμή του νέου i10 ξεκινά από τις 8.990€ με τον 1.0 λτ. κινητήρα των 66 ίππων και από 9.590€ με τον 1.2 λτ. της δοκιμής.
Σημαντική πρόοδος έχει γίνει στην πιο ελκυστική σχεδίαση του νέου i10, ειδικά όσον αφορά το εμπρός τμήμα του αμαξώματος με τη δυναμικότερη όψη. Μοντέρνες γραμμές ακολουθούνται και στα πλαϊνά με το τοξοειδές σχήμα των παραθύρων και τα νεύρα στους «ώμους» και στις πόρτες, ενώ πίσω κυριαρχούν τα δίχρωμα φωτιστικά σώματα. Από πλευράς διαστάσεων, το νέο i10 έχει μεγαλώσει κατά 80 χλστ. σε μήκος, 65 χλστ. σε πλάτος, 5 χλστ. σε μεταξόνιο και κόντυνε κατά 50 χλστ. σε ύψος (3.665, 1.660, 2.385 και 1.500 χλστ. αντίστοιχα).
Ευχάριστο εσωτερικό με καλούς χώρους και ποιότητα
Πλήρως ανανεωμένο με την σειρά του είναι και το εσωτερικό του νέου i10 με την ευχάριστη συνολικά εικόνα και τα νεανικά χαρακτηριστικά. Το διάκοσμο αναβαθμίζει σημαντικά η διχρωμία στο ταμπλό, κονσόλα, πόρτες και καθίσματα (μαύρο – μπλε στο αυτοκίνητο της δοκιμής). Στον τομέα της κατασκευής του εσωτερικού, όλα τα πλαστικά είναι σκληρά και ικανοποιούν με την ποιότητα και την συναρμογή τους, ωστόσο δεν απουσίαζαν μικροτριγμοί από διάφορα σημεία της καμπίνας. Επίσης, στις εμπρός τουλάχιστον πόρτες θα ήταν προτιμότερο να υπήρχε επένδυση υφάσματος ή κάποιο αφρώδες υλικό έστω στο σημείο που ακουμπούν οι αγκώνες. Από πλευράς εργονομίας και θέσης οδήγησης δεν υπάρχει κάποιο παράπονο, όπως και με τις αρκετές θέσεις που υπάρχουν για αποθήκευση διαφόρων μικρών αλλά και μεγαλύτερων αντικειμένων. Τα επιμέρους χειριστήρια είναι εύχρηστα, ο επιλογέας των ταχυτήτων είναι σωστά και βολικά τοποθετημένος ψηλά. Πλήρης και με ευδιάκριτες ενδείξεις είναι ο πίνακας οργάνων με το μεγάλο ταχύμετρο και στροφόμετρο και τις ψηφιακές ενδείξεις του trip computer στο κάτω μέρος. Πολύ ικανοποιητικοί για τα δεδομένα των μίνι αυτοκινήτων είναι και οι διαθέσιμοι χώροι τόσο για τους επιβάτες όσο και για τις αποσκευές, με τα 252 λτ. να το κατατάσσουν μεταξύ των κορυφαίων της κατηγορίας.
Σταθερό και ευκολοδήγητο αλλά με μέτρια αίσθηση
Βελτιώσεις έχουν γίνει και στα δυναμικά χαρακτηριστικά του νέου i10 στο δρόμο μέσω του χαμηλότερου κέντρου βάρους, της αύξησης της στρεπτικής ακαμψίας, της νέας γεωμετρίας της εμπρός ανάρτησης και των κάθετα τοποθετημένων (αντί με κλίση στο προγενέστερο i10) πίσω αμορτισέρ. Στην πράξη, το νέο μίνι Hyundai είναι πολύ εύκολο στην οδήγηση και η ανάρτησή του αμβλύνει με αποτελεσματικό τρόπο τις διάφορες ανωμαλίες των δρόμων αν και στις πιο έντονες δίνει την αίσθηση ότι σε κάποιες περιπτώσεις «τερματίζει». Αρκετά καλή είναι με την σειρά της η ποιότητα κύλισης και η σταθερότητα του αμαξώματος σε κάθε διαδρομή. Κινούμενο στις ευθείες και σε σβέλτους ρυθμούς, το νέο i10 παραμένει σταθερό, όπως ισχύει και στις στροφές. Εκεί οι κλίσεις του αμαξώματος είναι λογικές και θα αρχίσει να γλιστράει προοδευτικά κατόπιν πίεσης, ωστόσο το ESP το επαναφέρει στην τάξη. Θετική απόδοση έχουν και τα φρένα με τα δισκόφρενα σε όλους τους τροχούς, αλλά το μεγάλο μείον του i10 είναι η αίσθηση του τιμονιού. Το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης είναι ελαφρύ στις χαμηλές ταχύτητες για να γίνονται πιο εύκολα οι ελιγμοί, όμως στην θέση της ευθείας βαραίνει με πολύ τεχνητό και απότομο τρόπο, ενώ στρίβοντας ελαφραίνει ξανά χωρίς ο οδηγός να λαμβάνει κάποια αίσθηση στα χέρια του σχετικά με την θέση και το πάτημα των εμπρός τροχών.
Αποδοτικός κινητήρας με «τσιμπημένη» κατανάλωση
Στα ατού του νέου i10 αποτελεί ο βελτιωμένος κινητήρας σειράς Kappa των 1.2 λτ. απόδοσης 87 ίππων με το διπλό συνεχώς μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων (CVVT), ο οποίος είναι ελαστικός και με ιδιαίτερη «ζωντάνια». Από τις πολύ χαμηλές στροφές το μηχανικό αυτό σύνολο παρουσιάζει θετικό τράβηγμα και αποδίδει μέχρι τις υψηλότερες στροφές, επιταχύνοντας γρήγορα το μίνι αυτοκίνητο τόσο από στάση όσο και εν κινήσει. Ο θόρυβος του κινητήρα θα γίνει έντονα αισθητός μόνο πάνω από τις 4.000 σ.α.λ. περίπου, ωστόσο η μακριά 5η ταχύτητα φροντίζει να διατηρούνται χαμηλά οι στροφές του κινητήρα σε ταχύτητες ταξιδιού (γύρω στις 3.500 σ.α.λ. στα 130 χλμ./ώρα). Στα «συν» ο πολύ καλός σε αίσθηση επιλογέας των ταχυτήτων με τις κοντές διαδρομές, το εύκολο «κούμπωμα» και την βολική θέση. Στα «μείον» η σχετικά αυξημένη κατανάλωση που κυμαίνεται στα 6,5 λτ./100 χλμ. σε πραγματικές συνθήκες και είναι υψηλότερη από ανταγωνιστικών μοντέλων βενζίνης και ακόμα περισσότερο από ντίζελ. Επίσης δεν απαλλάσσεται από τα τέλη κυκλοφορίας (εκπομπές CO2 στα 114 γρ./χλμ.), όπως ισχύει σε άλλα αυτοκίνητα της ίδιας κατηγορίας και παραπλήσιας ισχύος.
(+): Τιμή – εξοπλισμός, απόδοση κινητήρα, επιδόσεις, χώροι για επιβάτες και αποσκευές, σχεδίαση, αίσθηση κιβωτίου ταχυτήτων
(-): Μέτρια αίσθηση τιμονιού, κατανάλωση, ευρεία χρήση σκληρών πλαστικών στο εσωτερικό