Δοκιμή Ηοnda Jazz 1.3 λτ. i-VTEC 102PS CVT

Το νέο Honda Jazz το οποίο παρουσιάζεται πλήρως αναβαθμισμένο, διατίθεται με ένα μόνο κινητήρα, τον 1.300άρη βενζίνης με ισχύ 102 ίππων. Το μηχανικό αυτό σύνολο συνδυάζεται με 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, ή με το αυτόματο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων CVT, το οποίο προσφέρει σημαντική ευκολία στις αστικές μετακινήσεις.

Ωστόσο η τιμή του Jazz CVT είναι αρκετά υψηλή, αφού ξεκινά από τις 20.670 ευρώ με πλούσιο εξοπλισμό (στη δεύτερη έκδοση Comfort). Σε σχέση με το Jazz με το μηχανικό κιβώτιο, το CVT είναι πιο ακριβό κατά 1.530 ευρώ, όμως η διαφορά σε τιμή συγκριτικά με το αρχικό Jazz 1.3 Trend των 15.990 ευρώ φτάνει τις 4.680 ευρώ.

Με την οικονομία στο επίκεντρο ο κινητήρας

Ο 1.300άρης βενζινοκινητήρας τεχνολογίας i-VTEC των 102 ίππων και 123 Nm ροπής κινεί με άνεση αλλά και με υψηλά επίπεδα οικονομίας το Jazz στην έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων CVT. Το αυτοκίνητο επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 12,1 δευτερόλεπτα και η μέση εργοστασιακή κατανάλωση ανέρχεται σε 4,8 λτ./100 χλμ., με εκπομπές CO2 στα 111 γρ./χλμ. Παράλληλα, το εν λόγω κιβώτιο ταχυτήτων συνοδεύεται και από paddles στο τιμόνι.

Συνολικά η συνεργασία του κινητήρα με το εν λόγω κιβώτιο ταχυτήτων είναι αρκετά καλή. Είτε στην απλή λειτουργία D είτε στη λειτουργία S (Sport) του κιβωτίου, το Jazz κινείται σβέλτα χωρίς βέβαια να ενθουσιάζει, αν ο οδηγός γίνει πολύ απαιτητικός. Και στις δύο περιπτώσεις όμως η κατανάλωση καυσίμου παραμένει σε χαμηλά επίπεδα. Εμείς κινηθήκαμε με το Jazz τόσο εντός πόλης όσο και εκτός αυτής. Στην πρώτη περίπτωση είδαμε μέση κατανάλωση κοντά στα 6,5 – 7,0 λίτρα, ενώ στον αυτοκινητόδρομο το Jazz CVT κινείται με περίπου 5,7-6,0 λίτρα/100 χλμ. Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός πως η καμπίνα του Jazz είναι αρκετά καλά μονωμένη και εξωτερικοί ή μηχανολογικοί θόρυβοι (πχ. κινητήρας-κιβώτιο) δεν θα προβληματίσουν τους επιβάτες.

Προσανατολισμένο στην άνεση στο δρόμο

Πολύ καλά χαρακτηριστικά διαθέτει συνολικά το νέο Honda Jazz στο δρόμο, αφού διαθέτει ευελιξία και ευκολία στους χειρισμούς που απαιτούνται στην πόλη, ενώ παράλληλα είναι ευχάριστο στην οδήγηση. Το νέο πιο άκαμπτο και ελαφρύτερο πλαίσιο και η ανασχεδιασμένη ανάρτηση με την όχι ιδιαίτερα μαλακή ρύθμιση, συνθέτουν ένα σύνολο που αποπνέει ασφάλεια και προσφέρει πολύ καλή οδική συμπεριφορά τόσο στις ευθείες σε γρήγορους ρυθμούς όσο και στις στροφές, όπου οι κλίσεις είναι μικρές και τα περιθώρια πρόσφυσης αυξημένα. Επιπλέον, το τιμόνι με την ηλεκτρική υποβοήθηση έχει σωστή αίσθηση, αμεσότητα και βάρος. Η άνεση από την ανάρτηση είναι καλή, αν και λίγο σφιχτή στην απόσβεση, χωρίς πάντως να ενοχλεί.

Ποιοτικό και πολύ ευρύχωρο εσωτερικό

Το εσωτερικό του νέου Jazz διαθέτει ποιοτικά αλλά σκληρά υλικά και το ταμπλό του δεν ενθουσιάζει με τον σχεδιασμό του. Κορυφαία είναι η συναρμογή των υλικών περιμετρικά της καμπίνας και αρκετά καλά είναι τα επίπεδα εργονομίας στο ταμπλό. Εκεί, κυριαρχεί η μεγάλη multimedia οθόνη αφής 7 ιντσών (Honda Connect), η οποία πάντως κάποιες φορές μας προβλημάτισε με τη λειτουργία της και το κάπως δύσχρηστο λογισμικό της.

Από τις προηγούμενες γενιές του, το Jazz μας είχε συνηθίσει στους μεγάλους χώρους και στις πρακτικές και ευέλικτες λύσεις που προσέφερε η καμπίνα του. Και αυτή τη φορά οι άνθρωποι της Honda έχουν κάνει εξαιρετική δουλειά δημιουργώντας μια πραγματικά ευρύχωρη καμπίνα με μεταφορικές δυνατότητες που ξεπερνούν τα συνηθισμένα όρια της μικρής κατηγορίας. Στο πίσω κάθισμα ακόμα και 3 ενήλικες θα φιλοξενηθούν με σχετική άνεση σε ότι έχει να κάνει με το πλάτος του καθίσματος, ενώ σε ότι σχετίζεται με το ύψος και το χώρο για τα γόνατα δεν θα αντιμετωπίσουν κανένα απολύτως πρόβλημα. Θυμίζουμε πως και στο εν λόγω μοντέλο της Honda το ρεζερβουάρ καυσίμου βρίσκεται τοποθετημένο κάτω από τα εμπρός καθίσματα, απελευθερώνοντας έτσι πολύ χώρο για τη 2η σειρά καθισμάτων. Αντίστοιχα, ο χώρος αποσκευών των 354 λίτρων έχει και αρκετά εκμεταλλεύσιμο σχήμα για να καλύψει τις καθημερινές (και όχι μόνο) μεταφορικές ανάγκες μικρής οικογένειας.

(+) Πρακτικότητα, χώροι για επιβάτες και αποσκευές, ευελιξία, συναρμογή εσωτερικού, οδική συμπεριφορά

(-) Τιμή, μία μόνο επιλογή κινητήρα, ευρεία χρήση σκληρών πλαστικών στο εσωτερικό

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.318
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
CVT
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
102/6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
123/5.000
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
12,1
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
182
Αστική (λτ./100 χλμ.)
5,4
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
4,4
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
4,8
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
111
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
108,78
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
3.995
Πλάτος (χλστ.)
1.694
Ύψος (χλστ.)
1.525
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.530
Βάρος (κιλά)
1.098
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
354
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
93%
Ασφάλεια παιδιού
85%
Ασφάλεια πεζού
73%
Επικουρικά συστήματα
71%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
20.670
Get it on Google Play Download on the App Store