Γνωρίζετε τι σημαίνει η ετικέτα στα ελαστικά;

Από την 1η Νοέμβριου του 2012, μια τυποποιημένη ετικέτα για τα ελαστικά οχημάτων, παρουσιάστηκε σε όλη την Ευρώπη. Η ετικέτα ελαστικών της Ε.Ε. παρέχει πληροφορίες για τα περιβαλλοντικά χαρακτηριστικά και την ασφάλεια του ελαστικού βασισμένη σε τρία κριτήρια, με στόχο την αύξηση της οδικής ασφάλειας και τη μείωση της ρύπανσης. Η ετικέτα είναι παρόμοια με τα σήματα της ενέργειας που χρησιμοποιείται ήδη για τα πλυντήρια ρούχων, πλυντήρια πιάτων και ψυγεία. Το κόκκινο G είναι η χειρότερη κατάταξη, ενώ το πράσινο είναι η καλύτερη.

Ποιοι είναι οι τρεις παράμετροι:

Η κατανάλωση καυσίμου συνδέεται με την αντίσταση κύλισης. Με τη μείωση της αντίστασης κύλισης, το ελαστικό καταναλώνει λιγότερο καύσιμο και ταυτόχρονα εκπέμπει λιγότερες ποσότητες CO2. Γι’αυτό πολλά σύγχρονα αυτοκίνητα εφοδιάζονται με ελαστικά χαμηλής αντίστασης κύλισης. Σύμφωνα με οδηγία της Ε.Ε. ένα τυπικό επιβατικό αυτοκίνητο που διανύει 25.000 χλμ. το χρόνο (μάλλον πολλά για τα δεδομένα της χώρας μας), μπορεί να εξοικονομήσει σε καύσιμα από 170€ – 230€ το έτος, μεταξύ της καλύτερης κατάταξης A και της χειρότερης G.

Η πρόσφυση σε υγρό οδόστρωμα είναι ένα από τα πιο σημαντικά χαρακτηριστικά ασφαλείας ενός ελαστικού. Ελαστικά με πολύ καλή πρόσφυση στο βρεγμένο προσφέρουν μικρότερη απόσταση φρεναρίσματος. Ενδεικτικά, ένα αυτοκίνητο εξοπλισμένο με τέσσερα ελαστικά με βαθμολογία A μπορεί να φρενάρει μέχρι και κατά 18 μέτρα λιγότερα από ένα άλλο με ελαστικά βαθμολογίας G στην ταχύτητα των 80 χλμ./ώρα.

Ο εξωτερικός θόρυβος που παράγεται από το ελαστικό και μετριέται σε ντεσιμπέλ. Όσο περισσότερες μπάρες έχει η ετικέτα, τόσο πιο πολύ θόρυβο παράγουν τα ελαστικά κατά την κύλισή τους.

Πως γίνονται οι δοκιμές για την αξιολόγηση των ελαστικών

Κατανάλωση καυσίμου:

Το ελαστικό δοκιμάζεται πάνω σε μια περιστρεφόμενη επιφάνεια κάτω από τυποποιημένες συνθήκες που αντιπροσωπεύουν τη μέση χρήση. Η δοκιμή προσομοιώνει οδήγηση με 80 χλμ./ώρα με φορτίο ίσο προς 80% του δείκτη φορτίου του ελαστικού.

Πρόσφυση σε βρεγμένο οδόστρωμα

Αυτή η δοκιμή γίνεται με ένα όχημα κάτω από τυποποιημένες συνθήκες που ορίζονται από τον νόμο: Θερμοκρασία, κατάσταση της επιφάνειας του δρόμου, ύψος νερού και ταχύτητα.

Οι συνθήκες των δοκιμών, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή νομοθεσία είναι οι εξής:

Χειμερινά ελαστικά: δοκιμάζονται μεταξύ 2° και 20°C

Θερινά ελαστικά: δοκιμάζονται μεταξύ 5° και 35°C

Ύψος νερού: μεταξύ 0.5 και 1.5 χλστ.

Φρενάρισμα όπως αποδίδεται από 4 ελαστικά με ABS από 80 έως 20 χλμ./ώρα

Θόρυβος

Σε αυτή τη δοκιμασία ένα μικρόφωνο τοποθετείται στην άκρη μιας πίστας ώστε να μετρηθεί το επίπεδο θορύβου καθώς το όχημα δοκιμής διέρχεται με ταχύτητα 80 χλμ./ώρα. 

Διαβάστε ακόμα:

Τι σημαίνουν οι ενδείξεις των ελαστικών

Προσφορές σε ελαστικά

Get it on Google Play Download on the App Store