Το δεύτερης γενιάς Astra OPC με τους 240 ίππους, την ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη ανάρτηση, την ιδιαίτερα δυναμική σχεδίαση και την αρκετά ελκυστική τιμή (29.000 ευρώ το 2006) σε συνάρτηση με τον πλήρη εξοπλισμό, αποτελούσε μία από τις πιο ολοκληρωμένες προτάσεις στα σπορ μικρομεσαία.
Εξωτερικά, το αποκλειστικό μπλε χρώμα του αμαξώματος σε συνδυασμό τις δυναμικές του «γραμμές» και τις επιμέρους αλλαγές στη σχεδίαση το έκαναν ιδιαίτερα ελκυστικό. Μερικές από αυτές ήταν οι ανασχεδιασμένοι προφυλαχτήρες με τις μεγάλες εισαγωγές αέρα, τα αεροδυναμικά βοηθήματα, η τραπεζοειδής απόληξη της εξάτμισης στο κέντρο πίσω και οι 6άκτινες ζάντες των 18 ιντσών με ελαστικά διαστάσεων 225/40.
Σπορτίφ εικόνα και στο ποιοτικό εσωτερικό
Το εσωτερικό του Astra OPC δεν άλλαζε σχεδιαστικά σε σχέση με των υπολοίπων GTC, ωστόσο ορισμένες αλλαγές στο διάκοσμο τόνιζαν τη σπορτίφ υπόσταση του αυτοκινήτου. Αυτές αφορούσαν τις επενδύσεις αλουμινίου μπλε χρώματος στο ταμπλό και στις πόρτες, τον επιλογέα των ταχυτήτων με το λογότυπο OPC, τα τύπου μπάκετ δερμάτινα καθίσματα της Recaro, τα αλουμινένια πεντάλ και τον πίνακα οργάνων με το μπλε χρώμα στις ενδείξεις. Ποιοτικά ήταν αρκετά προσεγμένο τόσο σε υλικά (μαλακά πλαστικά), όσο και σε συναρμογή και φινίρισμα. Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του πολλαπλές ρυθμίσεις για το κάθισμα και το τιμόνι, ωστόσο οι πιο εύσωμοι ίσως νιώσουν «στριμωγμένοι» στα καθίσματα με την έντονη πλευρική στήριξη. Η εργονομία ικανοποιεί, εκτός από τα χειριστήρια για τις λειτουργίες της οθόνης πολλαπλών ενδείξεων που, χρειάζονται εξοικείωση. Στα μείον η έλλειψη θηκών για μικροαντικείμενα και ποτήρια.
Από πλευράς χώρων, στο εμπρός τμήμα της καμπίνας υπάρχει αρκετό ωφέλιμο πλάτος και αέρας για τα κεφάλια, ενώ πίσω θα βολευτούν δύο άτομα με κάποιες πιθανές παραχωρήσεις να γίνουν στο διαθέσιμο ύψος λόγω της κλίσης της οροφής του αμαξώματος. Όσον αφορά στο χώρο αποσκευών, η χωρητικότητά του είναι αρκετά ικανοποιητική στα 340 λίτρα.
Δυναμικά χαρακτηριστικά στο δρόμο
Η αυξημένη απόδοση του κινητήρα, το σπορτίφ «στήσιμο» της ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενης ανάρτησης και η δυναμική εικόνα του αυτοκινήτου δημιουργούσαν τις κατάλληλες προϋποθέσεις για τις οδηγικές δυνατότητες του Astra OPC. Στον αυτοκινητόδρομο, οι ταχύτητες που μπορεί να αναπτύξει μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα είναι πολύ γρήγορες, χωρίς να το καταλάβει ο οδηγός, ο οποίος έχει την εντύπωση ότι κινείται με πολύ λιγότερα χιλιόμετρα. Η αίσθηση αυτή οφείλεται στη πολύ καλή σταθερότητα του αυτοκινήτου και στη στιβαρότητα του πλαισίου, όπως και στην προσεγμένη ηχομόνωση. Εξίσου σβέλτα μπορεί να κινηθεί κανείς και σε μια ορεινή διαδρομή με στροφές -με καλή άσφαλτο-, όπου τα όρια πρόσφυσης των τροχών είναι αυξημένα. Παράλληλα, με το πάτημα του διακόπτη «SportSwitch», η ανάρτηση σκληραίνει και το τιμόνι γίνεται πιο άμεσο. Σε κάθε πιθανή τάση απώλειας πρόσφυσης τα ηλεκτρονικά συστήματα ενεργητικής ασφάλειας ESP Plus και TC Plus αναλαμβάνουν δράση σχεδόν ακαριαία, ενώ τα φρένα ακινητοποιούν άμεσα το αυτοκίνητο. Εγρήγορση χρειάζεται μόνο όταν τα εν λόγω συστήματα είναι απενεργοποιημένα και ο δρόμος γλιστράει, καθώς η υποστροφή εμφανίζεται εύκολα σε κάθε έντονη πίεση του πεντάλ του γκαζιού.
Ελαστικός κινητήρας με αυξημένη ισχύ
Για την κίνηση του Astra OPC φροντίζει το υπερτροφοδοτούμενο μηχανικό σύνολο των 2.0 λτ., απόδοσης 240 ίππων και 320 Nm ροπής. Οι ρυθμοί επιταχύνσεων είναι καταιγιστικοί, αφού τα 0-100 χλμ./ώρα επιτυγχάνονται μόλις σε 6,4 δλ., ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 244 χλμ./ώρα. Παράλληλα το κιβώτιο ταχυτήτων με τις 6 σχέσεις μετάδοσης έχει σωστή διάταξη με αποτέλεσμα να μην υπάρχουν κενά απόδοσης. Σε αυτό συμβάλει και η πολύ καλή ελαστικότητά του, καθώς η ροπή αποδίδεται από χαμηλές στροφές, πράγμα που εξυπηρετεί, καθώς ο οδηγός δε χρειάζεται να καταφεύγει συχνά στον επιλογέα. Στα θετικά γνωρίσματα της εν λόγω κινητήριας μονάδας είναι και η σπορτίφ χροιά του παραγόμενου ήχου, ειδικά όταν αυξάνονται οι στροφές της. Μοναδικό –αναμενόμενο- μειονέκτημα είναι η αυξημένη κατανάλωση καυσίμου, ειδικά σε πιεσμένους ρυθμούς κίνησης.
(+) Υψηλές επιδόσεις, δυναμική εικόνα, ποιότητα κατασκευής, ενεργητική και παθητική ασφάλεια
(-) Άνεση ανάρτησης και καθισμάτων, κατανάλωση, πρόσφυση κινητήριων τροχών χωρίς ESP
Εξοπλισμός – τιμή βασικής έκδοσης
Εξοπλισμός: ABS, ESP, αερόσακος οδηγού – συνοδηγού, πλευρικοί αερόσακοι και οροφής, ηλ. παράθυρα εμπρός, ηλ. καθρέφτες, κεντρικό κλείδωμα, κλιματισμός, ηχοσύστημα, ζάντες αλουμινίου, προβολείς ομίχλης, δερμάτινα τύπου μπάκετ καθίσματα.
Τιμή μεταχειρισμένων: Περίπου 11.000 – 12.000 ευρώ
Τεχνικά χαρακτηριστικά | |
Κινητήρας | 2,0 Turbo Ecotec |
Κυβισμός | 1.998 κ.εκ. |
Κύλινδροι/Βαλβίδες | 4/16 |
Ισχύς | 240/5.600 σ.α.λ. |
Ροπή | 320/2.400 σ.α.λ. |
Φρένα Εμπρός | Αερ. δίσκοι 321 χλστ. |
Φρένα Πίσω | Δίσκοι 278 χλστ. |
Τελική Ταχύτητα | 244 χλμ./ώρα |
0-100 χλμ./ώρα | 6,4 δλ. |
Μέση Κατανάλωση | 9,2 λτ./100χλμ. |
Μήκος | 4.290 |
Πλάτος | 1.753 |
Ύψος | 1.405 |
Χώρος Αποσκευών | 340 λίτρα |