Η δεύτερης γενιάς Mercedes A-Class παρουσιάστηκε το 2004 και ανανεώθηκε το 2012, αποτελώντας μια φυσική εξέλιξη της πρώτης γενιάς, που είχε λανσαριστεί το 1997. Κύριο χαρακτηριστικό της γνώρισμα αποτελεί το ενός όγκου ψηλό αμάξωμά της με το δάπεδο τύπου «σάντουιτς», το οποίο εγκαταλείφτηκε στην υπάρχουσα και τελείως διαφορετική σε κάθε επίπεδο υπάρχουσα A-Class.
Όσον αφορά την ανανεωμένη A-Class που έκανε την εμφάνισή της το 2008, ξεχωρίζει στο εμπρός άκρο από τα νέας σχεδίασης φωτιστικά σώματα, μάσκα και προφυλαχτήρα, τους νέου σχεδιασμού καθρέπτες, καθώς και τα πίσω ανασχεδιασμένα φώτα και προφυλακτήρα. Σήμερα, η πιο δημοφιλής στην χώρα μας A 150 (αργότερα μετονομάστηκε σε Α 160), πωλείται σε τιμές που κυμαίνονται μεταξύ 9.000 και 12.000 ευρώ, για τις πιο τελευταίες.
Ποιοτικό και ευρύχωρο εσωτερικό
Στον εσωτερικό της ανανεωμένης A 150 δεν είχαν γίνει αλλαγές στην σχεδίαση, παρά μόνο στο διάκοσμο και στις επενδύσεις. Κυρίαρχο στοιχείο αποτελεί η υψηλή ποιότητα κατασκευής, με τα μαλακά πλαστικά σε όλες σχεδόν τις επιφάνειες. Από πλευράς εργονομίας τα επιμέρους χειριστήρια είναι εύχρηστα, ενώ όσον αφορά στην θέση οδήγησης είναι βολική και ο οδηγός κάθεται ψηλά, ωστόσο το δάπεδο δεν έχει βάθος, ενώ στις βασικές εκδόσεις το τιμόνι δεν διέθετε ρύθμιση ως προς την απόσταση. Παρά τις μικρές εξωτερικές της διαστάσεις, η προγενέστερη A-Class είναι άνετη για 4 ή και 5 ενήλικους επιβάτες, χάρη και στην απουσία του κεντρικού ψηλού τούνελ. Για τις αποσκευές υπάρχουν 435 λίτρα, τα οποία είναι πλήρως εκμεταλλεύσιμα χάρη στο τετραγωνισμένο σχήμα του πορτ μπαγκάζ με το μεγάλο άνοιγμα και το χαμηλό κατώφλι φόρτωσης.
Κινητήρας με καλή ελαστικότητα
Η έκδοση A150 BlueEFFICIENCY διαθέτει το σύστημα ECO Start-Stop, μέσω του οποίου ο κινητήρας σβήνει μόλις το αυτοκίνητο σταματά και παίρνει πάλι μπρος με το πάτημα του πεντάλ του συμπλέκτη. Για την κίνηση της Α150 φροντίζει το 8βάλβιδο μηχανικό σύνολο των 1.5 λτ. απόδοσης 95 ίππων, το οποίο παρουσιάζει καλή ελαστικότητα, γραμμική απόδοση και ανεβάζει με ευκολία στροφές. Ωστόσο οι επιδόσεις τόσο από στάση όσο και εν κινήσει είναι μέτριες, γεγονός που αποδίδεται και στις μακριές σχέσεις μετάδοσης του 5τάχυτου κιβωτίου με τον όχι και τόσο καλό σε αίσθηση επιλογέα. Η λειτουργία του κινητήρα εμφανίζει τραχύτητα, η οποία αυξάνεται όσο ανεβαίνουν οι στροφές του.
Ασφαλής στο δρόμο αλλά με μέτρια αίσθηση
Η Α150 είναι ένα ευέλικτο στην πόλη και ασφαλές αυτοκίνητο ανεξαρτήτως διαδρομής. Σε επίπεδο άνεσης τα καθίσματα είναι αναπαυτικά, ενώ η ανάρτηση με την σφιχτή ρύθμιση απορροφά με ικανοποιητικό τρόπο τις περισσότερες ανωμαλίες των δρόμων, αν και στις πιο έντονες ο πίσω παραβολικός άξονας αντιδρά με αναπήδηση και «ξερή» απόσβεση. Κινούμενη στις ευθείες η μικρότερη Mercedes παρουσιάζει υποδειγματική σταθερότητα και το τιμόνι έχει ικανοποιητικό «ζύγισμα», όμως σε μια διαδρομή με στροφές θα αναζητηθεί περισσότερο βάρος και πληροφόρηση. Σε πιεσμένους ρυθμούς δεν εμφανίζει μεγάλες κλίσεις και οι όποιες τάσεις αποσταθεροποίησης ελέγχονται αποτελεσματικά μέσω του ESP.
(+): Ποιότητα, χώροι, κατανάλωση, πολυτελής εικόνα, ίματζ, ενεργητική και παθητική ασφάλεια, ποιότητα κύλισης, ηχομόνωση
(-): Οδηγική αίσθηση, τιμή, αντιδράσεις πίσω άξονα, επιδόσεις
Τεχνικά χαρακτηριστικά | A 150 | Συχνότερες βλάβες* | A-Class (05-) |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.498 | Air condition | 9,84% |
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) | 95/5.200 | Αναρτήσεις – άξονες | 14,75% |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 140/3.500 | Φρένα | 0,00% |
0-100 (χλμ./ώρα) | 12,6 | Σύστημα ψύξης | 3,28% |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 175 | Ηλεκτρικά | 41,80% |
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) | 6,2 | Κινητήρας | 6,56% |
Μήκος (χλστ.) | 3.883 | Τροφοδοσία καυσίμου | 5,74% |
Πλάτος (χλστ.) | 1.764 | Κιβώτιο ταχυτήτων | 12,30% |
Ύψος (χλστ.) | 1.593 | Σύστημα διεύθυνης | 1,64% |
Μεταξόνιο (χλστ.) | 2.568 | Μετάδοση | 4,10% |
Χώρος αποσκευών (λτ.) | 435 | Δείκτης αξιοπiστίας | 128,00 (μ.ο. 100) |
Βάρος (κιλά) | 1.225 | *Πηγή Reliability Index |