Μεγάλη γκάμα μικρών turbo από 1.0 έως 2.0 λίτρα
Για πρώτη φορά στην ιστορία οι Ιάπωνες φέρνουν μια σειρά από νέους turbo βενζινοκινητήρες μικρού κυβισμού στην αυτοκίνηση, ακολουθώντας αν και λίγο καθυστερημένα, το παράδειγμα των Ευρωπαίων. Αυτή τη στιγμή, ουσιαστικά μόνο η Nissan έχει στην γκάμα της μικρό turbo κινητήρα, τον 3κύλινδρο 1.2 DIG-S στο Micra και τους 4κύλινδρους 1.2 λτ. και 1.6 λτ. στο νέο Qashqai, ωστόσο προστίθενται και άλλοι σύντομα…
Η Toyota, η μεγαλύτερη εκ των Ιαπώνων, είναι η πρώτη που θα φέρει μικρού κυβισμού turbo βενζινοκινητήρες με άμεσο ψεκασμό στη γκάμα της. Ήδη, στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τόκιο που άνοιξε τις πύλες του την προηγούμενη εβδομάδα, η ιαπωνική εταιρεία παρουσίασε τα πλάνα της για το μέλλον, στο οποίο περιλαμβάνονται κινητήρες βενζίνης με turbo και χωρητικότητα από 1.0 έως 1.5 λτ. Οι κινητήρες αυτοί αναμένεται να μπουν σε όλα τα μοντέλα της μάρκας και θα παίξουν μεγάλο ρόλο στην εμπορική τους πορεία σε αγορές όπως η Ευρωπαϊκή. Ήδη, στο Τόκιο και κάτω από το καπό του πρωτότυπου Lexus LF–NX βρισκόταν ένας νέος 2λιτρος turboβενζινοκινητήρας, όμως από εδώ και πέρα σειρά έχουν τα μικρότερα σε χωρητικότητα μοτέρ.
Εκτός από την Toyota όμως, η Honda ανακοίνωσε επίσης στο Τόκιο την επικείμενη άφιξη μικρότερων σε κυβισμό turbo βενζινοκινητήρων. ?λλωστε κάτω από το καπό του νέου Honda Civic Type R βρισκόταν ένας ολοκαίνουργιος 2λιτρος turbo VTEC με άμεσο ψεκασμό και 280 ίππους, ενώ η Ιαπωνική φίρμα ανακοίνωσε και την προσθήκη στη γκάμα των μοντέλων της νέων turbo VTEC με άμεσο ψεκασμό και χωρητικότητα 1.0 και 1.5 λίτρων.
Η Subaru τέλος από την πλευρά της, μέσω του πρωτότυπου Levorg, μας αποκάλυψε στο Τόκιο το νέο της 1.6 λίτρων άμεσου ψεκασμού βενζινοκινητήρα της. Το νέο αυτό μοτέρ αναμένεται να μπει άμεσα τόσο στο Impreza και το XV, όσο και σε μεγαλύτερα μοντέλα όπως το Forester. Τέλος και η Mitsubishi ετοιμάζει νέο MIVEC turbo άμεσου ψεκασμού κινητήρα μόλις 1.1 λίτρων