Όπως πολλά πράγματα στη χώρα μας, έτσι και τα τέλη κυκλοφορίας έχουν τα… παράδοξά τους. Για παράδειγμα ένα παλιό 1.400άρι αυτοκίνητο πληρώνει 255 ευρώ τέλη κυκλοφορίας, ενώ κάποια ολοκαίνουργια σπορ ή πολυτελείας μοντέλα που ξεπερνούν τις 100.000 ευρώ απαλλάσσονται από την καταβολή των τελών κυκλοφορίας. Ο λόγος είναι ότι το μεν πρώτο έχει ταξινομηθεί πριν τη 1/11/2010 και το δεύτερο μετά από αυτή την ημερομηνία και τα τέλη του υπολογίζονται με βάση τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.
Διαβάστε ακόμη: Ακούστε τον κινητήρα των 1.750 ίππων στο δυναμόμετρο (+video)
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτοκινήτου που γλιτώνει τα τέλη κυκλοφορίας αλλά κοστίζει μια περιουσία, είναι το νέο BMW i8 Roadster, το οποίο πωλείται σε τιμές που ξεκινούν από 185.200 ευρώ ή από 167.000 ευρώ το κουπέ. Το plug-in hybrid σύστημα κίνησης του BMW i8 συνδυαστικής απόδοσης 374 ίππων αποτελείται από ένα κινητήρα βενζίνης 1.5 λτ. ισχύος 231 ίππων και 320 Nm ροπής και από ένα ηλεκτρικό μοτέρ απόδοσης 142 ίππων και 250 Nm ροπής, τα οποία εξασφαλίζουν επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε 4,6 δλ., κατανάλωση 2,1 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 46 γρ./χλμ.
Λόγω του ότι εκπέμπει λιγότερο από 90 γρ./χλμ. CO2 και επειδή ως υβριδικό έχει κινητήρα κάτω από 1.548 κ.εκ., όποιος το αγοράσει δεν θα πληρώνει τέλη κυκλοφορίας. Πάντως από την αγορά του i8 Roadster θα πάνε στα ταμεία του κράτους 52.154,03 ευρώ, αφού η προτεινόμενη λιανική τιμή του αυτοκινήτου προ φόρων είναι 133.045,97 ευρώ.
Διαβάστε ακόμη: Πρωτοποριακός κοτσαδόρος με αυτόματη σύνδεση (+video)