Η Toyota είναι γνωστό σε όλους πως είναι μία εταιρεία η οποία διαρκώς εξελίσσεται και δίνει μεγάλη έμφαση στο κομμάτι της έρευνας και της εξέλιξης και αυτό αποδίδει καρπούς φυσικά. Ακόμη μία απόδειξη είναι η κατοχύρωση διπλώματος ευρεσιτεχνίας για μοτέρ με μεταβλητή συμπίεση.
Δείτε ακόμη: Nissan Micra παίζουν μπάλα στην Ελλάδα! (+video)
Προκειμένου να δημιουργήσει την μεταβλητή συμπίεση η Toyota, όπως φαίνεται και στο σκίτσο πιο πάνω προχώρησε διαφορετικά από ότι έχουν κάνει άλλες εταιρείες, καθώς το δικό της μοτέρ έχει μπιέλες πάνω στις οποίες έχουν τοποθετηθεί εμβόλιμα δύο ακόμη έμβολα, εκατέρωθεν που ελέγχονται υδραυλικά.
Έτσι, η πίεση του λαδιού καθορίζει την γωνία και την διαδρομή του πιστονιού, η οποία μεταβάλλεται μέσω ενός πείρου και μιας βαλβίδας ελέγχου.
Στην πράξη λοιπόν, όταν ο κινητήρας θα έχει υψηλή πίεση λαδιού, τότε το πιστόνι θα διανύει μικρότερη διαδρομή (θα γίνεται έτσι υψηλότερος ο λόγος συμπίεσης), ενώ όταν η πίεση του λαδιού θα πέφτει, τότε η κίνηση του πιστονιού θα είναι μεγαλύτερη, άρα ο κινητήρας θα λειτουργεί με χαμηλό λόγο συμπίεσης. Έτσι θα μπορεί να συνδυάζει κορυφαίες επιδόσεις αλλά και κατανάλωση. Όπως φαίνεται ξεκάθαρα και στην εικόνα, τα δύο πιστόνα είναι σε διαφορετικό ύψος (L1>L2), παρά το γεγονός πως η μπιέλα δεν αλλάζει τη διαδρομή της.
Διαβάστε επίσης: Είναι λάθος να μην ξεκινάμε με πρώτη;
Το εντυπωσιακό με την πατέντα των Ιαπώνων είναι πως δεν απαιτεί κανενός είδους ηλεκρική υποβοήθηση, ενώ δεν καταλαβάνει μεγαλύτερο χώρο στον κύλινδρο και το βάρος αυξάνεται ελάχιστα. Φυσικά στην θεωρία όλα αυτά μοιάζουν τέλεια, μένει όμως να δούμε στην πράξη αν η Toyota θα οδηγήσει τέτοιου είδους μοτέρ στην παραγωγή.