Ένα πολύ σπάνιο Citroen 2CV Sahara θα βγει σε δημοπρασία στη Μεγάλη Βρετανία στις αρχές Απριλίου, με την τιμή που αναμένεται να πιάσει να είναι κοντά στα 75.000 ευρώ. Μάλιστα, εκτός από τη σπανιότητα του αυτοκινήτου (αυτή τη στιγμή πιστεύεται ότι υπάρχουν λιγότερα από 100 2CV Sahara παγκοσμίως), πολύ ενδιαφέρον έχει και η ιστορία του.
Όπως διαβάζουμε λοιπόν στην αναγγελία της δημοπρασίας, το εν λόγω Citroen 2CV Sahara παραδόθηκε καινούργιο σε έναν βρετανό ανθρωπολόγο στη Νιγηρία το Δεκέμβρη του 1965. Το 1967 και με το ξέσπασμα του εμφυλίου στην αφρικανική χώρα, ο ιδιοκτήτης του οδήγησε το 2CV για 1.600 χιλιόμετρα μέσα από τη Σαχάρα για να το φέρει στη Μεγάλη Βρετανία.
Διαβάστε ακόμα: PSA – Opel: Μένουν οι υπογραφές – Πόσο θα κοστίσει ο γάμος της χιλιετίας
Δύο χρόνια αργότερα ο Βρετανός γύρισε πίσω στη Νιγηρία αφού ο εμφύλιος είχε τελειώσει, οδηγώντας πάλι το 2CV του μέσα από την έρημο της Σαχάρα! Στη συνέχεια, το 1970 το αυτοκίνητο πωλήθηκε σε ένα γιατρό στη Νιγηρία, ο οποίος όμως του έκανε ελάχιστα χιλιόμετρα και το εγκατέλειψε, μέχρις ότου ο πρώτος του ιδιοκτήτης το ξανακάνει δικό του το 1980.
Με το πέρασμα των ετών, αυτό το Citroen 2CV μεταφέρθηκε στη Μεγάλη Βρετανία για επισκευές το 1981 και πήρε και αγγλικές πινακίδες, όμως λόγω έλλειψης ανταλλακτικών οι επισκευές αυτές δεν ολοκληρώθηκαν. Λίγο αργότερα, το αυτοκίνητο πωλήθηκε σε έναν τρίτο ιδιοκτήτη, που το κράτησε μέχρι σήμερα, αφού όμως το αναπαλαίωσε το 2012.
Πλέον, μετά από όλο αυτό το ταξίδι το σπάνιο αυτό 2CV Sahara βρίσκεται σε αρκετά καλή κατάσταση και θα δημοπρατηθεί στο Μπέρμιγχαμ της Μεγάλης Βρετανίας την 1η Απριλίου. Όπως είπαμε και παραπάνω, η τιμή που αναμένεται να πιάσει θα βρεθεί κοντά στα 75.000 ευρώ, ένα υψηλό μεν ποσόν, που όμως δεν είναι ασυνήθιστο για το Sahara, το οποίο έχει πωληθεί μέχρι και σε τιμές που φθάνουν τα 180.000 ευρώ (πέρσι στο Παρίσι).
Διαβάστε ακόμα: Δοκιμή Citroen C4 1.6 BlueHDi 120 S&S
Ο λόγος για αυτές τις πολύ υψηλές τιμές της έκδοσης αυτής του Citroen 2CV είναι φυσικά η σπανιότητα της έκδοσης, αλλά και οι ιδιαιτερότητές της. Ειδικότερα, επειδή πρόκειται για μια έκδοση που προορίστηκε για τις γαλλικές αποικίες στην Αφρική, το Sahara έφερε δύο κινητήρες (και δύο κιβώτια με δύο ρεζερβουάρ), που δημιουργούσαν ένα ιδιότυπο σύστημα τετρακίνησης.
Παράλληλα, στο αμάξωμά του είχε και μια σειρά από αλλαγές (π.χ. ρεζέρβα πάνω στο καπό, υψηλότερη απόσταση από το έδαφος κ.λπ.), που του έδιναν και μια πιο ξεχωριστή εμφάνιση. Συνολικά, από το 1958 έως και το 1971, η Citroen κατασκεύασε μόνο 694 αυτοκίνητα του μοναδικού αυτού 2CV.