Το κράτημα ενός αυτοκινήτου εξαρτάται από μια πλειάδα παραμέτρων: διάσταση και γόμα ελαστικών, διάταξη ανάρτησης, ρυθμίσεις σε αυτή, πλαίσιο, μετατρόχια, κέντρο βάρους, μεταξόνιο, αεροδυναμική, παραγωγή κάθετης δύναμης, κατανομή μαζών και πάει λέγοντας. Αν πιστέψουμε τα λεγόμενα της Donkervoort, το νέο τους μοντέλο ονόματι D8 GTO JD70, κατέχει master σε όλα τα παραπάνω!
Ο ιδρυτής της ολλανδικής εταιρίας, Joop Donkervoort, κλείνει φέτος τα 70 χρόνια λειτουργίας, και το γιορτάζει με μια ειδική έκδοση του D8 GTO. Η Donkervoort δραστηριοποιείται από το 1978 στην κατασκευή αυτοκινήτων που αποτελούν σύγχρονες και ισχυρότερες μετενσαρκώσεις της Lotus Seven. Σε αντίθεση με τα αντίστοιχα Caterham, τα Donkervoort είναι μεγαλύτερα σε διαστάσεις και υιοθετούν την τελευταία λέξη της τεχνολογίας, διαθέτοντας μέχρι πατενταρισμένη τεχνολογία για την κατασκευή ανθρακονημάτινου πλαισίου. Η τεχνολογία EX-CORE εξασφαλίζει συνολικό βάρος στο σασί μόλις 54 κιλών, ενώ το 95% του αμαξώματος είναι επίσης κατασκευασμένο από ανθρακονήματα. Από το ίδιο υλικό αποτελούνται τα καθίσματα και οι ζάντες. Μέχρι και η μπαταρία συνηγορεί στη διατήρηση του βάρους χαμηλά, ζυγίζοντας 7 κιλά λιγότερο σε σχέση με μια κανονική.
Δείτε ακόμα: Toyota Supra 1.240 HP 300αρίζει για ζέσταμα (+video)
Το συνολικό βάρος του αυτοκινήτου είναι κάτω από 700 κιλά, κάτι που σε συνδυασμό με τα 415 άλογα και 560 Nm του 2.5άρη 5κύλινδρου TFSI της Audi, χαρίζει στην πυραυλοκίνητη «τουλίπα» αναλογία κιλών/ίππο στο 1,8! Η ισχύς φτάνει στους πίσω τροχούς όχι μέσω 7τάχυτου DSG, αλλά ενός παραδοσιακού χειροκίνητου 5 σχέσεων. Μαζί του, μπλοκέ διαφορικό και σύστημα rev-matching της Bosch. Τα 100 χλμ./ώρα από στάση έρχονται σε 2,7 δλ. και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 280 χλμ./ώρα. Με τέρμα γκάζι κατά την εκκίνηση, η διαμήκης επιτάχυνση φτάνει σταθερά στα 1,02 G. Και παρά τα εντυπωσιακά νούμερα στην ευθεία, πεδίο βολής του JD70 είναι οι στροφές.
Διαβάστε επίσης: Θυμάστε το αξεπέραστο Renault Sport Spider; (+video)
Η ανάρτηση αποτελείται από διπλά ψαλίδια σε όλους τους τροχούς και τα ελαστικά είναι ημισλίκ Nankang AR-1. Το ανασχεδιασμένο αμάξωμα προσθέτει επιπλέον 80 κιλά κάθετης δύναμης και, σε συνδυασμό με την μελετημένη προσέγγιση σε όλους τους τομείς που αναφέραμε στην αρχή, δίνει τη δυνατότητα στο επετειακό Donkervoort να στρίψει με περισσότερα από 2G! Αυτή είναι η μεγαλύτερη τιμή που συναντάμε σε αυτοκίνητο παραγωγής, μαζί με την McLaren Senna! Οι Ολλανδοί δηλώνουν πως είναι το πρώτο sports car με αυτή την πλευρική επιτάχυνση (η Senna είναι hypercar). Δεν χρειάζεται να μπλέξουμε στη διάκριση μεταξύ sportscar, supercar και hypercar. Η ουσία είναι πως το αυτοκίνητο στρίβει τόσο δυνατά, που μπορεί να προκαλέσει μώλωπες στον οδηγό!
Διαβάστε επίσης: Τα μαθηματικά μίλησαν: Εφικτά τα 531 χλμ./ώρα (+video)
Σε αντίθεση με την Senna, που κοστίζει 833.950 ευρώ, το D8 GTO JD70 την ματσάρει στις στροφές (και την ευθεία, τουλάχιστον μέχρι ενός σημείου) με ούτε 200.000 ευρώ (198.000). Μόλις 70 θα κατασκευαστούν, σε διάστημα 2 ετών που θα διαρκέσει η παραγωγή.