Η δεύτερης γενιάς Skoda Fabia η οποία παρουσιάστηκε το 2007, ανανεώθηκε το 2010 και αντικαταστάθηκε από τη νέα Fabia το 2014, αποτελεί ένα οικονομικό, αξιόπιστο, ευρύχωρο και αξιόλογο συνολικά αυτοκίνητο της μικρής κατηγορίας. Ειδικά με τον κινητήρα πετρελαίου 1.2 TDI (τοποθετήθηκε το 2010 με την ανανέωση) προσφέρει πολύ χαμηλή κατανάλωση και λιγοστά τέλη κυκλοφορίας (89,1 ευρώ με 99 γρ./χλμ. CO2). Οι τιμές του στην αγορά των μεταχειρισμένων κυμαίνονται μεταξύ 8.000 – 9.000 ευρώ, ενώ υπάρχουν αρκετές προτάσεις.
Ποιοτικό, ευρύχωρο και με πολύ καλή εργονομία εσωτερικό
Περνώντας στο εσωτερικό της Fabia με την συντηρητική σχεδίαση, η ποιότητα κατασκευής είναι προσεγμένη τόσο σε υλικά όσο και σε συναρμογή. Η εργονομία είναι πολύ καλή, αφού όλα τα επιμέρους χειριστήρια είναι εύχρηστα και βρίσκονται σε σωστές θέσεις και αποστάσεις από τον οδηγό, ο οποίος κάθεται σχετικά ψηλά και θα βρει εύκολα την κατάλληλη θέση. Μεταξύ των πλεονεκτημάτων του εσωτερικού είναι οι άνετοι χώροι που προσφέρει για τις μετακινήσεις τεσσάρων ενήλικων ατόμων, καθώς και το πορτ μπαγκάζ των 315 λίτρων, το οποίο τοποθετείται στο άνω άκρο της κατηγορίας.
Οικονομικός ο 1.2 TDI αλλά με έλλειψη ισχύος χαμηλά
Ο 1.2 λτ. τρικύλινδρος, turbo, άμεσου ψεκασμού και με κοινή γραμμή τροφοδοσίας diesel κινητήρας παρουσιάζει ικανοποιητική απόδοση με 75 ίππους στις 4.200 σ.α.λ. και 180 Nm ροπής στις 2.000 σ.α.λ. Το μεγάλο του πλεονέκτημα είναι η χαμηλή κατανάλωση που κυμαίνεται στα 5,5 λτ./100 χλμ. σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης (έναντι 3,8 λτ./100 χλμ. που ανακοινώνει η Skoda). Όσον αφορά στην λειτουργία του τα χαρακτηριστικά που δεν ικανοποιούν είναι κυρίως η έλλειψη δύναμης κάτω από τις 2.000 σ.α.λ., κάτι που γίνεται αρκετά αισθητό έως και ενοχλητικό ειδικά κατά την εκκίνηση ή κίνηση κυρίως σε ανηφορικά τμήματα, όπου δυσκολεύεται να επιταχύνει. Ωφέλιμο πεδίο λειτουργίας του είναι κυρίως οι μεσαίες στροφές, αφού σε αυτή την περιοχή ανεβάζει ικανοποιητικά ρυθμούς και έχει θετική απόκριση. Ωστόσο, ο θόρυβος που παράγει είναι τονισμένος, όπως επίσης οι κραδασμοί και η τραχύτητα. Θετικά τέλος κρίνεται η αίσθηση του επιλογέα των 5 ταχυτήτων, οι σχέσεις του οποίου είναι μακριές (130 χλμ./ώρα με 2.300 σ.α.λ.).
Ασφαλές στο δρόμο και με καλή αίσθηση
Η Fabia 1.2 TDI με την σχετικά σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης και σε συνδυασμό με το στιβαρό πλαίσιο εμφανίζει πολύ καλή συμπεριφορά στο δρόμο, χωρίς να επιβαρύνεται σημαντικά η άνεση. Έτσι ο οδηγός μπορεί να κινηθεί με ασφάλεια σε κάθε διαδρομή, εξαντλώντας εύκολα τα αποθέματα ισχύος του κινητήρα. Στις ευθείες το αυτοκίνητο είναι σταθερό ακόμα και σε ταχύτητες τελικής, ενώ στις στροφές οι κλίσεις του αμαξώματος είναι λογικές και η υποστροφή περιορισμένη. Αρκετά καλό σε αίσθηση, βάρος και αμεσότητα είναι το τιμόνι με την ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση, ενώ καλή απόδοση παρουσιάζουν και τα φρένα.
(+) Κατανάλωση, χώροι, οδική συμπεριφορά, εργονομία, ποιότητα
(-) Έλλειψη δύναμης κινητήρα στις πολύ χαμηλές στροφές, τραχύτητα κινητήρα, συντηρητική εικόνα
Τεχνικά χαρακτηριστικά | Συχνότερες βλάβες* | Fabia (07-) | |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.199 | Air condition | 4,76% |
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) | 75/4.200 | Αναρτήσεις – άξονες | 31,75% |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 180/2.000 | Φρένα | 3,17% |
0-100 (χλμ./ώρα) | 14,2 | Σύστημα ψύξης | 4,76% |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 166 | Ηλεκτρικά | 30,16% |
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) | 3,8 | Κινητήρας | 14,29% |
Μήκος (χλστ.) | 4.000 | Τροφοδοσία καυσίμου | 4,76% |
Πλάτος (χλστ.) | 1.642 | Κιβώτιο ταχυτήτων | 3,17% |
Ύψος (χλστ.) | 1.498 | Σύστημα διεύθυνης | 1,59% |
Μεταξόνιο (χλστ.) | 2.465 | Μετάδοση | 1,59% |
Χώρος αποσκευών (λτ.) | 315 | Δείκτης αξιοπiστίας | 30,00 (μ.ο. 100) |
Βάρος (κιλά) | 1.189 | *Πηγή Reliability Index |