Η βασική -από άποψης κινητήρα- έκδοση του Scirocco μόνο «βασική» δεν μπορεί να χαρακτηριστεί, αφού τόσο σε δύναμη όσο και σε χαρακτήρα προσφέρει ακριβώς ότι χρειάζεται ένας νέος -στον οποίο και απευθύνεται-, για να ευχαριστηθεί την οδήγηση. Με 122 ίππους που στην πράξη φαίνονται αρκετά περισσότεροι, το Scirocco διακρίνεται για την ασφαλή οδική του συμπεριφορά με σπορ στοιχεία και φυσικά την εμφάνισή του μέσα και έξω. Η τιμή του ανέρχεται στα 22.110 ευρώ και κρίνεται ικανοποιητική με βάση τον χαρακτήρα, την ποιότητα κατασκευής και τον εξοπλισμό του.
Αποδοτικός και οικονομικός κινητήρας
O turbo κινητήρας των 1.4 λίτρων του Scirocco αποτελεί και το κυρίαρχο χαρακτηριστικό αυτής της έκδοσης αφού κατά τα άλλα το μοντέλο είναι ίδιο με το μεγαλύτερο των 160 ίππων. Οι 122 ίπποι του κάθε άλλο παρά λίγοι αποδεικνύονται, αφού χαρίζουν ζωντάνια και καλές επιδόσεις στο αμάξωμα των 1.319 κιλών και παρά το αραιής κλιμάκωσης 6τάχυτο κιβώτιο, οι ρεπρίζ είναι ανάλογες μεγαλύτερων σε απόδοση συνόλων. Η λειτουργία του είναι γραμμική και δεν παρουσιάζει υστέρηση τόσο στις χαμηλές όσο και στις μεσαίες στροφές, ενώ ψηλά ικανοποιεί με το τράβηγμά του. Σε σχέση με τα παραπάνω χαρακτηριστικά του, ο κινητήρας αυτός κερδίζει επιπλέον τις εντυπώσεις και μέσω της χαμηλής του κατανάλωσης που ανέρχεται στα 6,4 λίτρα/100 χλμ. μεικτής κίνησης.
Ευχάριστο οδηγικά και ουδέτερο στις αντιδράσεις του
Στο δρόμο το Volkswagen Scirocco 1.4 TSI 122PS παρουσιάζει ένα ιδιαίτερα θετικό προφίλ, εστιασμένο στην ασφάλεια, την σπορ οδηγική αίσθηση και τον φιλικό του χαρακτήρα. Η ανάρτηση αν και σχετικά σφιχτή σε ρύθμιση προσφέρει καλά επίπεδα άνεσης στους επιβάτες του και δεν προβληματίζει ποτέ με την απορροφητικότητά της, τουλάχιστον με τις 17 ιντσών ζάντες με τα 50άρια σε προφίλ ελαστικά της βασικής έκδοσης. Η ελκτική πρόσφυση όσο και η πλευρική, δύσκολα μπορούν να «σπάσουν» από τον κινητήρα και το βάρος του αμαξώματος με το Scirocco να παραμένει στις περισσότερες των περιπτώσεων σταθερό και ουδέτερο, ενώ η ελαφρά υποστροφικές τάσεις που παρουσιάζονται υπό ειδικές περιπτώσεις, εξουδετερώνονται από το ESP που δεν απενεργοποιείται πλήρως. Ο οδηγός σε κάθε περίπτωση συμμετέχει στα δρώμενα μέσω του πολύ καλού σε αίσθηση και απόκριση συστήματος διεύθυνσης που συμπληρώνει τον οδηγικά ευχάριστο χαρακτήρα του δημοφιλούς Scirocco.
Προσεγμένο ποιοτικά με σπορ στοιχεία αλλά και περιορισμένους χώρους
Το εσωτερικό του Scirocco δεν εμφανίζει τίποτα το ριζοσπαστικό σε σχέση με ότι μας έχει συνηθίσει η Volkswagen διατηρώντας τα στοιχεία εκείνα που χαρακτηρίζουν τα μοντέλα της. Ετσι και εδώ η ποιότητα κατασκευής και συναρμολόγησης βρίσκονται σε πολύ υψηλά επίπεδα, ενώ ο διάκοσμος αν και λιτός είναι ευχάριστος στο μάτι. Η χαμηλή θέση οδήγησης και το flat bottomed τιμόνι αποτελούν τα βασικά στοιχεία που εκφράζουν την κατά κάποιο τρόπο σπορτίφ εικόνα του Scirocco με τα καθίσματα να διαθέτουν τονισμένη πλευρική στήριξη. Οι χώροι προορίζονται για τις ανάγκες 4 επιβατών με τους 2 εμπρός να είναι φυσικά οι τυχεροί, αφού πίσω τα δύο καθίσματα εκτός του ότι δεν προσφέρουν επάρκεια χώρου για τα κεφάλια υψηλόσωμων επιβατών δημιουργούν μια κλειστοφοβική αίσθηση. Ο χώρος αποσκευών είναι μικρός με βάση τις διαστάσεις του Scirocco, με διαθέσιμο όγκο 312 λίτρων.
(+) Oδική συμπεριφορά και οδηγική αίσθηση, εμφάνιση αμαξώματος, απόδοση και κατανάλωση κινητήρα, ποιότητα κατασκευής
(-) Ορατότητα προς τα πίσω, χώρος αποσκευών