Το νέο Golf GTI δεν χαρακτηρίζεται από σχεδιαστικές εξάρσεις, όπως -ούτως ή άλλως- κανένα GTI μέχρι σήμερα. Η VW μένει πιστή στην εξελικτική οδό του σχεδιασμού, διαφοροποιώντας πολύ προσεκτικά την εμφάνιση των μοντέλων της. Οι ψηφιακοί σχεδιαστές, αντίθετα, δεν έχουν τέτοιους περιορισμούς. Κάπως έτσι προκύπτουν GTI με «κοστουμάκια» Audi και Lamborghini.
Ο Sketch Monkey πήρε την κορυφαία έκδοση του Golf MK8.5 και προσάρμοσε στον εμπρός προφυλακτήρα εκείνον της Huracan STO, αντικατέστησε τα φωτιστικά σώματα με αυτά του Audi RS 5 και τις ζάντες με την πανέμορφη λευκή τετράδα του RS 6 GT. Το τελικό αποτέλεσμα κάλλιστα θα μπορούσε να προέρχεται από το Βόλφσμπουργκ, ειδικά στα φανάρια και τους τροχούς. Ο προφυλακτήρας -αλήθεια είναι- μοιάζει λίγο παράταιρος, στο σημείο όπου το περίγραμμα των εισαγωγών βγαίνει μπροστά από το πάνελ, αλλά γενικά μιλάμε για πολύ καλή προσπάθεια. Δεδομένα κάποιος βελτιωτής θα παρουσιάσει κάτι σχετικό, οπότε δεν θα μείνει για πολύ rendering αυτό που βλέπουμε.
To Golf GTI κέρδισε 20 άλογα σε σχέση με πριν, φτάνοντας τον 2.0 TSI αισίως στους 265 ίππους. Έχασε βέβαια την επιλογή του 6τάχυτου χειροκίνητου, ωστόσο η επιπλέον ισχύς και το αναθεωρημένο λογισμικό σε 7άρι DSG και launch control υπόσχονται σεβαστή βελτίωση στις επιδόσεις. Ακόμα οι Γερμανοί δεν ανακοινώνουν νούμερα, αλλά κατά πάσα βεβαιότητα το νέο GTI θα πέσει κάτω από τα 6,0 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα (5,6-5,7 δλ. το δίνουν οι εκτιμήσεις, 6,2 δλ. το απερχόμενο), για πρώτη φορά στην ιστορία του! Το σκληροπυρηνικό Clubsport και το Golf R θα ακολουθήσουν αργότερα, όπως και εκδόσεις με τον 2.0 TSI στα 204 άλογα σε συνεργασία με σύστημα 4Motion, για όσους θέλουν τετρακίνηση αλλά όχι τους 330+ ίππους του R.