Μετά από δεκάδες teaser, renderings, σκίτσα και διαρροές, ήρθε επιτέλους η ώρα για το λανσάρισμα του νέου VW Golf. Ενός μοντέλου που σηματοδοτεί το «κύκνειο άσμα» των θερμικών κινητήρων στο μικρομεσαίο από το Βόλφσμπουργκ, διαθέτοντας για τελευταία φορά στην 50χρονη καριέρα του μοτέρ βενζίνης και πετρελαίου.
Εμφανισιακά το Golf MK8.5 ξεχωρίζει από το σαφώς πιο επιθετικό εμπρός μέρος, με επιρροές τόσο από το ID.7 όσο και το νέο Passat. Οι οριζόντιες εισαγωγές του προφυλακτήρα εμφανίζονται μεγαλύτερες, ενώ και τα άκρα του είναι εμφανώς πιο αιχμηρά σε σχέση με το σημερινό μοντέλο. Τα φανάρια επίσης είναι πιο στενά και σφηνοειδή, με αναθεωρημένη τη διάταξη των λαμπτήρων LED στους προβολείς (προαιρετικά IQ.Light LED), ενώ ο προφυλακτήρας αλλάζει αναλόγως την έκδοση (άλλος στα απλά, άλλος στα PHEV, εννοείται άλλος στο GTI). Νέα χρώματα για το αμάξωμα και σχέδια για τις ζάντες αλουμινίου δεν θα μπορούσαν να λείπουν από ένα facelift, ούτε ο -πιο ήπιος σχετικά με μπροστά- ανασχεδιασμός στα μετόπισθεν, που πλέον χαρακτηρίζονται από τη διαφορετική φωτεινή υπογραφή των LED στα φανάρια.
Στο εσωτερικό, αντίθετα, έχουμε μεγαλύτερες αλλαγές. Καταρχάς επιστρέφουν τα κανονικά κουμπιά στο τιμόνι, αφήνοντας πίσω τα δύσχρηστα αφής. Στην κορυφή του ταμπλό και τον πίνακα οργάνων συναντάμε νέες οθόνες, αμφότερες 10,4 (στις βασικές εκδόσεις) ή 12,9 ιντσών (στις πλούσιες), με αναβαθμισμένα γραφικά, πιο εύχρηστο μενού και για πρώτη φορά σε mainstream αυτοκίνητο παραγωγής, σύστημα πολυμέσων με στάνταρ ChatGPT. Ενεργοποιημένη από το Cerence Chat Pro, η ενσωμάτωση του ChatGPT στο backend του φωνητικού βοηθού VW προσφέρει πολλές νέες δυνατότητες που ξεπερνούν κατά πολύ τον προηγούμενο φωνητικό έλεγχο. Για παράδειγμα, ο φωνητικός βοηθός IDA μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τον έλεγχο της ψυχαγωγίας, της πλοήγησης και του κλιματισμού ή για την απάντηση σε ερωτήσεις γενικών γνώσεων.
Πάμε τώρα και στα μηχανικά μέρη, όπου είναι από τις τελευταίες φορές που θα κάνουμε λόγο για TSI και TDI σε Golf. Ο τετρακύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας συνεχίζει κανονικά, τόσο σε mild όσο και απλή μορφή, με απόδοση 116 και 150 ίππων. Τόσο ο eTSI όσο και ο μη εξηλεκτρισμένος έχουν την ίδια απόδοση, απλά αλλάζει ο τρόπος που κινούν τους εμπρός τροχούς: αποκλειστικά με 7άρι DSG ο υβριδικός, είτε 7άρι διπλού συμπλέκτη είτε 6άρι χειροκίνητο ο απλός. Ίδια άλογα παράγει και ο τετρακύλινδρος ντίζελ, αλλά ο 2.0 TDI διαχωρίζει σαφέστερα τη μετάδοση: αποκλειστικά 6άρι μηχανικό στα 116 άλογα, αποκλειστικά 7άρι DSG στα 150, αποκλειστικά μπροστοκίνητα και τα δύο.
Συνεχίζουμε στα plug-in υβριδικά, όπου ο συνδυασμός 1.4 TSI και ηλεκτροκινητήρα ξεκινά από τους 204 ίππους στο βασικό eHybrid, φτάνοντας στους 272 ίππους για το κορυφαίο GTE. Και στις δυο περιπτώσεις η κίνηση μεταφέρεται στους εμπρός τροχούς μέσω 6τάχυτου DSG, ωστόσο οφείλουμε να σταθούμε σε δυο πολύ σημαντικές αναβαθμίσεις συγκριτικά με τα απερχόμενα PHEV. Αφενός η ισχύς του GTE αυξάνεται κατά 27 ίππους, αφετέρου η μπαταρία όλων των PHEV (eHybrid και GTE) φτάνει πλέον τις 19,7 kWh (από 10,6 kWh), αυξάνοντας την ηλεκτρική αυτονομία στα 100 χλμ. (από 61).
Άλογα κερδίζει και το Golf GTI, που αισίως φτάνει στα 265 (από 245). Έχασε βέβαια την επιλογή του 6τάχυτου χειροκίνητου, ωστόσο η επιπλέον ισχύς και το αναθεωρημένο λογισμικό σε 7άρι DSG και launch control υπόσχονται σεβαστή βελτίωση στις επιδόσεις. Ακόμα οι Γερμανοί δεν ανακοινώνουν νούμερα, αλλά κατά πάσα βεβαιότητα το νέο GTI θα πέσει κάτω από τα 6,0 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα (5,6-5,7 δλ. το δίνουν οι εκτιμήσεις, 6,2 δλ. το απερχόμενο), για πρώτη φορά στην ιστορία του! Το σκληροπυρηνικό Clubsport και το Golf R θα ακολουθήσουν αργότερα, όπως και εκδόσεις με τον 2.0 TSI στα 204 άλογα σε συνεργασία με σύστημα 4Motion, για όσους θέλουν τετρακίνηση αλλά όχι τους 330+ ίππους του R.
Οι πωλήσεις του νέου Golf αναμένεται να ξεκινήσουν την άνοιξη, δίχως ακόμα να γίνεται λόγος για το ύψος των τιμών.