Στα μεταχειρισμένα μπορείς να βρεις πραγματικές ευκαιρίες, αλλά και κάθε λογής «ευκαιρίες». Αυτοκίνητα που θέλουν μαζέματα ή εκτεταμένες επισκευές, χρωστάνε τέλη, έχουν πολλά χιλιόμετρα ή απλά, βάσει των σημερινών στάνταρ, είναι οικονομικά ασύμφορα στη χρήση. Τι από όλα τα παραπάνω, ή μήπως όλα, ισχύουν για ένα VW Touareg V10 TDI που πωλήθηκε για 5.000 ευρώ;
Το γερμανικό SUV με τον 10κύλινδρο ντίζελ είναι ένα από τα πιο ιδιαίτερα τετράτροχα που έχουν κυκλοφορήσει, καθαρά λόγω μοτέρ. Πετρελαιοκίνητα V10 βρίσκεις σπανιότατα εξάλλου, κι αυτά αποκλειστικά από το Βόλφσμπουργκ. Μόνο το Touareg και το Phaeton φόρεσαν το συγκεκριμένο σύνολο, που για ένα σεβαστό διάστημα τοποθετείτο στην κορυφή του κόσμου από πλευράς ροπής – για να ξεπεραστεί τελικά από το ίδιο, το VW Group, μέσω του 6.0 V12 TDI στο πρώτο Audi Q7. Τα 313 άλογα στις 3.750 σ.α.λ. και 750 Nm στις 2.000 σ.α.λ. συνιστούσαν πρωτοφανή νούμερα για ντίζελ τετράτροχο, πίσω στο 2002, βοηθώντας το κορυφαίο Toureg να επιταχύνει τους 2,5 τόνους του στα πρώτα 100 χλμ./ώρα εντός 7,4 δλ. και μέχρι τα 225 χλμ./ώρα.
Φυσικά δεν ήταν μόνο η ταχύτητα που έκανε το V10 TDI να ξεχωρίζει, αλλά κυρίως η ξεχωριστή του τεχνοτροπία. Μια διάταξη, ωστόσο, που έβριθε πολυπλοκότητας και χωροταξικού προβληματισμού, καθώς το μπλοκ των 4.921 κ.εκ. και τα παρελκόμενά του (δυο τουρμπίνες, intercooler, ψυγεία και πάει λέγοντας) ίσα που χώραγαν στο μηχανοστάσιο. Κάτι που αναπόφευκτα προκαλεί ημικρανίες στους μηχανικούς, όποτε χρειάζεται συντήρηση. Για μια απλή αλλαγή εναλλάκτη, ας πούμε, πρέπει να «κατέβει» ολόκληρο το μοτέρ! Για αλλαγή μίζας, το ίδιο. Καταλαβαίνουμε πως όταν για κάτι τόσο απλό απαιτείται τέτοια ταλαιπωρία, η συμβίωση με ένα Touareg V10 TDI μόνο οικονομική δεν είναι. Όπως ακριβώς ανακάλυψε το κανάλι Samcrac, έπειτα από την αγορά ενός πάμφθηνου VW.
Ο Sam ψιλιάστηκε ότι κάτι δεν πήγαινε καλά, καθώς 5.000 δολάρια (4.916 ευρώ) για Touareg V10 TDI με ούτε 280.000 χλμ., είναι κοψοχρονιά. Στην Αμερική η μέση τιμή τους κυμαίνεται στα 20.000 δολάρια, ενώ καινούργιο ξεκινούσε από τις 75.000, οπότε λογικό να εγερθούν υποψίες. Ο υποψήφιος αγοραστής πρότεινε στον πωλητή να ταξιδέψει μέχρι την περιοχή του, κοντά 3.200 χλμ. μακριά, και να του πληρώσει το εισιτήριο της επιστροφής αφενός για να γλιτώσει ένα μάταιο ταξίδι (σε περίπτωση που δεν του άρεσε το αυτοκίνητο), αφετέρου για να δει αν όντως δούλευε το Touareg. Πράγματι το γερμανικό SUV ταξίδεψε δίχως το παραμικρό πρόβλημα, η αγορά ολοκληρώθηκε και κατόπιν, ξεκίνησε η επιχείρηση «μαζέματα».
Εκεί, ο Sam γρήγορα κατάλαβε το γιατί ο προηγούμενος ιδιοκτήτης το έδινε όσο-όσο. Τα πάντα κοστίζουν και απαιτούν χρονοβόρες διαδικασίες, όπερ εστί εργατοώρες. Ακόμα και με αρκετές εργασίες να γίνονται από τον ίδιο, ο λογαριασμός άκοπα ξεπέρασε τις 9.000 δολάρια (9.361) – εκ των οποίων πάνω από τα μισά, αντιστοιχούν σε εργατικά! Τα ανταλλακτικά επίσης είναι πανάκριβα, καθιστώντας την καθημερινότητα με το Touareg V10 TDI διαρκή δοκιμασία για τσέπη και υπομονή. Και φανταστείτε ακόμα δεν έχει βγάλει ζημιά ούτε το μοτέρ, ούτε η αερανάρτηση (αμφότερα «σεσημασμένα» στα Touareg πρώτης γενιάς).