Άλλη μια έρευνα αξιοπιστίας, άλλη μια απόδειξη πως οι Ιάπωνες δεν παίζονται στο συγκεκριμένο τομέα. Η ετήσια μελέτη της J.D. Power για μεταχειρισμένα λίγων ετών, τριετίας εν προκειμένω, έφερε 2 εταιρίες από την Άπω Ανατολή στις πρώτες 2 θέσεις, με την Ευρώπη να παρουσιάζει πολύ καλύτερο πρόσωπο από ό,τι συνήθως και να βάζει 3 μάρκες στην πρώτη δεκάδα.
Η J.D. Power ανέλυσε τα δεδομένα από 30.595 κατόχους αυτοκινήτων στην Αμερική, που αγοράστηκαν καινούργια πριν 3 χρόνια. Όπως πάντα, ο δείκτης αξιοπιστίας μετράται μέσα από τα προβλήματα ανά 100 οχήματα (Problems Per 100/PP100): όσο χαμηλότερα, τόσο καλύτερα. Τα συμπεράσματα δείχνουν μικρή άνοδο στις βλάβες ανά αυτοκίνητο, καθώς ο μέσος όρος ανέβηκε 4 μονάδες συγκριτικά με πέρσι (190 PP100 αντί 186). Κυριότερη αιτία για αυτή την ανορθογραφία, αλλά και γενικότερα για τη σύσταση του PP100, είναι τα ηλεκτρονικά και συγκεκριμένα τα συστήματα πολυμέσων, που αντιστοιχούν σχεδόν στο 50% των προβλημάτων (49,1%).
Στα της κατάταξης τώρα, πρώτος και καλύτερος ήρθε ένας premium κατασκευαστής. Η γνωστή και μη εξαιρετέα Lexus πήρε άλλη μια πρωτιά, καταγράφοντας δείκτη μόλις 135 PP100 (+2 σε σχέση με πέρσι). Η Toyota ακολούθησε για να χαρίσει στην Ιαπωνία το «1-2», με 147 PP100, έχοντας τη Buick να συμπληρώνει το βάθρο (149 PP100). Η Chevrolet βρέθηκε στην 4η θέση, αλλά από σεβαστή απόσταση (174 PP100) και ισοβαθμώντας με τη MINI, η οποία ανέβηκε 4 θέσεις σε σχέση με το 2022 (κι ας είχε +4 PP100). Θεαματική βελτίωση για την Porsche, που αναρριχήθηκε στην 5η από την 20η (!), σταθερά πάνω από τη βάση Mazda, BMW, Dodge και Kia, ενώ πολύ καλή εικόνα δείχνει η Jeep (πέρσι 17η, φέτος 11η).
Στον αντίποδα τώρα, συναντάμε τους συνήθεις υπόπτους. Η Chrysler έσπασε όλα τα αρνητικά κοντέρ με 310 προβλήματα ανά όχημα, ξεπερνώντας κατά 37 PP100 τον περσινό τελευταίο (273 PP100 η Land Rover) και κατά 74 ολόκληρες βλάβες/αυτοκίνητο τη δική της επίδοση! Οι Άγγλοι από τη μεριά τους κάπως έφτιαξαν τους αριθμούς τους, ξεκολλώντας από τον πάτο και ανεβαίνοντας τρίτοι από το τέλος (268 PP100), ενώ η Audi έπεσε μια θέση και ανέβηκε 23 PP100 συγκριτικά με το ’22 (275 PP100 φέτος αντί 252 PP100).
Δεδομένου ότι τα χαρακτηριστικά υψηλής τεχνολογίας βγάζουν τα περισσότερα προβλήματα, δεν θα πρέπει να μας εκπλήσσει ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι αυτά για τα οποία οι ιδιοκτήτες διαμαρτύρονται περισσότερο. Τα EV αντιμετωπίζουν 256 προβλήματα ανά 100 οχήματα, τα plug-in υβριδικά 216, τα υβριδικά 191 και οι κατασκευές με πατροπαράδοτες μηχανές εσωτερικής καύσης μόλις 187 PP100.