Πριν από περίπου ένα χρόνο, η είδηση για το θάνατο του Ντιέγκο Αρμάντο Μαραντόνα συγκλόνισε ολόκληρο τον πλανήτη. Ακόμα σήμερα, οι συζητήσεις για το πως ο «El pibe de oro» («το χρυσό παιδί») άφησε τον μάταιο τούτο κόσμο δεν έχουν κοπάσει. Ούτε η διαχείριση των περιουσιακών του στοιχείων, μεταξύ των οποίων συγκαταλέγεται το Fiat 128 Europa που βλέπουμε.
Ο Ντιεγκίτο μπορεί να έτρεφε λατρεία για τα ακριβά αυτοκίνητα, ωστόσο αναγνώριζε την ασύγκριτη χρησιμότητα των απλών κατασκευών στις καθημερινές μετακινήσεις. Το μπεζ 128 αγοράστηκε καινούργιο από τον Αργεντίνο σούπερ σταρ, το 1982, και αποτέλεσε το πρώτο αυτοκίνητό του. Λίγο αργότερα πήρε μεταγραφή για τη Μπαρτσελόνα από τη Μπόκα, όμως ο Μαραντόνα το κράτησε για να μετακινείται όταν επέστρεφε στην Αργεντινή. Τελικά δεν πρόλαβε να το χρησιμοποιήσει ιδιαίτερα, καθώς το 1984 μετακινήθηκε από τους «μπλαουγκράνα» στη Νάπολι (η Ferrari Testarossa, όπως βλέπουμε, από τα αγαπημένα του καμάρια).
Το αυτοκίνητο εγκαταλείφθηκε σε ένα κοτέτσι, από το οποίο το περισυνέλεξε πέρσι ο Martìn Varrone. Ο Varrone είναι φανατικός φίλος της Μπόκα Τζούνιορς και συλλέκτης, οπότε καταλαβαίνουμε το σοκ που υπέστη όταν διαπίστωσε πως το εύρημά του άνηκε στον σπουδαιότερο ποδοσφαιριστή της Αργεντινής όλων των εποχών. Έπειτα από μια διαδικασία εξακρίβωσης και πιστοποίησης στοιχείων, αγόρασε το 128άρι και ανέλαβε την αναπαλαίωσή του.
Πλέον, ήρθε η ώρα για κάποιον άλλο τυχερό να γευτεί λίγη από τη θεϊκή αύρα του Μαραντόνα. Κάτω από το καπό συναντάμε τον τετρακύλινδρο των 1.290 κ.εκ., με απόδοση 60 ίππους και 95 Nm. Η ισχύς μεταφέρεται στους εμπρός τροχούς μέσω 4τάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου και στα καλά της, μπορούσε να επιταχύνει τα 830 κιλά του αμαξώματος στα πρώτα 100 χλμ./ώρα εντός 13,7 δλ., με την τελική να ανέρχεται στα 145 χλμ./ώρα. Πόσο νεύρο έχει απομείνει στο μοτέρ, άγνωστο. Δεδομένου, όμως, ότι το Fiat προέρχεται από ανακατασκευή, μπορούμε να υποθέσουμε πως θα βρίσκεται αρκετά κοντά στα εργοστασιακά στάνταρ.
Η τιμή εκκίνησης είναι αρκετά λογική για την ιστορικότητα της περίπτωσης, καθότι η δημοπρασία θα ξεκινήσει από τις 400.000 πέσος (περίπου 3.500 ευρώ). Το πού θα φτάσει βέβαια, ουδείς γνωρίζει. Αξίζει να σημειωθεί πως εδώ δεν έχουμε να κάνουμε με την τυπική καταβολή κανονικών χρημάτων, αλλά η συναλλαγή μπορεί να πραγματοποιηθεί μέσω μιας εξειδικευμένης διαδικασίας, που προαπαιτεί αποκλειστικά τη χρήση κρυπτονομισμάτων. Όσοι ενδιαφερόμενοι, μπείτε στο site της Xave Market.