Το Rimac Nevera έκανε πασίγνωστα τα ηλεκτρικά hypercars, πατώντας στα ανδραγαθήματα του NIO EP9 στο Nurburgring. Από την ώρα που το Nevera άρχισε να σπάει το ένα ρεκόρ μετά το άλλο, οι ηλεκτροκινητήρες, τα 0-100 σε λιγότερο από 2,0 δλ. και τα 2χίλιαρα στις ιπποδυνάμεις άρχισαν να δίνουν και να παίρνουν. Όπως φαίνεται, όμως, επήλθε κορεσμός και πλέον, ο κόσμος επιστρέφει στη βενζίνη.
Η συνέντευξη του Mate Rimac στο βρετανικό Autocar εστιάζει σε αυτό ακριβώς: την απώλεια ενδιαφέροντος του αγοραστικού κοινού για τα νούμερα, προς όφελος της διαφορετικότητας και της αίσθησης. Ο Κροάτης μηχανολόγος/enterpreneur είπε τον πόνο του, κατά μια έννοια, δηλώνοντας πως η ζήτηση για τα ηλεκτρικά hypercar έχει πέσει τόσο, ώστε του έχουν μείνει απούλητα τα περισσότερα από τα 150 Nevera που σχεδίαζε αρχικά να κατασκευάσει. Μόνο 50 έχουν καταφέρει να βρουν αγοραστές, κι αυτό δεν οφείλεται στο κόστος των 1,9 εκατ. ευρώ. Όποιος ψάχνει hypercar, έχει και παρα-έχει χρήματα να διαθέσει. Πού θα τα δώσει, είναι το θέμα. Εδώ, έρχεται να κάνει πανηγυρικό comeback η μηχανή εσωτερικής καύσης.
«Όταν ξεκινήσαμε να εξελίσσουμε το Nevera, το 2016-2017, τα ηλεκτρικά ήταν μόδα. Όλοι ήθελαν ένα EV με άπειρα άλογα και καταιγιστικές επιδόσεις. Σήμερα, όμως, που η ηλεκτροκίνηση είναι πια mainstream, οι άνθρωποι που μπορούν να δίνουν εκατομμύρια για ένα αυτοκίνητο θέλουν να διαφέρουν», μας λέει ο Rimac. Πώς διαφέρεις τη σήμερον ημέρα στα αυτοκίνητα, ειδικά τα πανάκριβα; Πηγαίνοντας κόντρα στο ηλεκτρικό ρεύμα και επενδύοντας στα θερμικά μοτέρ! Όπως πολύ εύστοχα και εύσχημα αναφέρει ο Κροάτης: «Πώς είναι τα αναλογικά ρολόγια που κοστίζουν μια περιουσία, αλλά κάνουν λιγότερα πράγματα από ένα ψηφιακό; Κάτι αντίστοιχο. Ένα Apple Watch, ας πούμε, κάνει τα πάντα καλύτερα. 1.000 φορές περισσότερες λειτουργίες, μέχρι τον σφυγμό σου παίρνει. Κανένας, όμως, δεν πρόκειται να δώσει 200.000 ευρώ για δαύτο».
Η αλλαγή στις τάσεις επιτάσσει μεταβολές στον προγραμματισμό της Rimac, αλλά και της Bugatti. Το αρχικό πλάνο ήθελε και την ιστορική φίρμα να μετατρέπεται σε αμιγώς ηλεκτρική, όμως τώρα επιβάλλεται άτακτη υποχώρηση και δήλωση πίστης στους εμβολοφόρους κινητήρες. Αν θα παραμείνει ο τετρατούρμπινος W16 στη διάδοχο της Chiron είναι άγνωστο, αλλά ταυτόχρονα παρήγορο ότι τουλάχιστον θα είναι ίδιας μηχανικής φιλοσοφίας.