Ο Elon Musk έβαλε «φωτιά» στο X πριν λίγες μέρες, δηλώνοντας πως το νέο Roadster θα χρειάζεται λιγότερο από 1,0 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα. Δημοσίευση που, ακόμα και με τα υπερ-στομφώδη μέτρα του ιδιότροπου δισεκατομμυριούχου, «στάζει» υπερβολή από παντού. Η γνώμη ενός μηχανικού πάντα μετράει περισσότερο από εκείνη ενός κατά συρροή «παπάτζα», οπότε ο Mate Rimac έρχεται να βάλει τα πράγματα στη θέση τους.
Ο Κροάτης δημιουργός του -εξίσου serial- συλλέκτη ρεκόρ Nevera ρωτήθηκε στο Facebook, σχετικά με το αν υπάρχει ψήγμα πιθανότητας εκπλήρωσης των λεγομένων του Musk. Η απάντηση του Rimac; «Γίνεται, αλλά μόνο με κινητήρες jet. Το κάναμε στον προσομοιωτή». Λύση, ωστόσο, που συνοδεύεται από πάρα πολλούς περιορισμούς: «Το πρόβλημα είναι ότι απελευθερώνεται ο αέρας από τους στροβιλοκινητήρες για 2-3 δλ. και μετά, πρέπει να κουβαλάς ένα τεράστιο φορτίο (δεξαμενές, ακροφύσια, βαλβίδες κλπ). Το ίδιο ισχύει με τις φτερωτές – ναι μεν σου δίνουν παραπάνω πρόσφυση, αλλά χρειάζεσαι απίστευτα ποσά ισχύος της τάξης των 30.000 Nm στους τροχούς για να πετύχεις επιτάχυνση κάτω του δευτερολέπτου, συν τεράστιους κινητήρες, κιβώτια, μετατροπείς ροπής, άξονες μετάδοσης κλπ».
Επίσης, και εδώ είναι που ολοκληρώνεται το ανέφικτο της υπόθεσης, το αυτοκίνητο θα πρέπει να είναι και ελαφρύ. Κι όπως ξέρουμε, μόνο ατού δεν είναι το βάρος στα ηλεκτρικά. Οπότε, χοντρικά και απέριττα, αν θες 0-100 χλμ./ώρα σε λιγότερο από δευτερόλεπτο είτε θα πρέπει να έχεις ένα ασύλληπτα ισχυρό EV, αλλά με κάποιον τρόπο να κρατήσεις τη ζυγαριά χαμηλά, είτε να του βάλεις κινητήρες αεροσκάφους και να δεχτείς όλα τα μειονεκτήματα που επιφέρουν. Σημειωτέον, το Nevera των 4 ηλεκτροκινητήρων, των 1.940 ίππων/2.360 Nm και των 2.150 κιλών θέλει 1,82 δλ. για να φτάσει τα 100 χλμ./ώρα από στάση.