Tesla: «Κάτω από 1 δλ. το 0-100 του νέου Roadster»

Κάθε δήλωση του Elon Musk για αυτοκίνητο της Tesla συνοδεύεται από τόνους «σάλτσας». Είδαμε πόσο καλά πήγε αυτό με τα αλεξίσφαιρα τζάμια του Cybertruck. Τώρα ο εκκεντρικός δισεκατομμυριούχος ξαναχτυπά, φέρνοντας εκ νέου στο προσκήνιο το νέο Roadster. Ένα αυτοκίνητο για το οποίο ακούμε χρόνια τώρα, αλλά ακόμα δεν βλέπουμε.

Σύμφωνα με σχόλια και δημοσιεύσεις του Musk στην πλατφόρμα του (βλέπε X), το project «νέο Roadster» όχι μόνο συνεχίζει κανονικά την εξέλιξή του, αλλά θα φέρει χαρακτηριστικά που οριακά θα το κατατάσσουν ως αυτοκίνητο. Πρώτο και καλύτερο, ο χρόνος για το 0-100 χλμ./ώρα. Σύμφωνα με τον Musk η επιτάχυνση του Roadster MK2 θα κυμανθεί σε τόσο εξωφρενικά επίπεδα, που θα καταστήσει ικανά νούμερα κάτω του 1 δευτερολέπτου για τη συγκεκριμένη μέτρηση! Για να έχουμε ένα μέτρο σύγκρισης, το «εξωγήινο» McMurtry Spéirling -που είναι και αγωνιστικό με σλικ, στο φινάλε- θέλει 1,4 δλ. Το Dodge Demon 170, με τα ειδικά drag ελαστικά, 1,66 δλ. O κάτοχος 24 ρεκόρ αυτοκινήτου παραγωγής, που ακούει στο όνομα Rimac Nevera, 1,82 δλ.

 

Κι όμως, ο επικεφαλής της Tesla δηλώνει πως το επερχόμενο hypercar του θα σβήσει τους πάντες από το χάρτη των επιδόσεων. Η εν λόγω αναφορά πάντως, όσο πάει και κατεβαίνει. Το 2018 ο Musk τοποθετούσε το 0-100 χλμ./ώρα του νέου Roadster κάτω από τα 2,0 δλ., το 2021 πέσαμε στα 1,1 δλ. και τώρα, κάτω από το ίδιο το δευτερόλεπτο. Προφανώς και μόνο η σκέψη για τέτοιους χρόνους, σημαίνει ότι το αυτοκίνητο θα πρέπει να συνοδεύεται από εξωπραγματική ισχύ. Στο πρωτότυπο που είχε εμφανιστεί πριν 6 χρόνια, πέρα από τα 1,1 δλ. του 0-100, υπήρχαν θριαμβολογίες για 400άρι κάτω από 9 δλ. (8,88 δλ. συγκεκριμένα), τελική πάνω από 400 χλμ., αυτονομία πλέον των 1.000 χλμ. και ροπή 10.000 Nm!

Όλως περιέργως δεν αναφερόταν τίποτα περί ιπποδύναμης, αλλά πανεύκολα καταλαβαίνουμε πως τα 2.000 άλογα θα πρέπει να είναι η βάση. Τόσα παράγει η Lotus Evija, άλλως γνωστή ως το ισχυρότερο αυτοκίνητο παραγωγής όλων των εποχών. Ακόμα κι αυτή, όμως, δεν βρίσκεται ούτε στα 2,5 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα (2,6-2,7 δλ. τη θέλουν οι φήμες), ούσα παράλληλα ένα από τα ελαφρύτερα ηλεκτρικά όλων των εποχών (κάτω από 1.700 κιλά). Ο Musk, πάντως, προειδοποιεί πως το γκάζι θα είναι το λιγότερο ενδιαφέρον από τα προσόντα του νέου Roadster. Να το δούμε στην πραγματικότητα είναι το θέμα. Στο τέλος του έτους υποτίθεται θα κάνει την εμφάνισή του, οπότε -πάντα θεωρητικά- δεν έμεινε πολύ.

Get it on Google Play Download on the App Store