Η Subaru έβαλε όλη της μαεστρία στο Impreza 22B STΙ, προκειμένου να μείνει βαθιά χαραγμένο στις μνήμες μας και να κερδίσει επάξια περίοπτη θέση, στο Πάνθεον της αυτοκίνησης. To συγκεκριμένο, δε, αποτελεί ένα σπάνιο κομμάτι της σύγχρονης ιστορίας για την αυτοκίνηση, καθώς πρώτος του ιδιοκτήτης ήταν ο αείμνηστος Colin McRae!
Η συγκεκριμένη έκδοση του Impeza δημιουργήθηκε το 1998, με αφορμή την κατάκτηση τριών διαδοχικών τίτλων Κατασκευαστών στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ από τις «Πλειάδες», που γιόρταζαν παράλληλα τα 40α τους γενέθλια. Τι πιο λογικό και σωστό, από το να έπαιρναν τα πρώτα αυτοκίνητα οι κύριοι υπεύθυνοι για αυτούς τους 3 τίτλους, αλλά και τον πρώτο Οδηγών που πανηγύρισε η ιαπωνική εταιρία. Τόσο ο Colin McRae όσο και ο συνοδηγός του, Nicky Grist, είχαν το προνόμιο του να παραλάβουν τα πρώτα δυο Impreza STI 22B που κατασκευάστηκαν. Δυο αυτοκίνητα μάλιστα που εξαιρούνται από τη συνολική παραγωγή των 400 μονάδων, φέροντας αμφότερα αύξοντα αριθμό «000/400».
Όπως όλα τα 22B έτσι και το συγκεκριμένο ξεχωρίζει από το φουσκωμένο παρουσιαστικό, που αύξανε το πλάτος κατά 80 χλστ. σε σχέση με το κανονικό STI. Οι χρυσαφί 17άρες της BBS έφερναν ακόμα πιο κοντά στο WRC το αυτοκίνητο, δημιουργώντας έναν μοναδικό συνδυασμό με το φαρδύ αμάξωμα και το μπλε χρώμα. Στο εσωτερικό ξεχώριζαν τα μπάκετ καθίσματα της Recaro, το τριάκτινο δερμάτινο τιμόνι, οι κόκκινες ραφές και το σήμα της Subaru Tecnica International μπροστά από τον οδηγό, στο κέντρο του «πηδαλίου».
Καρδιά ενός εκ των σπανιότερων και πιο ποθητών rally replicas, ο τετρακύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος boxer των 2.2 λίτρων. Ο EJ22G απέδιδε 280 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και 363 Nm στις 3.200 σ.α.λ., με τον κόφτη να βρίσκεται πολύ πιο πάνω, στις 7.900 σ.α.λ. Το σφιχτά κλιμακωμένο 5άρι χειροκίνητο και το σύστημα τετρακίνησης με ηλεκτρονικά ελεγχόμενα κεντρικό διαφορικό, δεν είχαν κανένα πρόβλημα να εκτοξεύσουν τα 1.270 κιλά του 22B STI στα πρώτα 100 χλμ./ώρα εντός 4,8 δλ., με την τελική να ξεπερνά τα 240 χλμ./ώρα.
Μετά τα χέρια του Σκωτσέζου, το 22B ανακαλύφθηκε το 2021 στο Χονγκ Κονγκ, με πωλητήριο και μόλις 55 χλμ. στο οδόμετρο. Ένας Αμερικανός συλλέκτης το απέκτησε και μέχρι σήμερα, δεν δίστασε να το χρησιμοποιήσει αρκετά φτάνοντας την ένδειξη του κοντέρ στα 1.180 χλμ. Πλέον βγαίνει και πάλι στο σφυρί, με τη Silverstone Auctions να εκτιμά τιμή μεταξύ 400.000-500.000 λιρών (465.000-581.300 ευρώ).