Πόσα χρόνια ακούμε για ενδεχόμενο επιστροφής του Mazda RX-7 ή διαδοχής του RX-8; Διακαής πόθος όλων ένα sportscar με Wankel κινητήρα από τη Χιροσίμα, αλλά οι Ιάπωνες μέχρι τώρα δεν μας έχουν κάνει το χατίρι. Όλα δείχνουν, όμως, πως τα πράγματα παίρνουν έναν πολύ θετικό δρόμο.
Πριν δυο μέρες ανακοινώθηκε η τριμερής συνεργασία μεταξύ Mazda, Subaru και Toyota, η οποία στοχεύει στην εξέλιξη μιας νέας γενιάς κινητήρων εσωτερικής καύσης. Θεμέλιος λίθος της εν λόγω σύμπραξης, η εξειδίκευση. Κάθε εταιρία στον τομέα της: η Toyota θα εξελίξει τετρακύλινδρους, η Subaru επίπεδους και η Mazda περιστροφικούς κινητήρες. Στο τελευταίο σκέλος, που μας «καίει» εδώ, μέρος της ανακοίνωσης από τη Mazda για το υπό εξέλιξη σύνολό της μας πλημμυρίζει ελπίδα: «Η πρωτότυπη μονάδα αποτελείται από δυο περιστροφικούς κινητήρες, τοποθετημένους σε διαμήκη διάταξη, προσφέροντας υψηλή παροχή ισχύος και χαμηλό κέντρο βάρους. Παράλληλα επικεντρώνεται στη μείωση των κραδασμών και των εκπομπών ρύπων, μέσω της αύξησης στη χωρητικότητα. Επίσης, εξετάζεται σοβαρά η τοποθέτησή της σε ένα νέο σπορ αυτοκίνητο».
Με άλλα λόγια, μέσες-άκρες, η Mazda επισημοποίησε την εξέλιξη ολοκαίνουργιου RX! Περισσότερες πληροφορίες, όπως είναι λογικό δεν διαρρέονται. Βάσει κατοχυρωμένων πατεντών, φαίνεται πως η ομάδα των 36 μηχανικών για το τμήμα Wankel προσανατολίζεται στο συνδυασμό του θερμικού μοτέρ, με ηλεκτροκινητήρες. Οι λεπτομέρειες δείχνουν δυο μικρούς κινητήρες, ο ένας 23 ίππων για τον εμπρός άξονα και ο άλλος 36 ίππων πίσω από τον Wankel. Ο τρίτος, που κάνει την περισσότερη δουλειά, δεν συνοδεύεται από τεχνικές πληροφορίες. Το μόνο που φαίνεται είναι ότι τοποθετείται στον πίσω άξονα, τροφοδοτώντας τους αντίστοιχους τροχούς. Σύμφωνα με την πατέντα, δηλαδή, το σενάριο sportscar για τη Mazda θέλει plug-in υβριδικό σύστημα που κατά βάση είναι πισωκίνητο, αλλά μπορεί να εμπλέξει και τον εμπρός άξονα αν χρειαστεί.