Ένα ντίζελ εργοστάσιο παραγωγής ισχύος ετοιμάζεται να λανσάρει η Rolls-Royce, βάζοντας τους πετρελαιοκινητήρες σε τετραψήφια νούμερα δύναμης. Και μάλιστα στην καρδιά των σύγχρονων στάνταρ, συνδυάζοντας το νέο της μοτέρ με ηλεκτροκινητήρες.
Το V10 κτήνος που εξελίσσουν οι Άγγλοι, δεν προορίζεται φυσικά για κάποια Ghost ή Cullinan. Ο νέος κινητήρας αποτελεί προϊόν της Rolls-Royce Holdings, δηλαδή του τμήματος που ασχολείται με την αεροδιαστημική και τα συστήματα άμυνας. Μην ξεχνάμε πως η βρετανική φίρμα είναι από τους παλιότερους και καλύτερους κατασκευαστές κινητήρων για αεροσκάφη. Ο νέος κινητήρας θα παραμείνει προσγειωμένος, προοριζόμενος για έναν νέο τύπο υβριδικού άρματος μάχης. Ο twinturbo ντίζελ συνεργάζεται με δυο ηλεκτροκινητήρες, οι οποίοι αντλούν ενέργεια από ισάριθμες μπαταρίες. Χωρητικότητες και λοιπά τεχνικά χαρακτηριστικά δεν αναφέρονται ακόμα, αλλά από τη στιγμή που μιλάμε για τανκ αντιλαμβανόμαστε ότι τα μεγέθη θα είναι τεράστια.
H ισχύς του υβριδικού συνόλου τοποθετείται στους 1.475 ίππους για τη βασική και πάνω από 1.600 άλογα για την κορυφαία έκδοση, με τους κινητήρες να τοποθετούνται σε άρματα βάρος 50 ως 70 τόνων. Ο εξηλεκτρισμός έχει επεκταθεί και στα τανκ, αλλά όχι μόνο για την αύξηση της αυτονομίας. Η χρήση ηλεκτροκινητήρων εξασφαλίζει μετακίνηση με ελάχιστο θόρυβο, εξασφαλίζοντας στρατηγικό πλεονέκτημα στη μάχη – κυρίως στην τοποθέτηση των αρμάτων πριν από αυτή, πιάνοντας εξαπίνης τον εχθρό.
«Αυτή η τεχνολογία θα επεκτείνει τις επιχειρησιακές δυνατότητες των μελλοντικών τεθωρακισμένων οχημάτων, με τρόπο που προηγουμένως ήταν δύσκολο να φανταστεί κανείς», δηλώνει ο Christian Wolf, CEO της Rolls-Royce Holdings. «Είμαστε πεπεισμένοι ότι συμβάλλουμε σημαντικά στην περαιτέρω ανάπτυξη των αμυντικών δυνατοτήτων του ΝΑΤΟ και των συμμάχων του. Για πρώτη φορά, οι κατασκευαστές θα μπορούν να υλοποιήσουν εντελώς νέες ιδέες οχημάτων, εκμεταλλευόμενοι τα οφέλη του εξηλεκτρισμού».