Τα αυτοκίνητα εδώ και δεκαετίες διαθέτουν στον πίνακα οργάνων τους διάφορες ενδείξεις και προειδοποιητικές λυχνίες. Αν μία (ή και περισσότερες) ξαφνικά ανάψει, τότε αυτομάτως σημαίνει ότι κάπου υπάρχει πρόβλημα. Στα νέα αυτοκίνητα όμως υπάρχουν τόσες πολλές ενδείξεις πλέον, όπου ο οδηγός μπορεί να έρθει σε σύγχυση. Πέρα από τις «κλασικές» για το άναμμα των φώτων, το check engine, το χειρόφρενο, τα λάδια κ.λπ. έχουν προστεθεί και εκείνες που σχετίζονται με τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού (π.χ. αυτόνομο φρενάρισμα και υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας).
Μία ακόμα προειδοποίηση που έγινε μόνιμη τόσο οπτικά όσο κυρίως ακουστικά, είναι η ISA (Intelligent Speed Assistance). Με απλά λόγια πρόκειται για την αναγνώριση πινακίδων οδικής κυκλοφορίας με ηχητική προειδοποίηση υπέρβασης ορίου ταχύτητας, ή αλλιώς το έξυπνο σύστημα διαχείρισης ταχύτητας. Θα σκεφτείτε ότι αυτή η ένδειξη στον πίνακα οργάνων των νέων αυτοκινήτων υπήρχε και πριν. Όμως πλέον και σύμφωνα με τις διατάξεις του GSR2 (General Safety Regulations 2) που θα ισχύσει από την 7η Ιουλίου συνοδεύεται από ένα βόμβο (διακριτικό ή μη, ανάλογα το αυτοκίνητο). Κάθε φορά που το αυτοκίνητο περνάει το προβλεπόμενο όριο ταχύτητας που έχει διαβάσει η κάμερα (του αυτοκινήτου) από την πινακίδα κυκλοφορίας, τότε η ένδειξη αυτή «χτυπάει» και αναβοσβήνει το εικονίδιο του ορίου ταχύτητας.
Προς το παρόν δίνεται η δυνατότητα στον οδηγό να απενεργοποιεί το σύστημα που προειδοποιεί για την υπέρβαση του ορίου ταχύτητας. Όμως, για να το κάνει αυτό θα πρέπει κάθε φορά να ψάχνει στο μενού και υπομενού του infotainment. Οπότε για δευτερόλεπτα αποσπάται η προσοχή του από το δρόμο. Ωστόσο, το σύστημα ενεργοποιείται αυτόματα κατά την εκκίνηση του οχήματος. Κοινώς ο οδηγός θα πρέπει να το απενεργοποιεί κάθε φορά που βάζει μπρος το αυτοκίνητο. Εκτός αν κινείται συνέχεια κάτω από τα όρια ταχύτητας, ή δεν δίνει καμία σημασία στο «μπιπ» που ακούγεται.
Στόχος του κανονισμού είναι να καταστήσει την οδήγηση ασφαλέστερη, με λειτουργίες που ενθαρρύνουν τους οδηγούς να κινούνται κάτω από το νόμιμο όριο ταχύτητας. Παρόλα αυτά, με τόσες οπτικές προειδοποιήσεις που εμφανίζονται στον πίνακα οργάνων ή ηχητικές, ο οδηγός μπορεί στο τέλος να πάθει… ανοσία και να μη δώσει σημασία αν τύχει κάτι πολύ σοβαρό (π.χ. βλάβη στον κινητήρα). Χώρια που αν συμβεί κάτι στην οθόνη πολυμέσων, στη οποία συγκεντρώνονται τόσες πολλές λειτουργίες του αυτοκινήτου, δεν θα μπορεί να ενεργοποιήσει ούτε τον κλιματισμό (εκτός αν το αυτοκίνητο έχει φυσικά χειριστήρια).