Ότι έχει αλλάξει το κλίμα γύρω από την ηλεκτροκίνηση, τουλάχιστον από πλευράς αγοραστών, έχει αλλάξει. Μέχρι να αλλάξει, όμως, όλοι πίστευαν ότι δίχως τουλάχιστον ένα ηλεκτρικό στη γκάμα, προκοπή δεν κάνεις. Εδώ έρχεται η Mazda να καταδείξει το ακριβώς αντίθετο, οδεύοντας ολοταχώς για ρεκόρ πωλήσεων στην Αμερική χωρίς να διαθέτει ούτε ένα EV!
Ενώ στην Ευρώπη έχουμε το MX-30 και στην Κίνα έχουν το EZ-6, οι Αμερικανοί δεν μπορούν να αγοράσουν κάποιο ηλεκτρικό Mazda. Πόσο νοιάζει αυτό την εμπορική πορεία της φίρμας από τη Χιροσίμα; Ούτε στο ελάχιστο. Στο πρώτο 9μηνο του έτους διατέθηκαν στις Η.Π.Α. 313.452 νέα Mazda, καταγράφοντας αύξηση 15% σε σχέση με το διάστημα Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου πέρσι. Ολόκληρο το 2023, η Mazda πούλησε 363.454 αυτοκίνητα στην Αμερική. Κάτι που σημαίνει ότι αφενός λίγο ήθελε να πιάσει αυτό το νούμερο σε 3 μήνες λιγότερους φέτος, αφετέρου ότι υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να ξεπεράσει το φράγμα των 400.000 μονάδων στο κλείσιμο του 2024. Κι όλα αυτά, επαναλαμβάνουμε, δίχως ούτε ένα EV διαθέσιμο.
Υβριδικά και PHEV, βέβαια, προσφέρονται κανονικά – και πουλάνε και πολύ καλά. Το plug-in υβριδικό CX-90, ας πούμε, καταλαμβάνει πάνω από το 15% των συνολικών πωλήσεων του μεγάλου SUV. Αυτό, μαζί με το CX-80, το CX-70, το CX-50 , το γνώριμό μας CX-30 και τη σταθερή αξία ονόματι 3, είναι κατά βάση υπεύθυνα για την εξαιρετική εμπορική πορεία της Mazda στην Αμερική. Το CX-50, δε, κατασκευάζεται εντός της χώρας, στην Αλαμπάμα, σε μονάδα παραγωγής που χρησιμοποιείται από κοινού με την Toyota. Όσο για το μέλλον; Ο CEO της Mazda Βορείου Αμερικής, Tom Donelly, θέτει τον πήχη σε ιστορικά ψηλά επίπεδα για το 2025: 450.000 μονάδες!