Η Mazda παρουσίασε το μεγαλύτερο SUV που έχει λανσάρει μέχρι σήμερα, με στόχο την αγορά της Βορείου Αμερικής και καρδιά έναν εν σειρά εξακύλινδρο 345 ίππων. Το CX-90 έρχεται να φορέσει το ισχυρότερο μοτέρ παραγωγής που έχουν κατασκευάσει οι Ιάπωνες και βάζει στο στόχαστρο τον premium ανταγωνισμό της κατηγορίας.
Από σχεδιαστικής άποψης, το CX-90 μοιάζει σαν τη μεγαλύτερη και πιο επιβλητική εκδοχή του CX-60. Οι καμπύλες συνδυάζονται αρμονικά με τις αιχμές στο αμάξωμα, το οποίο επωφελείται της μεγάλης μάσκας με το χρωμιωμένο περίγραμμα και τα επιθετικά φωτιστικά σώματα, για τη δημιουργία ενός άκρως δυναμικού εμπρός μέρους. Στο προφίλ δεσπόζουν οι έντονοι θόλοι και οι 21άρες ζάντες, ενώ το χρώμιο απαντάται στο πλαίσιο των παραθύρων, τα προστατευτικά χαμηλά στις πόρτες και στον πίσω προφυλακτήρα. Πίσω κεντρίζουν τα βλέμματα τα μακρόστενα φανάρια, που φτάνουν μέχρι το μέσο της πόρτας και πλαισιώνουν το σήμα, ενώ το νέο χρώμα Artisan Red κάνει πρεμιέρα στο CX-90 και αναδεικνύει τις αναλογίες του κορυφαίου Mazda.
Στο εσωτερικό οι Ιάπωνες αναφέρουν πως άντλησαν έμπνευση από την παράδοσή τους, συνδυάζοντας δέρμα, ξύλο και ύφασμα με έναν αρμονικό τρόπο που θέλει να θυμίζει την ατμόσφαιρα καθιστικού. Η κεντρική οθόνη αφής των 12,3 ιντσών αναλαμβάνει το ρόλο της «τηλεόρασης» στην κορυφή του ταμπλό, με μια γενναία επιφάνεια να τη χωρίζει από τους αεραγωγούς του κλιματισμού και την κεντρική κονσόλα. Εκεί όπου συναντάμε απρόσμενα πολλά κουμπιά, μαζί με ένα κομψό χειριστήριο για τον επιλογέα του κιβωτίου κι άλλο ένα περιστροφικό, πίσω από αυτό, για το σύστημα πολυμέσων. Η καμπίνα του CX-90 εκτός από πολυτέλεια και τεχνολογία, προσφέρει και χώρους. Συγκεκριμένα, για έως 7 επιβάτες σε 3 σειρές καθισμάτων.
Με ένα ή επτά άτομο στην καθισιά της, τραβώντας ή όχι τρέιλερ, η ναυαρχίδα της Mazda το μόνο σίγουρο είναι πως δεν προβληματίζεται στο να κινηθεί γρήγορα. Ο βασικός κινητήρας είναι ο ισχυρότερος που έχει μπει ποτέ σε Mazda παραγωγής, παράγοντας 345 ίππους και 500 Nm από 3.3 διπλά υπερτροφοδοτούμενα λίτρα, σε εξακύλινδρη εν σειρά διάταξη. To ήπια υβριδικό σύστημα M-Hybrid Boost συνδράμει τον βενζινοκινητήρα στις εκκινήσεις, αφήνοντας τον μικρό ηλεκτροκινητήρα (που τοποθετείται στην έξοδο του 8τάχυτου αυτόματου κιβωτίου) να ξεκινά το αυτοκίνητο και να προσφέρει, σύμφωνα με τους Ιάπωνες, βελούδινη αίσθηση επιτάχυνσης.
Το ίδιο παρέχει το έτερο κινητήριο σύνολο που προσφέρεται, αποτελούμενο από τον plug-in υβριδικό συνδυασμό ενός 2.5άρη τετρακύλινδρου και ηλεκτροκινητήρα. Το CX-90 e-Skyactiv PHEV αποδίδει συνδυαστικά 327 ίππους και επίσης 500 Nm ροπής. Μια μπαταρία 17,8 kWh αναλαμβάνει την ενεργειακή τροφοδότηση του ηλεκτρικού μοτέρ, επιτρέποντας παράλληλα την κίνηση του μεγάλου SUV μόνο με το ρεύμα. Στοιχεία αυτονομίας (συνολικής και ηλεκτρικής), κατανάλωσης, επιδόσεων κλπ., ακόμα δεν ανακοινώνονται.
Αυτό που δηλώνει η Mazda είναι πως ανεξαρτήτως κινητήρα, το μεγαλύτερο ποσοστό της ροπής οδηγείται στον πίσω άξονα. Πέρα από το σύστημα τετρακίνησης και το άκαμπτο πλαίσιο, το CX-90 διαθέτει το Kinematic Posture Control που έκανε πρεμιέρα στο MX-5, με τους Ιάπωνες να υπόσχονται δυναμικά χαρακτηριστικά κανονικού αυτοκινήτου και όχι επταθέσιου SUV κοντά στα 5 μέτρα (ούτε διαστάσεις αναφέρονται, αλλά φαίνεται πόσο μεγάλο είναι).