Η BMW έχει ξεκινήσει ένα σερί ανανεώσεων τον τελευταίο μήνα, που εννοείται περιλαμβάνει τους εκπροσώπους του M GmbH. Οι M2 και M3/M4 αναβαθμίστηκαν, η M5 παρουσιάστηκε σε ολοκαίνουργια, plug-in υβριδική (και πάρα πολύ βαριά) μορφή. Πού είναι η M8, όμως;
Το βαυαρικό υπερ-κουπέ και υπέρ-τετράθυρο κουπέ, στην περίπτωση της Gran Coupe, συνεχίζει να διατίθεται κανονικά, άλλα που έχει χαθεί στον αστερισμό των υπόλοιπων M. Παρόλα αυτά, η F92 έχει εδραιώσει την θέση της ανάμεσα στα ταχύτερα sportscars του πλανήτη, «ρίχνοντας» -ως Competition- ακόμα και στο Nismo GT-R με την Ferrari GTC4 Lusso. Στην Ελλάδα η κορυφαία έκδοση του βαυαρικού grand tourer δεν υπάρχει στον τιμοκατάλογο, οπότε «συμβιβαζόμαστε» με την απλή.
Αυτή αποδίδει 600 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και 750 Nm στις 1.800-5.600 σ.α.λ. από τον 4.4 V8 twinturbo, συνδυαζόμενα με το 8άρι αυτόματο Steptronic και το σύστημα τετρακίνησης M xDrive. Οι επιδόσεις δεν έχουν να ζηλέψουν σε τίποτα την ισχυρότερη (625 ίπποι, ίδια ροπή) Competition, καθώς τα 100 χλμ./ώρα από στάση έρχονται σε 3,3 δλ. (αντί 3,2), τα 200 χλμ./ώρα σε 11,2 δλ. (αντί 11) και ο ηλεκτρονικός περιορισμός της τελικής είναι κοινός: στα 250 χλμ./ώρα κανονικά, στα 305 χλμ./ώρα με το M Driver’s Package. Πόσο κοστίζουν τώρα όλα αυτά; Όπως με την τελική, υπάρχει το «κανονικά» και η συνέχεια. Η οποία, εν προκειμένω, δυστυχώς δεν είναι προαιρετική.
Η προτεινόμενη λιανική τιμή προ φόρων, βρίσκεται στις 132.010 ευρώ. Διόλου κατανοητό, καθότι μιλάμε για BMW στην κορυφή της γκάμας και από τις ισχυρότερες που κυκλοφορούν. Εκεί που τα πράγματα γίνονται ακατανόητα, αλλά απολύτως λογικά για την ελληνική πραγματικότητα, είναι όταν μπουν οι φόροι στην εξίσωση. Η τιμή εκτοξεύεται στις 219.950ευρώ, ήτοι η M8 Coupe επιβαρύνεται με «χαράτσι» 87.940 ευρώ! Με τα χρήματα που ζητάει το κράτος για τη M8 δηλαδή, αγοράζεις αυτή προ φόρων και μία σεντάν M340d xDrive 340 ίππων για κάθε μέρα, και σου μένουν στην τσέπη και πάνω από 10.000 ευρώ (από 76.700 ευρώ η ισχυρότερη ντίζελ 3άρα στη χώρα μας, εκ των οποίων οι 21.729 ευρώ φόροι).
Ακόμα μεγαλύτερο είναι το «γδάρσιμο» στην Cabrio, που κοστίζει 239.750 ευρώ και έρχεται στην Ελλάδα με 138.850 ευρώ – κοινώς, πάνω από 100.000 ευρώ «καπέλο» (100.900)! Όσο κι αν φαίνεται περίεργο, η Coupe είναι ο πιο προσιτός (λέμε τώρα) τρόπος να αποκτήσεις M8. Κι αυτό διότι η M8 Gran Coupe φορτώνεται με 94.069 ευρώ σε φόρους, κάνοντας τις 129.431 ευρώ του τελωνείου σε 223.550 ευρώ κατόπιν αυτού.