Δεν σταματάνε πουθενά οι Κινέζοι στα αυτοκίνητα, ακόμα κι εκείνοι που δεν ασχολούνται με αυτά. Η Huawei, ας πούμε, δεν βγάζει κάποιο τετράτροχο, όπως η Xiaomi. Δεν το βγάζει μόνη της, δηλαδή. Διότι με συνεργασίες, εμφανίζει εκπροσώπηση σε τρεις διαφορετικές περιπτώσεις! Και πάει ολοταχώς για την τέταρτη, με στόχο τις Rolls-Royce και Maybach!
Η Huawei δραστηριοποιείται στο χώρο της αυτοκίνησης μέσω συνεργειών με τις BAIC, Chery και Seres, σε ισάριθμες νεότευκτες μάρκες: Stelato (Huawei/BAIC), Luxeed (Huawei/Chery) και AITO (Huawei/Seres). Καθ’ οδόν βρίσκεται η τέταρτη, η οποία θα τοποθετηθεί πάνω από όλες και στο ανώτερο φάσμα του premium επιπέδου. Με άλλα λόγια, στην κατηγορία των Rolls-Royce και Maybach. Το λέει και ο ίδιος, ο CEO, της Huawei Smart Car Solutions (HSCS): «Το όνομα της νέας μάρκας δεν έχει αποφασιστεί ακόμα, αλλά ένα σίγουρο: θα αποτελεί σημείο αναφοράς. Μπορεί το αυτοκίνητο να κοστίζει γύρω ή πάνω από 1 εκατ. γουάν, αλλά θα ξεπερνά τις αντίστοιχες προτάσεις των Rolls-Royce και Maybach», δήλωσε με περισσή περηφάνια ο Yu Chengdong. Πώς μεταφράζονται, τώρα, οι ανωτέρω κουβέντες;
Πως η σύμπραξη Huawei-JAC, που θα κλείσει το καρέ της HSCS, θα παρουσιάσει μια υπερπολυτελή ναυαρχίδα, ανώτερη των Rolls-Royce Ghost και Maybach S-Class. Αυτό ισχυρίζονται οι Κινέζοι τουλάχιστον, συν ότι θα είναι αμιγώς ηλεκτρική και με αυτονομία περί τα 705-855 χλμ. Πέρα από τη θριαμβολογία, όμως, εκεί που θα πρέπει να δώσουμε μεγάλη προσοχή, είναι η τιμή. Το 1 εκατομμύριο γουάν ισοδυναμεί με λίγο πάνω από 130.100 ευρώ, τουτέστιν περίπου στο 1/4 από όσο κοστίζουν οι Rolls και Maybach! Θα αργήσει λίγο βέβαια, καθώς περιμένουμε το νέο μοντέλο προς τα τέλη του 2025, αλλά έχει τεράστιο ενδιαφέρον να δούμε τι θα φτιάξει πάλι η νέα υπερδύναμη της αυτοκίνησης.