Μια φορά κι έναν καιρό, η Γερμανία πρωτοστατούσε υπέρ των ηλεκτρικών. Οι επιδοτήσεις ήταν από τις μεγαλύτερες στην Ευρώπη, οδηγώντας σε διαρκώς αυξανόμενες πωλήσεις, σχεδόν όλοι οι κατασκευαστές δήλωναν ότι θα βγάζουν μόνο EV… Ο τροχός, όμως, έχει γυρίσει για τα καλά. Ή καλύτερα, επιστρέφει εκεί που ήταν: στα θερμικά μοτέρ.
Τα στοιχεία πωλήσεων τον περασμένο μήνα τα λένε όλα για τη γερμανική αγορά, η οποία είδε τη ζήτηση για ηλεκτρικά να μειώνεται κατά σχεδόν 37% σε σχέση με τον Ιούλιο του 2023. Από τις 238.263 ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων (-2,1% σε σχέση με τον περσινό Ιούλη), μόνο τα 30.762 ήταν EVs (-36,8%). Μικρή παρηγοριά ότι τα CNG σχεδόν εκμηδένισαν τις πωλήσεις τους, με μείωση 98,6% και μόλις 3 ταξινομήσεις. Από εκεί και πέρα, όλοι οι άλλοι τύποι συστημάτων κίνησης κατέγραψαν σημαντικές αυξήσεις. Πρώτος και καλύτερος, ο πατροπαράδοτος βενζινοκινητήρας.
Συνολικά 83.405 άνθρωποι (+0,1%) στη Γερμανία επέλεξαν αυτοκίνητο με κινητήρα που καίει αμόλυβδη, για να τους ακολουθήσουν 79.870 φαν των full και plug-in υβριδικών (+18,4%). Συνολικά, δηλαδή, τα οχήματα με βάση τη βενζίνη κατέλαβαν πολύ πάνω από τις μισές πωλήσεις (163.275 μονάδες), ενώ το ντίζελ βρήκε 43.107 νέους φίλους τον Ιούλιο στη Γερμανία (+1,4%). Ακόμα πιο ενδεικτικό της μείωσης στην πέραση των ηλεκτρικών, είναι το γεγονός πως το μερίδιό τους στην αγορά έπεσε πάνω από 7%, στο 12,9% από 20% που ήταν πέρσι ίδιο μήνα. Όσο για τη σύγκριση στα πρώτα εξάμηνα μεταξύ 2023 και 2024; Μείωση 16,4% στις πωλήσεις φέτος, με τις προβλέψεις να κάνουν λόγο πως μέχρι το τέλος της χρονιάς η κάμψη θα ξεπεράσει το -20%.