Γερμανία: «Τέλος η οδήγηση τα Σαββατοκύριακα»

Η Γερμανία μας έχει συνηθίσει σε ασυνήθιστες προτάσεις για νόμους, ειδικά στο μέτωπο των αυτοκινήτων, άλλο που συνήθως δεν περνάνε. Πριν λίγα χρόνια, ας πούμε, είχε προταθεί απαγόρευση κυκλοφορίας στα SUV. Άλλη μια πρόταση απαγόρευσης έρχεται να αναστατώσει την καθημερινότητα των Γερμανών, αυτή τη φορά για την οδήγηση τα Σαββατοκύριακα.

Ο υπουργός Μεταφορών, Volker Wissing, γενικά είναι ενάντια στην εφαρμογή περιβαλλοντικών μέτρων στον τομέα των μετακινήσεων, σαν εκείνο που είχε ακουστεί για επιβολή ορίων ταχύτητας στις autobahn. Ο Wissing έχει προτείνει την εφαρμογή εξαιρέσεων σε κλάδους που δύσκολα πιάνουν στόχους εκπομπών ρύπων, σαν αυτόν των μεταφορών, με την ταυτόχρονη επιβολή αυστηρότερων διατάξεων σε άλλους κλάδους που ενσωματώνουν ευκολότερα περιβαλλοντικές νόρμες. Οι μεταφορές, λοιπόν, αυτή τη στιγμή δεν πληρούν τα CO2 που θέτει η γερμανική νομοθεσία. Σύμφωνα με αυτή, με νόμο του 1990 μάλιστα, οι εκπομπές CO2 θα πρέπει να ελαττωθούν κατά 65% στο διάστημα 1990-2030. Για να γίνει κάτι τέτοιο, θα πρέπει να επιτυγχάνονται ετήσια νούμερα. Για το 2023 χάθηκαν, οπότε ο Wissing προειδοποιεί πως δεν αλλάξει το νομοθετικό πλαίσιο, θα πρέπει να ληφθούν δρακόντεια μέτρα.

«Οι στόχοι που τίθενται για τις εκπομπές CO2 στον τομέα των μεταφορών, δεν είναι ρεαλιστικοί. Εάν δεν εφαρμοστούν εξαιρέσεις, τότε θα πρέπει να πάρουμε δραστικά και οριζόντια μέτρα για να τους πιάσουμε. Ένα από αυτά, για παράδειγμα, είναι η απαγόρευση οδήγησης τα Σαββατοκύριακα – τις μέρες, δηλαδή, που οι μετακινήσεις γίνονται πρωτίστως για αναψυχή. Πάντως η μη εφαρμογή τροποποίησης στη νομοθεσία δεν εξυπηρετεί ούτε το περιβάλλον, ούτε την υστεροφημία της ομοσπονδιακής κυβέρνησης». Πολιτικοί αντίπαλοι και η Greenpeace κατηγορούν τον Wissing πως εφαρμόζει μοχλό πίεσης και μετακύλιση ευθυνών, προκειμένου να καλύψει την αποτυχία του δικού του υπουργείου. Ειδικά η περιβαλλοντική οργάνωση ισχυρίζεται πως μετά από χρόνια παρεμπόδισης των κλιματικών μέτρων, ο Wissing δημιουργεί σενάρια τρόμου ώστε το υπουργείο του να μπορεί να κάνει λιγότερα για το περιβάλλον στο μέλλον.

Get it on Google Play Download on the App Store