Ένα ιδιαίτερα σπάνιο Datsun είδε ξανά το φως του ήλιου, 40 ολόκληρα χρόνια μετά την τελευταία φορά, και θέλει πίσω τη χαμένη του νιότη.
Το εν λόγω «Ντάτσουν» είναι ένα από τα λίγα 510 Coupe (1600 ή Bluebird στον υπόλοιπο κόσμο) που ταξινομήθηκαν στις Η.Π.Α. και από τα ελάχιστα, με εξαρτήματα αγωνιστικών προδιαγραφών. Αγοράστηκε καινούργιο το 1969 και μέχρι το 1981 κυκλοφορούσε κανονικά. Όχι φανατικά, αλλά τις έκανε τις βόλτες του – αρκετές εκ των οποίων σε πίστες. Από τις αρχές των 80’s όμως, η κατάσταση άλλαξε. Ο πρώτος ιδιοκτήτης αποφάσισε να το πουλήσει και ο επόμενος, δεν είχε την ίδια θέρμη στην αξιοποίηση των πρακτικών προσόντων του αυτοκινήτου, αλλά των επενδυτικών. Ως συλλέκτης JDM αυτοκινήτων το πήρε, το κλείδωσε στο γκαράζ και το άφηνε εκεί προκειμένου να μην πέσει η αξία του.
Τώρα, τέσσερις δεκαετίες αργότερα, είπε να τη ρευστοποιήσει. Δεν είναι όσο ακριβό θα περίμενε κανείς, καθώς το παράκανε με την αχρησία και φαίνεται στο εσωτερικό, όμως για 7.800 δολάρια (6.400 ευρώ) αποτελεί μια πρώτης τάξεως ευκαιρία στην απόκτηση ενός κλασικού, ιαπωνικού αυτοκινήτου. Η αγγελία δεν αναφέρει ποιο μοτέρ χρησιμοποιεί, παρά μόνο ότι αυτό διαθέτει διπλά καρμπιρατέρ Mikuni και φλάντζα, αντλία βενζίνης και μπουζί από τη Mallory. Στην Αμερική το 510 Coupe κυκλοφορούσε με έναν 1.600άρη τετρακύλινδρο 96 ίππων, ωστόσο αρκετά είχαν υπερκυβιστεί στα 1.8 και 2.0 λίτρα. Ακόμα και υπερκυβισμένο να μην είναι πάντως, με τις βελτιώσεις που έχει, μπορούμε να υποθέσουμε με σιγουριά πως στα καλά του, απέδιδε αρκετά πάνω από 100 άλογα (115-120 πιθανόν).
Το 510 εξελίχθηκε έχοντας κατά νου την BMW 1600-2 και ήταν από τα πρώτα γιαπωνέζικα με επικεφαλής εκκεντροφόρους στο μοτέρ και ανεξάρτητη ανάρτηση πίσω (ημιυστερούντες βραχίονες), πίσω στο 1967 που παρουσιάστηκε. Όπως είπαμε, προς το παρόν η τιμή βρίσκεται στις 7.800 δολάρια όμως με 2 μέρες να απομένουν για την ολοκλήρωση της δημοπρασίας, δεν αποκλείεται να υπερβεί τις 10.000.