Alfa Romeo: «Δεν πάνε πουθενά οι θερμικοί κινητήρες»

Η Alfa Romeo έχει δηλώσει αρκετές φορές πως οι επόμενες Giulia και Stelvio, θα είναι αποκλειστικά ηλεκτρικές. Οι Ιταλοί λέγανε επίσης για πλήρως EV γκάμα μέχρι το 2030 και λοιπά παρόμοια, φουλ εξηλεκτρισμένα πλάνα. Μια φορά κι έναν καιρό αυτά. Η αγορά απομακρύνεται από τα ηλεκτρικά, η Ευρωπαϊκή Ένωση φαίνεται να χαλαρώνει τη στάση της απέναντι στα θερμικά μοτέρ, οπότε οι αυτοκινητοβιομηχανίες καλούνται να προσαρμοστούν. Ξανά.

Ο CEO της Alfa Romeo Βορείου Αμερικής μίλησε στο Automotive News, υπογραμμίζοντας τα προβλήματα που ελλοχεύουν πίσω από μια ολοκληρωτική «ηλεκτροποίηση» της γκάμας: «Έχουμε 110 αντιπροσωπείες στις Ηνωμένες Πολιτείες. Θα ήταν απίθανο να επιβιώσουν όλες προσφέροντας μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Ήδη έχουμε αρκετά προβλήματα, με μια γκάμα που προσφέρει επιλογές μεταξύ κινητηρίων συνόλων. Οι πωλήσεις έπεσαν 19% το 2024, αντιπροσωπεύοντας μόλις 8.865 ταξινομήσεις στις Η.Π.Α», είπε με πάσα ειλικρίνεια ο Chris Feuell. Κοντολογίς, η ιταλική φίρμα δεν έχει την άνεση να κάνει τόσο ριζικές αλλαγές στους εμπορικούς προσανατολισμούς της.

Κάτι ανάλογο (όχι με τόσο απαισιόδοξο τόνο) δήλωνε στο τέλος του προηγούμενου έτους το γενικό αφεντικό των Μιλανέζων: «Όσο οι πελάτες μας ζητάνε βενζινοκινητήρες, θα τους προσφέρουμε. Έχουμε την ευελιξία να αλλάζουμε τα πλάνα μας, προσφέροντας παράλληλα ηλεκτρικές και θερμικές εκδόσεις» έλεγε ο Jean-Philippe Imparato, δίνοντας το στίγμα για την προσέγγιση της Alfa. H πλατφόρμα STLA Large είναι η κύρια αιτία της άνεσης, που δείχνει ο Imparato με τον προσανατολισμό των μελλοντικών Alfa. Εκεί που πατάει το νέο Dodge Charger, δηλαδή, το οποίο επίσης αρχικά ήταν να κυκλοφορήσει μόνο ως ηλεκτρικό. Τελικά προσφέρεται και με έναν 3.0λιτρο twinturbo εξακύλινδρο εν σειρά, σε δυο εκδοχές μάλιστα (420 και 550 ίππους). Αμφότερες τετρακίνητες, αλλά με επιλογή απομόνωσης του εμπρός άξονα και τροφοδότηση μόνο του πίσω, για αγνές RWD εμπειρίες. Η ιδανική συνταγή για μια επόμενη Giulia QV, με άλλα λόγια – κι ας έχει η ηλεκτρική κοντά στα 1.000 άλογα.

Πρώτη θα λανσαριστεί η νέα Stelvio, το 2025. Η Giulia θα ακολουθήσει ένα χρόνο αργότερα, ενώ για την επόμενη Quadrifoglio Verde θα χρειαστεί να περιμένουμε ως το 2027. Μέχρι τότε, βέβαια, πολλά μπορούν να αλλάξουν. Προς το παρόν, το επικρατέστερο σενάριο θέλει τη δεύτερη γενιά των δυο Ιταλίδων να προσφέρεται τόσο με κινητήρες εσωτερικής καύσης, όσο και αμιγώς EV.

Get it on Google Play Download on the App Store