Η BMW παρουσίασε την XM, πίσω στο 2022, γεμάτη προσδοκίες και εντυπωσιακά γνωρίσματα. Μια από τις ισχυρότερες BMW παραγωγής όλων των εποχών, με το plug-in υβριδικό σύνολο του ηλεκτροκινητήρα και του 4.4 V8 twinturbo να παράγει 653 άλογα και 800 Nm στην απλή έκδοση, για να γίνει η απολύτως πιο δυνατή εργοστασιακή «Μπέμπα» της Ιστορίας ως Red Label, με 750 ίππους και 1.000 Nm ροπής! Εξίσου εντυπωσιακά και τα νούμερα για το 0-100 χλμ./ώρα, με 4,1 δλ. στην απλή και 3,7 δλ. για τη Red Label. Μέχρι safety car στο MotoGP έγινε, για πρώτη φορά SUV σε τέτοιο ρόλο. Το όλο hype, ωστόσο, μάλλον αποδεικνύεται πως τζάμπα έγινε από τους Βαυαρούς, βλέποντας τις πωλήσεις.
Μια ματιά στις εμπορικές επιδόσεις της XM στις Η.Π.Α. το προηγούμενο τρίμηνο, λέει τα πάντα. Από τον Ιούλιο μέχρι το Σεπτέμβριο ταξινομήθηκαν στους δρόμους των Ηνωμένων Πολιτειών μόλις 307 μονάδες, σημειώνοντας μείωση 30,7% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα (443 κομμάτια). Είναι χαρακτηριστικό πως ακόμα και η Z4, που βρίσκεται στην αγορά από το 2018 και γενικά παλεύει με την εύρεση αγοραστών, πούλησε περισσότερο. Για την ακρίβεια όχι απλά περισσότερο, αλλά σχεδόν τα διπλά (543 μονάδες, +64% σε σχέση με πέρσι)!
Τα πράγματα, βέβαια, είναι δύσκολα συνολικά για τη BMW. Σαφώς, η XM καταγράφει με διαφορά τη μικρότερη ζήτηση από όλα τα μοντέλα, και όχι μόνο στην αγορά της Αμερικής. Το αρνητικό πρόσημο, ωστόσο, δεν είναι μόνο δικό της. Οι πωλήσεις της φίρμας από το Μόναχο έπεσαν κατά 9,2% (83.412 μονάδες) συγκριτικά με το περσινό τρίτο τρίμηνο, βλέποντας ελάχιστα μοντέλα να βελτιώνουν τα ποσοστά τους. Πέρα από τη Z4, άνοδο κατέγραψαν οι Σειρά 5 (+44,7%), X4 (+41,8%) και Σειρά 2 (+25,6%). Στον αντίποδα, η Σειρά 3 -και παρά το πρόσφατο facelift- σημείωσε κάμψη 13,7%, ενώ ολόκληρη η MINI βρέθηκε στο -33% συγκριτικά με πέρσι.