Οι Κινέζοι βλέπουν τα μέτρα εναντίον τους να πυκνώνουν. Δασμοί, περιορισμοί ή και ολοκληρωτικός αποκλεισμός από τις επιδοτήσεις, ένα σωρό αντικίνητρα σε Ευρώπη (σε κάποιες χώρες) και Αμερική, προκειμένου να αντισταθούν στην επέλαση των BYD, Geely, Great Wall, ΜG και λοιπών δυνάμεων. Πόσο τους απασχολεί; Όπως αναφέρουν αναλυτές της αγοράς, καθόλου – μα καθόλου, όμως!
Σύμφωνα με έρευνα της AlixPartners, που επικαλείται το CNBC, ακόμα κι αν η Ευρωπαϊκή Ένωση ή οι Η.Π.Α. δεν αλλάξουν τη στάση τους προς το ελαστικότερο, οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες αναμένεται να τριπλασιάσουν τις πωλήσεις τους μέχρι το τέλος της δεκαετίας. Συγκεκριμένα, από τα 3 εκατομμύρια μονάδες που παράγουν ετησίως αυτή τη στιγμή, μέχρι το 2030 θα έχουν φτάσει τα 9 εκατομμύρια! Κατά συνέπεια, η Κίνα θα ελέγχει βιομηχανικά περίπου το 33% της παγκόσμιας αγοράς αυτοκινήτου, από 21% σήμερα.
Πολύ μεγάλο κομμάτι αυτού του αριθμού, βέβαια, αφορά την εγχώρια και αχανή αγορά, η οποία είναι και η μεγαλύτερη του πλανήτη. Το 59% μερίδιο των Κινέζων κατασκευαστών φέτος θα φτάσει στο 72% το 2030, ενώ ακόμα μεγαλύτερη προβλέπεται να είναι η αύξηση στη Ρωσία. Το 2024 υπολογίζεται πως το 33% των νέων αυτοκινήτων, θα είναι made in China. Το ποσοστό σε 6 χρόνια από τώρα; Υπερδιπλάσιο, φτάνοντας το 69%! Εντυπωσιακή βελτίωση αναμένουμε και σε Μέση Ανατολή-Αφρική, όπου το τρέχον 8% θα εκτιναχθεί στο 39%, αλλά και Κεντρική-Λατινική Αμερική (από 7% σε 28%). Κοινώς, όσο κι αν βάλουν εμπόδια Ευρώπη-Η.Π.Α., οι άλλες «πορτοκαλιές» φτάνουν και περισσεύουν.
Εξάλλου, τα αντίμετρα δεν προβλέπεται να κάνουν τόσο μεγάλη ζημιά. Το αντίθετο, για την ακρίβεια. Το 6% που έχουν οι Κινέζοι στην ευρωπαϊκή αγορά, προβλέπεται ότι θα διπλασιαστεί (από 6 σε 12%). Άρα, επί της ουσίας, αέρα κοπανιστό θα κάνουν οι δασμοί. Ή, αν το δούμε διαφορετικά, απλά θα αποτρέψουν μια ακόμα μεγαλύτερη επέκταση της Κίνας στη Γηραιά Ήπειρο. «Οι κινεζικές μάρκες δίνουν μεγαλύτερη έμφαση σε στοιχεία που μπορεί πραγματικά να απολαύσει ο πελάτης, είτε πρόκειται για τη σχεδίαση είτε την τεχνολογία μέσα στην καμπίνα. Ταυτόχρονα, επικεντρώνονται στη διατήρηση της τιμής χαμηλά, ενώ έχουν και ηγετικό ρόλο στις νέες τεχνολογίες, συμπεριλαμβανομένης της κατασκευής μπαταριών», δήλωσε ο Andrew Bergbaum της Alix Partners, και πρόσθεσε: «Αυτός ακριβώς είναι και ο λόγος, που η Κίνα θα καθορίσει την παγκόσμια αγορά».