Τα προβλήματα της VW που ήρθαν πρόσφατα στην επιφάνεια, δεν είναι μεμονωμένα για τις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες. Το σύνολο του κλάδου απειλείται με κατάρρευση, όπως προειδοποιεί ο ίδιος, ο υπουργός Οικονομικών της χώρας!
Ο Christian Lindner έκρουσε ό,τι κώδωνα του κινδύνου υπάρχει αναφορικά με το μέλλον της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, εν όψει των αλλαγών στις νόρμες εκπομπών ρύπων που έρχονται το 2025. Μέχρι το τέλος του επόμενου έτους, όλοι οι κατασκευαστές επί Γηραιάς Ηπείρου θα πρέπει να μειώσουν το μέσο όρο εταιρικών CO2 στα 93,6 γρ./χλμ. από 116 γρ./χλμ. που ισχύει σήμερα. Στόχος που ρεαλιστικά, μπορεί να επιτευχθεί μόνο με το λανσάρισμα περισσότερων EVs. Τα οποία ηλεκτρικά, όμως, δεν πουλάνε πλέον. Οπότε οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να διαλέξουν: είτε οικονομικές ζημιές με αυτοκίνητα που δεν έχουν ζήτηση, είτε πρόστιμα. Σε κάθε περίπτωση, τα ταμεία τους θα πληρώσουν το «μάρμαρο». Κάτι που φυσικά κι επόμενα, θα επηρεάσει σε τεράστιο βαθμό τη ζωτικότητά τους.
«Υπάρχει σοβαρός κίνδυνος κατάρρευσης ενός εκ των κεντρικότερων τομέων της οικονομίας μας, ο οποίος δεν είναι άλλος από την αυτοκινητοβιομηχανία», είπε σχεδόν πανικόβλητος ο Lindner σε πρόσφατη συνέντευξη, καλώντας την Ευρωπαϊκή Ένωση σε επαναφορά στην πραγματικότητα: «Οι στόχοι της Ε.Ε. δεν είναι σε καμία περίπτωση ρεαλιστικοί. Για να τους πετύχει η VW, παραδείγματος χάρη, θα πρέπει να αυξήσει το ποσοστό των ηλεκτρικών στη γκάμα της σε 24,7%, από 9,7% που είναι τώρα – πάνω από το διπλάσιο, δηλαδή». Ειδικά για τη φίρμα από το Βόλφσμπουργκ, οι συσχετισμοί προσφοράς και ζήτησης EV μοντέλων έχει διαφοροποιηθεί τόσο ριζικά, ώστε για πρώτη φορά στα χρονικά της εταιρίας υπάρχει κίνδυνος κλεισίματος εργοστασίων στη Γερμανία.
Προβλήματα, βέβαια, δεν έχει μόνο η «ΦαουΒε». Η BMW ανακοίνωσε πρόσφατα πως οι οικονομικές προβλέψεις για το έτος αναθεωρούνται προς τα κάτω, κάτι που εν πολλοίς οφείλεται στην εμπορική καθίζηση των ηλεκτρικών. Ο άλλος μεγάλος λόγος, φυσικά, δεν είναι άλλος από την επέλαση των κινεζικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη.