Σε πολύ σοβαρούς νομικούς μπελάδες έχει μπει η BMW στις Η.Π.Α., καθώς είναι αντιμέτωπη με ομαδική αγωγή για τη λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου στην X1. Συγκεκριμένα, με τους κινδύνους που αυτή επιφυλάσσει για τον οδηγό, τους επιβάτες και τους άλλους χρήστες του δρόμου, σύμφωνα πάντα με τις αιτιάσεις της αγωγής.
Όπως αναφέρουν τα δικαστικά έγγραφα, το 7άρι αυτόματο διπλού συμπλέκτη εμφανίζει μεγάλη υστέρηση στις εντολές του οδηγού. Σύμφωνα με τις καταγγελίες, η μετάδοση χρειάζεται 7 δευτερόλεπτα για να εμπλέξει την επιλεγμένη σχέση στις χαμηλές ταχύτητες, δημιουργώντας προβλήματα και δυνητικά επικίνδυνες καταστάσεις σε καθημερινές συνθήκες. Βάσει της αγωγής, όταν για παράδειγμα περνάς διασταύρωση. Η εντολή από το γκάζι δεν αντιστοιχεί στη δέουσα ενέργεια από το κιβώτιο, αφήνοντας τον οδηγό έκθετο στη διερχόμενη κυκλοφορία. Ή όταν βγαίνεις από στενό (που εφαρμόζεται και στη διασταύρωση), η μετάδοση όχι μόνο αργεί να κινήσει το αυτοκίνητο, αλλά κι όταν «ξυπνάει» το κάνει απότομα. Κάτι που δυσκολεύει τον χειρισμό όταν θες να κινείσαι λίγο-λίγο μπροστά, για να ελέγχεις την κυκλοφορία.
Το θέμα για τη BMW, πέρα από τα τρεχάματα στα δικαστήρια, είναι ότι οι αναφορές για ληθαργική λειτουργία του 7 DCT έχουν πυκνώσει. Δεν καταθέτουν όλοι αγωγές, αλλά πολλοί κάτοχοι X1/X2 σε φόρουμ κατακεραυνώνουν την απόκριση του κιβωτίου, βρίσκοντας τη λύση στη μόνιμη επιλογή του Sport Mode. Περιττό να αναφέρουμε πως αν το δικαστήριο της Βιρτζίνια αποφανθεί υπέρ των εναγόντων, η βαυαρική φίρμα είναι πολύ πιθανό να προβεί σε ανάκληση – πέρα φυσικά από τις αποζημιώσεις που θα κληθεί να καταβάλλει, καθώς μιλάμε και για καινούργια αυτοκίνητα (το πολύ διετίας, το 2022 λανσαρίστηκε η τρίτη γενιά της X1).