Για πρώτη φορά από το 1972 που παρουσιάστηκε η πρώτης γενιάς BMW Σειρά 5, αποκτά στην υπάρχουσα 6η γενιά της κινητήρα κάτω από τα 1.8 λίτρα και συγκεκριμένα τον 1.6 TwinPower Turbo στην έκδοση BMW 520i AT. Η τιμή της ανέρχεται στις 44.250 ευρώ (με απόσυρση και στάνταρ το 8τάχυτο κιβώτιο Steptronic) και είναι λογική με βάση την συνολική εικόνα του αυτοκινήτου, αλλά υψηλή αν υπολογίσουμε ότι είναι 1.600 κ.εκ.
Η 520i AT είναι μια γνήσια 5άρα με πληθωρική εμφάνιση, πολυτελή εικόνα, άνετους χώρους και κορυφαία ποιότητα, ενώ παρά την πολυτελή κατηγορία που ανήκει συνεχίζει να κεντρίζει το ενδιαφέρον σε επίπεδο οδικής συμπεριφοράς και αίσθησης, ακόμα και με το μικρότερο κινητήρα. Πληροφοριακά, η δίλιτρη έκδοσή της (520i) με τους 184 ίππους κοστίζει 45.150 ευρώ δηλαδή μόλις 900 ευρώ επιπλέον (με απόσυρση) και εκτός των καλύτερων επιδόσεων, επιτυγχάνει ελάχιστα χαμηλότερη κατανάλωση και εκπομπές CO2. Η τιμή αυτή βέβαια αφορά την έκδοση με το 6τάχυτο κιβώτιο, αφού το Steptronic κοστίζει 2.744 ευρώ επιπλέον, οπότε η διαφορά ξεφεύγει αισθητά και αποκτά ακόμα μεγαλύτερη αξία η «μικρή» 5άρα συν την πιο ευνοϊκή φορολόγηση.
Εμφανισιακά η BMW Σειρά 5 είναι κομψή και σύγχρονη χωρίς να εντυπωσιάζει με την σχεδίασή της αλλά αυτό το καταφέρνει με τον όγκο της. Η σχεδιαστική ταύτισή της με τη μικρότερη Σειρά 3 είναι εμφανής σε αρκετά σημεία και κυρίως στη σχεδίαση του εμπρός μέρους με το μεγαλύτερο εμπρός καπό ωστόσο να μην αφήνει περιθώρια σύγχυσης. Οι 19 ιντσών ζάντες της έκδοσης της δοκιμής είναι πανέμορφες και τονίζουν την συγκρατημένη δυναμική των γραμμών του αμαξώματος ενώ στο πίσω μέρος η σχεδίαση διαφέρει από εκείνη της Σειράς 3 με τα φωτιστικά σώματα να διαθέτουν πιο εκλεπτυσμένη αισθητική.
Ο 1.600άρης TwinPower Turbo της πάει… και την πάει
Ο 1.6 λτ. κινητήρας με τεχνολογία TwinPower Turbo που γνωρίσαμε και στη BMW 320i Efficient Dynamics, αποδίδει 170 ίππους και 250 Nm ροπής και συνδυάζεται με το 8τάχυτο κιβώτιο της ZF το οποίο για άλλη μια φορά μας άφησε πολύ καλές εντυπώσεις, ενώ αν και δεν είναι διπλού συμπλέκτη είναι ομαλό και γρήγορο στη θέση Sport του Driving Experience Mode. Με επιπλέον κόστος 169 ευρώ οι εναλλαγές μπορούν να γίνουν και από τους μοχλοδιακόπτες στο τιμόνι που μπορούν να την εξοπλίσουν. Στην πράξη και παρά τα 1.615 κιλά της 520i AT, o κινητήρας αυτός καταφέρνει να την κινήσει με αξιοπρέπεια προβάλλοντας άμεση απόκριση και γραμμική λειτουργία σε όλο το φάσμα λειτουργίας. Όσον αφορά στην κατανάλωση, ο 1.6 TwinPower Turbo καίει αρκετά αν πιεστεί ωστόσο με νορμάλ ρυθμούς, μπορεί να σημειώσει χαμηλή κατανάλωση, η οποία όμως και πάλι απέχει από το εργοστασιακό 6,7 λτ./100 χλμ.
Ευχάριστη, αποτελεσματική αλλά όχι με σπορ διαθέσεις συμπεριφορά
Η οδική συμπεριφορά της 520i AT είναι μεν ευχάριστη όπως μας έχει συνηθίσει η BMW στα αυτοκίνητά της, ωστόσο κρίνουμε μάλλον εσφαλμένη επιλογή σε ένα αυτοκίνητο που είναι εστιασμένο στην άνεση, να εξοπλίζεται με 19άρες ζάντες και ελαστικά 245/40 run flat. Παρά το γεγονός αυτό το οποίο επηρεάζει σαφώς την άνεση, η 520i AT μπορεί να καλύψει με άνεση μεγάλες αποστάσεις παρουσιάζοντας και καλή ποιότητα κύλισης. Εδώ να ξεκαθαρίσουμε ότι ελέω απουσίας του γνωστού πακέτου M Package η 520i AT δεν είναι σε θέση να προβάλλει σπορ στοιχεία όπως σε άλλες εκδόσεις και μοντέλα της εταιρείας αφού το αυξημένο βάρος του αμαξώματος παίζει τον ρόλο του. Έτσι το αμάξωμα εμφανίζει σχετικά αυξημένες κλίσεις και ταλαιπωρείται από αδράνεια στην είσοδο μιας στροφής, αποτρέποντας έτσι τον οδηγό της να ζητήσει κάτι παραπάνω από το να κινηθεί απλά σβέλτα και με ασφάλεια. Συνολικά η αίσθηση είναι καλή και η συμπεριφορά της είναι ουδέτερη με υποστροφικές τάσεις τοποθέτησης στο όριο, με το DSC να επεμβαίνει άμεσα και ομαλά επαναφέροντας την τάξη. Το τελευταίο όπως και σε όλες τις BMW απενεργοποιείται πλήρως όμως τόσο ο κινητήρας όσο και το στήσιμο της 520i AT δεν επιτρέπουν την ανάδειξη των πισωκίνητων χαρών της. Τα φρένα με τη σειρά τους είναι αποτελεσματικά και δύσκολα θα εμφανίσουν σημάδια κόπωσης παρά το γεγονός ότι το αυτόματο κιβώτιο είναι συνήθως εφιάλτης για οποιοδήποτε σύστημα πέδησης.
Ευχάριστο, ποιοτικό και άνετο το εσωτερικό της
Όπως και σε όλα τα μοντέλα της BMW το οδηγοκεντρικό εσωτερικό διακρίνεται για την υψηλή ποιότητα κατασκευής και φινιρίσματος, ενώ η συναρμολόγηση είναι κορυφαία. Ο διάκοσμος είναι ευχάριστος με τις ανοιχτόχρωμες επενδύσεις και τη μεγάλη κεντρική κονσόλα καθώς και την οθόνη πληροφοριών στο πάνω μέρος του ταμπλό να κεντρίζουν το ενδιαφέρον, ενώ ιδιαίτερα καλαίσθητος είναι ο high tech πίνακας οργάνων. H θέση οδήγησης για άλλη μια φορά αποτελεί ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά και αυτής της BMW που την κάνουν να ξεχωρίζει, αφού ο οδηγός κάθεται άνετα και λαμβάνει πολύ καλή στήριξη. Η ορατότητα πάντως είναι περιορισμένη, κάτι που οφείλεται στην σχεδίαση του αυτοκινήτου και τις γωνίες που εκείνη ενσωματώνει, καθώς ο οδηγός δεν βλέπει ξεκάθαρα και δεν μπορεί να υπολογίσει εύκολα τις άκρες του μεγάλου αμαξώματος ακόμα και στο μπροστινό μέρος, με τους αισθητήρες παρκαρίσματος να σώζουν την κατάσταση. Το μοναδικό «ατόπημα» στο εσωτερικό της 5άρας είναι οι μικροί χώροι για μικροαντικείμενα. Οι χώροι γενικά είναι άνετοι με 4 επιβάτες να μην αντιμετωπίζουν το παραμικρό πρόβλημα στις μετακινήσεις τους κάτι που ισχύει και για το μεγάλο πορτ μπαγκάζ των 520 λίτρων.
(+) Ποιότητα, αισθητική εσωτερικού, εργονομία, θέση οδήγησης, χώροι, ποιότητα κύλισης, επιδόσεις, κιβώτιο ταχυτήτων, ευνοϊκός φορολογικά κινητήρας
(-) Τιμή για 1.600 κ.εκ., ορατότητα, άνεση 19 ιντσών ζαντών με ελαστικά 245/40 run flat, κατανάλωση σε πραγματικές συνθήκες, χώροι για μικροαντικείμενα