Η BMW Σειρά 3 F30 η οποία λανσαρίστηκε το 2011 και ανανεώθηκε το Μάιο του 2015, απέκτησε -μαζί με τις αλλαγές- για πρώτη φορά στην ιστορία της και 3κύλινδρο 1.500άρη turbo κινητήρα βενζίνης. Πλέον, η αρχική έκδοση της μεσαίας σεντάν BMW είναι η 318i με το εν λόγω μηχανικό σύνολο των 136 ίππων και τιμή εκκίνησης τα 34.990 ευρώ.
Εξωτερικά οι αλλαγές που φέρει η ανανεωμένη «3άρα» περιορίζονται στους ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες, στη μάσκα και στα πίσω φωτιστικά σώματα. Στο εσωτερικό έχει αναβαθμιστεί η ποιότητα και ο διάκοσμος, υπάρχει νέα κονσόλα, ενώ πολλές είναι οι επιλογές εξατομίκευσης σε επενδύσεις και χρωματικούς συνδυασμούς.
Αποδοτικός κινητήρας με πολιτισμένη λειτουργία
Κάτω από το μακρύ καπό της BMW 318i φιλοξενείται το τρικύλινδρο TwinPower Turbo μηχανικό σύνολο των 1.499 κ.εκ., με ισχύ 136 ίππων και 220 Nm ροπής, που αποδίδονται από τις μόλις 1.250 σ.α.λ. Ο κινητήρας παρουσιάζει ιδιαίτερα πολιτισμένη λειτουργία απαλλαγμένη από κραδασμούς, τραχύτητα και θορύβους που θα ενοχλούσαν τον οδηγό και τους υπόλοιπους επιβάτες. Σε συνδυασμό με το γρήγορο και ομαλό στις αλλαγές ταχυτήτων 8άρι αυτόματο κιβώτιο, η 318i επιταχύνει σε σβέλτους ρυθμούς, τόσο από στάση (0-100 χλμ./ώρα σε 9,1 δλ. ή 8,9 δλ. με το μηχανικό κιβώτιο), όσο και εν κινήσει. Επίσης, η μακριά 8η ταχύτητα κρατά πολύ χαμηλά τις στροφές του κινητήρα σε ένα ταξίδι (130 χλμ./ώρα με 2.200 σ.α.λ.).
Μέσω του διακόπτη Driving Experience με τις επιλογές ECO PRO, COMFORT, SPORT και SPORT+, διαμορφώνεται ανάλογα η απόκριση του κινητήρα, το εύρος των στροφών που γίνονται οι αλλαγές των ταχυτήτων, το βάρος του τιμονιού και η σκληρότητα της ανάρτησης. Όσον αφορά την κατανάλωση, η πραγματική απέχει από τη μέγιστη μεικτή των 5,4 λτ./100 χλμ. που ανακοινώνει η BMW, αφού κατά τη διάρκεια τη δοκιμής κυμάνθηκε γύρω στα 9,0 λτ./100 χλμ.
Παραδοσιακά πολύ ευχάριστη στην οδήγηση
Όπως κάθε μοντέλο της BMW, έτσι και η βασική «3άρα» ακολουθεί πιστά την παράδοση των σπορτίφ δυναμικών χαρακτηριστικών, συνδυάζοντάς τα με υψηλά επίπεδα ανέσεων. Με την επιλογή COMFORT η ανάρτηση απορροφά αποτελεσματικά τις διάφορες ανωμαλίες των δρόμων και δεν «κοπανάει», ακόμα και με την επιλογή των ελαστικών 225/45 R18 που φόραγε το αυτοκίνητο της δοκιμής. Με την επιλογή SPORT η ανάρτηση σκληραίνει και δεν ενδείκνυνται στην καθημερινή οδήγηση, αλλά μόνο για στροφές και πιεσμένους ρυθμούς. Εκεί το καλοζυγισμένο πλαίσιο, το ακριβές τιμόνι και η σωστά στημένη ανάρτηση κάνουν τους 136 ίππους να φαίνονται λίγοι, αφού ο οδηγός χαράζει την πορεία και το αυτοκίνητο ακολουθεί πιστά τις εντολές. Ακόμα και με την απενεργοποίηση των ηλεκτρονικών παραμένει προβλέψιμη, ασφαλής και ο οδηγός έχει ανά πάσα στιγμή τον έλεγχο.
Σπορτίφ και πολυτελές εσωτερικό
Το εσωτερικό της 318i διακρίνεται για την όμορφη σχεδίαση, τον πολυτελή διάκοσμο και την κορυφαία ποιότητα των υλικών και του φινιρίσματος. Η κεντρική κονσόλα διαθέτει το χειριστήριο του συστήματος πολυμέσων iDrive, οι λειτουργίες του οποίου προβάλλονται στην οθόνη που βρίσκεται ψηλά στο κέντρο του ταμπλό, με την όλη διαδικασία να απαιτεί κάποιο χρόνο προσαρμογής. Ο οδηγός θα «κουμπώσει» στο κάθισμα και θα νιώσει ένα με το αυτοκίνητο, στοιχείο που συμβάλλει στην γενικότερη σπορ αίσθηση. Από πλευράς χώρων, το εσωτερικό της «3άρας» είναι άνετο για τέσσερα άτομα, ωστόσο ένας ακόμα στη μέση θα νιώσει άβολα λόγω του ψηλού κεντρικού τούνελ και της διαμόρφωσης του πίσω καθίσματος. Όσο για τις αποσκευές υπάρχουν 480 λίτρα.
(+) Οδική συμπεριφορά και αίσθηση, επιδόσεις, 8τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων, ποιότητα κατασκευής, λειτουργία ανάρτησης, τεχνολογία
(-) Εργονομία που απαιτεί εξοικείωση, θέσεις για μικροαντικείμενα, ψηλό κεντρικό τούνελ μετάδοσης, «τσιμπημένη» κατανάλωση