H εμπορική επιτυχία ενός αυτοκινήτου μετριέται σίγουρα με τις πωλήσεις. Πέρα από τα ποσοστά κερδών ανά μονάδα, τα κόστη παραγωγής, τον λόγο αξίας-κερδοφορίας και λοιπά εξειδικευμένα, ένα μοντέλο κρίνεται ως επιτυχημένο πρωτίστως όταν πουλάει. Υπάρχει, ωστόσο, ένας ακόμα δείκτης που φανερώνει το «γκελ» του στην αγορά: το πόσο μένει στην αντιπροσωπεία, μέχρι να βρει αγοραστή.
To iSeeCars έκανε τη σχετική έρευνα στην Αμερική και διαπίστωσε πως, μέσες-άκρες, ένα νέο αυτοκίνητο θέλει περίπου 54 μέρες για να βάλει όνομα στην άδεια κυκλοφορίας του. Εκτός κι αν είναι Toyota, οπότε αρκούν 39,2. Η ιαπωνική φίρμα κατέκτησε ακόμα μια πρωτιά, ακολουθούμενη από την εξαιρετική Alfa Romeo (41,8 μέρες) και την Cadillac (43,4), που συμπληρώνουν το βάθρο. Η Honda βρέθηκε στην τέταρτη θέση, οριακά πάνω από την Jaguar (44,2 μέρες παραμονής αντί 44,4) και σχετικά άνετα από τις Kia-Hyundai (47,1 αμφότερες), ενώ Subaru, BMW και Mazda συμπληρώνουν ένα αρκετά ποικιλόμορφο top 10 με 4 ιαπωνικές, 3 ευρωπαϊκές, 2 κορεατικές και 1 αμερικανική μάρκα.
Στην αντίπερα όχθη συναντάμε ονόματα όπως οι Buick, Infiniti, Lincoln, Audi και Ram, με μέσο χρόνο παραμονής στην αντιπροσωπεία κοντά ή πάνω από τις 70 μέρες. Το δίμηνο γενικά απαντάται στα βιβλία πολλών εταιριών, καθώς οι 15 από τις 32 θέλουν τουλάχιστον 60 μέρες για να «διώξουν» τα αυτοκίνητά τους.
Στα επιμέρους σκορ των μοντέλων τώρα, το Toyota Grand Highlander Hybrid φεύγει νωρίτερα από όλα (14,2 μέρες). Η Mercedes G-Class ακολουθεί (18,7), με το Range Rover να ολοκληρώνει την SUV κατάληψη (τα δυο premium κιόλας) στο βάθρο. Συνολικά 5 στα 10 πιο περιζήτητα νέα αυτοκίνητα έχουν για σήμα τον αργαλειό, ενώ αν ανέβουμε στα 20 πρώτα βρίσκουμε 12 εκπροσώπους της Toyota!
Ακριβώς απέναντι συναντάμε το Jeep Cherokee, που «ριζώνει» για 169,7 μέρες. Η Mercedes EQS ακολουθεί από απόσταση 40 ημερών, ενώ τα GMC Acadia, Hyundai Santa Fe PHEV και Lincoln Navigator L συμπληρώνουν το top 5 των αυτοκινήτων, που ξεχνιούνται στις αντιπροσωπείες.