Για να βρούμε Ferrari με τελική κάτω από 300 χλμ./ώρα, θα πρέπει να πάμε καμιά δεκαετία πίσω στο χρόνο – κι άμα τα καταφέρουμε. Αν θέλουμε να πέσουμε στα 240-250 χλμ./ώρα, οφείλουμε ένα ταξίδι στη δεκαετία του 60. Πώς γίνεται, λοιπόν, να υπάρχει «Cavallino» που πάει πιο αργά από ηλεκτρικό πατίνι;
Καταρχάς να διευκρινίσουμε ότι ούτε πλάκα κάνουμε, ούτε μιλάμε για κάποιο μοντέλο Lego ή κάτι παρόμοιο. Η μαύρη F12 που βλέπουμε είναι κανονικότατο αυτοκίνητο, με ατμοσφαιρικό V12 πολλών εκατοντάδων ίππων στο μηχανοστάσιο και υπόβαθρο για χρόνους στο Φιοράνο, το Μουτζέλο και οποιαδήποτε άλλη πίστα αναζητήσει κανείς. Για την ακρίβεια μέσα σε τέτοια μέρη έχει περάσει το μεγαλύτερο μέρος της ζωής της, ούσα πρωτότυπο δοκιμών για την σκληροπυρηνική F12 tdf. Η F12berlinetta Mulotipo MP4, όπως ονομάζεται η Ιταλίδα των φωτογραφιών, αποτελεί ένα από τα «μουλάρια» που χρησιμοποίησαν οι μηχανικοί της Ferrari για την εξέλιξη της tdf, ξεκινώντας στα μέσα του 2014.
Σασί, αναρτήσεις, ελαστικά (τα λένε όλα τα αυτοκόλλητα της Pirelli), κιβώτιο, ηλεκτρονικά, φρένα (κεραμικά της Brembo) και κινητήρας έχουν τις ρυθμίσεις της tdf, αν και ο 6.3 V12 αναφέρεται ως detuned εκδοχή αυτού που είδαμε στην κανονική tdf. Άρα δεν παράγει 780 ίππους στις 8.500 σ.α.λ., αλλά πόσους λιγότερους να στέλνει στον πίσω άξονα μέσω του 7τάχυτου DCT; Κάτω από 700 άλογα δεν υπάρχει περίπτωση, ειδικά όταν η απλή F12 είναι στα 740. Συνεπώς εδώ έχουμε μια «στημένη» Ferrari 700+ ίππων, με κεραμικά δισκόφρενα και -μεταξύ πολλών άλλων- ειδικά εξελιγμένα λάστιχα της Pirelli (275/35/R20 μπροστά, 315/35/R20 πίσω). Για ποιον λόγο δεν πάει ούτε με ταχύτητες πόλης;
Πολύ απλά, διότι η Ferrari δεν ήθελε να το πάρει κάποιος και να ξεκλειδώσει τα μυστικά του. Όταν τελείωσαν οι δοκιμές εξέλιξης της F12 tdf, κάποια από τα πρωτότυπα βγήκαν στην αγορά. Πριν γίνει αυτό, όμως, οι τεχνικοί έβαλαν ηλεκτρονικό περιοριστή τόσο γελοιωδώς χαμηλά, στα μόλις 24 χλμ./ώρα, προκειμένου να αποτρέψουν τη χρήση του σε δημόσιους δρόμους. Η F12berlinetta Mulotipo MP4 μπορεί να μπει μόνο σε πίστα και να κινηθεί αποκλειστικά σε ρυθμούς χελώνας. Παρόλα αυτά, το οδόμετρο δείχνει πάνω από 32.000 χλμ.! Τα περισσότερα βέβαια αφορούν τη θητεία της ως πρωτότυπο, οπότε δεν «ψαρώνουμε». Ούτε ο νέος της κάτοχος, που έδωσε 475.000 δολάρια (443.710 ευρώ) για να την αποκτήσει!