Η Σειρά 400 της Volvo παρουσιάστηκε για πρώτη φορά τον Ιούνιο του 1988, κάνοντας ντεμπούτο ως 440. Αυτό ήταν ένα πεντάθυρο, οικογενειακό αυτοκίνητο που μοιράστηκε την τεχνολογία του με το κουπέ 480 και έβαλε τη σουηδική μάρκα στον… χάρτη των προσθιοκίνητων αυτοκινήτων.
Δείτε ακόμη: Νέο Volvo XC40 T5 Twin Engine 1.5 λτ. με 255 ίππους
Όλα ξεκίνησαν το 1978, όταν οι Σουηδοί θέλησαν να φτιάξουν ένα αυτοκίνητο το οποίο θα τους οδηγούσε στο μέλλον και για να το πετύχουν αυτό ήξεραν πως έπρεπε να κάνουν σημαντικές αλλαγές ακόμη και στον τρόπο σκέψης τους. Τον Σεπτέμβριο του 1980, το πρώτο τους προσθιοκίνητο αυτοκίνητο ήταν έτοιμο και ονομαζόταν G4.
Και κάπως έτσι φτάσαμε στο πρώτο προσθιοκίνητο μοντέλο της Volvo το 480 που παρουσιάστηκε το 1986 και αποτελούσε την σπορ εκδοχή του 440 που ακολούθησε δύο χρόνια μετά. Οι κινητήρες του Volvo 440 ήταν τετρακύλινδροι με έναν εκκεντροφόρο, 1.6, 1.7, 1.8 και 2.0 λίτρα ατμοσφαιρικοί, ενώ υπήρχε και μοτέρ τούρμπο 1.7 λτ. βενζίνης αλλά και 1.9 λτ. πετρελαίου.
Διαβάστε επίσης: Smart και πεντάστερο το εσωτερικό της Volvo (+videos)
Φυσικά, όπως και σήμερα έτσι και πριν 30 χρόνια, η ασφάλεια ήταν προτεραιότητα της Volvo, η οποία διέθετε για το 440 σύστημα φρεναρίσματος ABS, ζώνες ασφάλειας με προεντατήρες και από το 1991 αερόσακους. Η παραγωγή του αυτοκινήτου γινόταν στην Ολλανδία, στην πόλη Born, όπου κατασκευάζονταν επίσης τα 340/360 και 480.