Δοκιμή VW Golf Sportsvan 1.2 TSI 110 PS DSG7

Η πιο πρακτική και με μεγαλύτερους χώρους έκδοση του Volkswagen Golf είναι το ολοκαίνουργιο Golf Sportsvan, το οποίο αντικαθιστά το Golf Plus και είναι σε θέση να καλύψει στο έπακρο τις μεταφορικές ανάγκες μιας οικογένειας με περίσσια ευκολία. Το Golf Sportsvan είναι μεγαλύτερο κατά 133 χλστ. σε μήκος, 80 χλστ. σε πλάτος, 126 χλστ. σε ύψος και διαθέτει μακρύτερο κατά 46 χλστ. μεταξόνιο από το αδελφό χάτσμπακ Golf, με αποτέλεσμα να προσφέρει αισθητά πιο άνετους χώρους τόσο για επιβάτες όσο και για αποσκευές. Επιπλέον, το Golf Sportsvan διαθέτει πολυχρηστικά χαρακτηριστικά στο εσωτερικό του, το οποίο σε πολλά σημεία θυμίζει έντονα το Golf.

Εμφανισιακά το Golf Sportsvan θυμίζει το Golf στις έντονες ακμές του αμαξώματός του, ωστόσο η αύξηση των διαστάσεων και ειδικά στο ύψος το καθιστούν λιγότερο ενδιαφέρον σχεδιαστικά προς όφελος της πρακτικότητας (π.χ. καλύτερη ορατότητα και φωτεινότητα στο εσωτερικό μέσω των μεγαλύτερων παραθύρων). Η τιμή του ξεκινά από τις 19.990 ευρώ (με απόσυρση) και πλήρη εξοπλισμό για την έκδοση με το χειροκίνητο κιβώτιο και τον κινητήρα 1.2 TSI των 110 ίππων (21.940€ η έκδοση με το DSG7), ενώ εφοδιάζεται ακόμα με τον 1.4 TSI 150 PS και με το ντίζελ 1.6 TDI 110 PS (δείτε εδώ τον τιμοκατάλογο).

Ποιοτικό εσωτερικό με πολύ καλούς χώρους και πρακτικότητα

Το βασικό ατού του Volkswagen Golf Sportsvan σε σχέση με το Golf είναι φυσικά τα επίπεδα χώρων στο εσωτερικό του και οι πολυχρηστικές λύσεις που εκείνο επιδεικνύει. Έτσι, εκτός από τους μεγαλύτερους χώρους για 5 επιβάτες και τις πολλές θέσεις για μικροαντικείμενα, η δυνατότητα του πίσω καθίσματος να σύρεται σε διαδρομή 180 χλστ. διευρύνει τις μεταφορικές του δυνατότητες ενώ εκείνο αναδιπλώνεται πλήρως σε ποσοστό 60:40 και διαμορφώνει έναν επίπεδο χώρο για φόρτωση. Ο όγκος του χώρου αποσκευών στην κανονική διάταξη των καθισμάτων ανέρχεται στα 500 λίτρα (από 380 στο Golf) και αυξάνεται στα 1.520 λτ. με την αναδίπλωση του καθίσματος. Την πρακτικότητά του ενισχύουν με τη σειρά τους τα συρτάρια κάτω από τα εμπρός καθίσματα καθώς και τα τραπεζάκια αεροπορικού τύπου που βρίσκονται στις πλάτες αυτών. Η εικόνα στο εσωτερικό αποπνέει «τυπικά» για VWστιβαρότητα και η ποιότητα χαρακτηρίζεται για άλλη μια φορά κορυφαία. Η εργονομία είναι καλή και η περιμετρική ορατότητα καλύτερη από του Golf λόγω των μεγάλων γυάλινων επιφανειών του αμαξώματος και την ψηλότερη θέση οδήγησης.

Ασφαλές και άνετο σε κάθε διαδρομή

Στο δρόμο το Volkswagen Golf Sportsvan παρουσιάζει το ίδιο οδηγικό προφίλ με το μικρότερο Golf όντας άνετο και ασφαλές σε όλες τις συνθήκες με το αυξημένο ύψος του αμαξώματος να μην κλονίζει την ευθυβολία του και την αμεσότητα στις αντιδράσεις του. Πιο αναλυτικά, η ανάρτηση είναι μαλακή και φιλτράρει πολύ καλά τις περισσότερες ανωμαλίες του δρόμου διαφυλάσσοντας δε την σταθερότητα του αμαξώματος σε αυξημένες ταχύτητες χωρίς να επιτρέπει την παρουσία τάσεων πλεύσης. Σε δρόμο με στροφές το Golf Sportsvan θα κινηθεί σβέλτα επιδεικνύοντας σε κάθε περίπτωση ουδέτερη συμπεριφορά ενώ οι ελαφρώς πιο αυξημένες κλίσεις του αμαξώματός του σε σχέση με το Golf δεν επηρεάζουν την αποτελεσματικότητά του παρά μόνο την αίσθηση. Σε κάθε περίπτωση το σύστημα ελέγχου της ευστάθειας που δεν απενεργοποιείται, αποτελεί τον φύλακα άγγελο του οδηγού και των επιβατών του Golf Sportsvan στις σπάνιες περιπτώσεις που θα χρειαστεί να επέμβει. Η οδηγική αίσθηση είναι σχετικά καλή με το σύστημα διεύθυνσης να παρέχει επάρκεια πληροφοριών στον οδηγό του, ωστόσο αναμενόμενα λείπει αυτό το κάτι που θα μπορέσει να ευχαριστήσει τον οδηγό που έχει κάπως πιο ανήσυχες ανάγκες και δη στην γρήγορη κίνησή του. Βέβαια στην περίπτωση του Golf Sportsvan αυτό δικαιολογείται εν μέρει από την οικογενειακή του φιλοσοφία.

Ικανός και οικονομικός ο TSI των 1.2 λίτρων

Ο τετρακύλινδρος 1.2 TSI κινητήρας του Golf Sportsvan αποδίδει 110 ίππους και 175 Nm ροπής διαθέσιμα από τις μόλις 1.400 σ.α.λ. επιδεικνύοντας έτσι καλή απόκριση από χαμηλά και θετικό τράβηγμα σε όλο το φάσμα περιστροφής του. Οι επιδόσεις του είναι καλές για την φιλοσοφία και την κατηγορία του αυτοκινήτου, ενώ το κιβώτιο DSG7 που το εφοδιάζει για άλλη μια φορά εντυπωσιάζει με την ταχύτητα εναλλαγών του και την συνολική του λειτουργία. Η κατανάλωσή του είναι χαμηλή σε νορμάλ συνθήκες, ωστόσο όπως πάντα ανεβαίνει αισθητά υπό πίεση. Ομαλό και άμεσο στην λειτουργία του είναι και το σύστημα start/stopπου το εφοδιάζει.

(+) Ποιότητα κατασκευής, χώροι, πολυχρηστικά στοιχεία, οδική συμπεριφορά, απόδοση κινητήρα, λειτουργία κιβωτίου DSG7

(-) Συντηρητική σχεδίαση αμαξώματος, κατανάλωση υπό πίεση

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.197
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
7 DSG
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
110/4.600
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
175/1.400
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
10,7
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
192
Αστική (λτ./100 χλμ.)
6,1
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
4,4
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,0
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
116
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
104,4
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρομηχανική
Μήκος (χλστ.)
4.338
Πλάτος (χλστ.)
1.807
Ύψος (χλστ.)
1.578
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.685
Βάρος (κιλά)
1.383
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
500
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
87%
Ασφάλεια παιδιού
85%
Ασφάλεια πεζού
62%
Επικουρικά συστήματα
73%
ESP
 
Αερόσακοι
7
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
21.940
Get it on Google Play Download on the App Store