Η ακινησία βλάπτει σοβαρά την «υγεία» κάθε αυτοκινήτου, γιατί σιγά – σιγά αρχίζουν και προκαλούνται φθορές σε διάφορα τμήματά του, από το αμάξωμα και το εσωτερικό έως και τα μηχανολογικά του μέρη. Άλλωστε κάθε αυτοκίνητο είναι φτιαγμένο για να κινείται και όχι να μένει παρκαρισμένο. Ακόμα και όσοι για τους όποιους λόγους δεν τα κινούν, θα πρέπει πάντα να πραγματοποιούν ελέγχους και τη βασική συντήρηση. Ιδανικά να τα παρκάρουν σε ένα κλειστό γκαράζ και όχι έξω στο δρόμο.
Πιθανώς να έχετε προσέξει ότι μετά από μια βροχή και εφόσον το όχημα βρίσκεται ακινητοποιημένο για αρκετές ώρες και στεγνώσει, στους δίσκους των φρένων εμφανίζεται σκουριά. Αυτό είναι κάτι απόλυτα λογικό γιατί τα δισκόφρενα κατασκευάζονται συνήθως από χυτοσίδηρο, ο οποίος όταν έρχεται σε επαφή με νερό, τότε βγάζει σκουριά. Ωστόσο είναι επιφανειακή και δεν υπάρχει κανένας λόγος ανησυχίας. Με την προϋπόθεση ότι το αυτοκίνητο δεν έχει κινηθεί μια – δυο μέρες για παράδειγμα, η σκουριά θα απομακρυνθεί με τα πρώτα φρεναρίσματα.
Αν όμως είναι για μέρες παρκαρισμένο το χειμώνα και εκτεθειμένο σε βροχή και υγρασία, τότε η σκουριά στους δίσκους θα γίνει πιο έντονη. Σε αυτή την περίπτωση η απόδοση των φρένων θα είναι σημαντικά μειωμένη στα πρώτα πατήματα, μετά από μια παγωμένη εκκίνηση. Αυτό που έχει να κάνει ο οδηγός, είναι να πιέσει αρχικά πιο πολλές φορές το φρένο και με λίγο περισσότερη ένταση (προσοχή σε αυτούς που ακολουθούν), προκειμένου να απομακρυνθεί η σκουριά. Επίσης, στην αρχή θα ακουστεί τρίξιμο», που προκαλείται από την επαφή της δισκόπλακας με το τακάκι.
Στο ενδεχόμενο που μετά από αρκετή ώρα οδήγησης έχουν παραμείνει γραμμές σκουριάς πάνω στους δίσκους, τότε αυτό σημαίνει ότι το τακάκι δεν εφάπτεται καλά με το δίσκο. Υπάρχει βέβαια και η ακόμα χειρότερη περίπτωση, όπου η σκουριά έχει τρυπήσει το μέταλλο και δεν είναι μόνο επιφανειακή, αλλά έχει διεισδύσει στο εσωτερικό. Εδώ η μοναδική λύση είναι η αλλαγή των δίσκων, αφού ουσιαστικά έχουν καταστραφεί και έχουν χάσει την απόδοσή τους.